הפסל נשבר


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
מערכת כפרניק

מרים שטרן: חבל שעבודה של חודשיים, המשלבת אמנות סביבתית עם מורשת אלין מלין, זוכה ליחס כזה.

כפרניק ema1 הפסל נשבר

מרים שטרן: חבל שעבודה של חודשיים, המשלבת אמנות סביבתית עם מורשת אלין מלין, זוכה ליחס כזה.

 

לפני שבועות ספורים הוצב ברחוב אשכר, מעל מועדון הגמלאים (50+), פסל בטון מעשה ידיה של האמנית מרים שטרן: איש קורא עיתון יושב על ספסל.

אלא שלאחר ימים ספרים נשברו ידיו של האיש ותסכולה וכעסה של שטרן גדול: "עבדתי על הפסל חודשיים ולצערי לא זכיתי אפילו למילה טובה מהמועצה ומצער שלא שמו שלט 'לא לגעת' ו/לא לטפס על הפסל'. אני לא חושבת שהשבר נגרם כתוצאה מוונדליזם. זה ממש מול בית הספר, אזור שמסתובבים בו הרבה ילדים ומשחקים. יתכן ומישהו לא נזהר. בינתיים, ממתינים לבן עמי, יוזם הפרויקט, שיחזור מחו"ל ונחליט מה לעשות. זה תיקון מסובך. דינה שחר הציעה שנעביר את הפסל לאזור הצריף הירוק. אולי פחות אנשים יראו אותו, אבל נרחיק קצת מהילדים".

 

 

כפרניק 20170524_110452 הפסל נשבר

 

 

פסל האיש הקורא עיתון הינו פרי יוזמתו של בן עמי מוסק, שהגה גם את "אמנות בתחנה". מוסק פנה למרים שטרן בהצעה ליצור פסל "סביבתי".

במהלך העבודה על היצירה נפטר אלי מלין ז"ל – וכמחווה למורשתו רבת השנים בעיתונות המקומית, סוכם כי האיש יקרא את עיתון כפר ורדים, אותו ניהל וערך מלין במשך שנים.

הפסל הינו מבטון שבמרכזו שלד מתכת, שנבנה בעזרתו של אריה שטרן. השלד עטוף בשכבות רשת לולים שמייצבת ו"אוחזת" את הבטון. בשכבה החיצונית גם רשת פלסטיק עם ציפוי שפכטל וצבע שמן בגימור. כאמור, העבודה המורכבת על הפסל נערכה בחודשיים בהתנדבות, כאשר המועצה "תרמה" את הבטון בלבד.

"אם רוצים שפסל כזה יחזיק מעמד במרחב הציבורי, הוא חייב להיות מיציקת ברונזה, כמו הפסלים בכיכר ליד כיכר אחת, שאפילו אפשר לרכב ולטפס עליהם", אומרת שטרן. "אלא שיציקה כזו עולה עשרות אלפי שקלים, ואני לא רואה מישהו משלם את זה עכשיו. כואב לי גם על הפסל שנהרס וגם על ועל כך שלא קיבלתי אפילו טלפון מראש המועצה. אולי זה היחס אצלנו למי שתורם מזמנו לקהילה".

עוד עניין תמוהה הנוגע לאמנות סביבתית בכפר ורדים, הוא העלמותן המסתורית (גניבה? וונדליזם? קונדס?) של הצילומים מתחנת האוטובוס ביציאה מהכפר לכיוון תרשיחא, מול יד ביד בגליל. הצילומים הוצבו במקום במסגרת "אמנות בתחנה".

*

ממ.מ. כפר ורדים נמסר, כי ראש המועצה תכנן להזמין את בן עמי מוסק שיזם את הרעיון ואת מרים שטרן היוצרת אליו ללשכה על מנת להביע את הערכתו. בן עמי מוסק שהה בחו"ל והדבר טרם יצא אל הפועל.

המועצה מודה למרים שטרן ומעריכה את המאמצים כפי שבאו לידי ביטוי בפסל, בתערוכת "מסע ישראלי" ואת התרומה הגדולה שלה לכל פרויקט אמנותי בכפר.

 

* נראה שהיתה למרים שטרן יותר נחת מתערוכת היחיד שלה בגלריה העירונית כרמיאל בעיריית כרמיאל שנפתחה ב-7/5/17 ותוצג במשך כחודשיים. שם התערוכה: "על פרשת דרכים".


0 תגובות

  1. בן עמיבן עמי הגב

    חינוך חינוך חינוך

    אני קורא למערכת החינוך לרכז הנוער והצופים לערוך הסברה למכלול הילדים בכפר.מקווה שהאירוע המצער יביא לתובנות טובות של ילדי הכפר אני מאמין ביכולתם לקבל ולהתחבר לאומנות בכלל וליצירות האומנות הפזורות בכפר

  2. שרה לוי הגב

    פסל מצרים שטרן
    באמת חבל צורב בלב
    אבל לא מבינה למה מאשימים את הילדים /נוער כשאין הוכחה לכך

  3. מישהי הגב

    אתם תמימים. בודאי שזו תוצאה של ונדליזם – לא בטוח שמצד ילדים
    תמימים החושבים שהפסל נשבר כך סתם. האם רוח הקודש עשתה זאת????
    בודאי שמאן דהוא עשה זאת בכוונה תחילה.

    חבל שמסיקים מיד, שיד ילדים בדבר. יש מספיק מבוגרים רעי-לב שיכולים היו לעשות זאת.

    תגובתו של סיון אופיינית לו. במקום להודות מיד לאמנית, ואח”כ גם לבןעמי, התמהמה. חוסר נימוס משווע.

  4. משה הגב

    חוסר יכולת

    לא הבנתי הפסל נעלם לאן ולמה?
    אני מקווה שנשלח לתיקון..

  5. יצחקי הגב

    שמועה

    השמועה שהמועצה לא רוצה
    פסל שקורא תיגר לסובלנות ואלימות
    חבל

  6. החברים שתמכו בך הגב

    סיון תתעורר

    סיון בטוח יודע היכן הפסל
    אז אנא תשקמו ותחזיר.

    פנסי תאירה כמו בפסלים של דליה
    לא צריך בפסל של מרים

    הציבור מחכה תגובתך

  7. יוס הגב

    סיון לא נלחם בוואנדלזים

    תתעור סיון

  8. איכפתניק הגב

    מרים/בן עמי

    איפה הפסל
    שתפו את הציבור

השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן