Blind Day


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
טובה פריאל

רפי כהן ונילי זיידל באירוע מרגש למודעות לעיוורים במועדון הזהב ע"ש תמר זגר.

כפרניק cb208084-6260-409f-a236-71403fa6c029_0 Blind Day

רפי כהן ונילי זיידל באירוע מרגש למודעות לעיוורים במועדון הזהב ע"ש תמר זגר.

לראשונה מועדון הזהב קיים בכפר ורדים יום מרגש מיוחד: BLIND DAY ב"יום ירושלים".
הבליינד דיי – BLIND DAY – הינו יום להגברת המודעות לציבור האנשים עם עיוורון ולקויות ראיה בישראל. יום זה אינו יום התרמה ומכאן ייחודו, שכן כל מטרתו היא להגביר את המודעות לקהילה זו ולעודד את שילובה בחברה. 
היום מצוין בישראל בכל שנה באופן רשמי בתאריך ה 6.6 מתוך כוונה שב 6.6 כלל אזרחי המדינה, יכולים לחשוב בצבע גם אם הם לא רואים 6/6. 
הסלוגן: "תעצמו את העיניים – ותראו!" – יוזמי הרעיון בחרו להדגיש את ערך השוויון – עיצמו את העיניים ותראו שכולנו שווים, גם כשאיננו רואים 6:6.

בערב זה השתתפו רפי כהן ונילי זיידל שלקחו אותנו להצצה מיוחדת ומרגשת אל תוך עולמם של האנשים עם העיוורון ולקות הראייה מזווית אי הראייה. 
את הערב פתחה נילי זיידל בשירה  ונגינה בפסנתר. היא מאוד ריגשה אותנו בשירים מפרי עטה ושירי ירושלים.

נילי הגיעה מירושלים. היא מוסיקאית מחוננת, זמרת, מלחינה ויוצרת. עיוורת מלידה. הבת של גילה זיידל, יו"ר עמותת "אופק לילדינו" והבעלים של כלבת הנחייה "דרבי". מופיעה בשירה ונגינה במועדוני זמר ברחבי הארץ, מעבדת למקהלות, בעלת  תואר שני בהלחנה באקדמיה למוזיקה בירושלים. כשרונה הרב התגלה כבר בגיל צעיר והיא מקורית ומרתקת – היא עיבדה את השירים בעיבודים ייחודיים. וגם המציאה את המילה "שירלובים".

 

 

 

 

כפרניק cb208084-6260-409f-a236-71403fa6c029 Blind Day

 

 
רפי כהן גר בשכונת שבעת המינים בכפר ורדים. עיוור כתוצאה ממחלה גנטית. שומע ברמה סבירה באמצעות "שתל שבלול". מהנדס תוכנה. בעל תואר שני במדעי המחשב מטעם האוניברסיטה העברית. עובד בתחום של טכנולוגיה מסייעת לאנשים עם עיוורון. חבר הנהלת עמותת העיוורים הנעזרים בכלבי נחייה. נעזר בכלב הנחיה ג׳ורג׳. נשוי לרעות ויש להם 2 בנות. 

רפי סיפר על ילדותו. בגיל 20 החליט לצאת מבית הוריו לעצמאות. רפי הביא אביזרים מהבית והראה לנו כיצד אביזרים אלו מקלים על האנשים העוורים.
הוא גם הסביר כיצד הטכנולוגיה מקדמת ומאפשרת לציבור האנשים עם עיוורון ולקויות ראיה בישראל לנהל חיים תקינים. הדגש בפיתוח טכנולוגיות חדשות הוא על הפעלה חושית שאינה מתבססת על הראייה. אחד המסרים של הבלייד דיי -זו הגברת המודעות לנגישות. להראות את מסוגלותם ויכולותיהם של קהילת העיוורים ולקויי הראייה בישראל במטרה לשלבם בקרב החברה. 

רפי הוא חבר הנהלת "צמד", אגודה של אנשים עם עיוורון הנעזרים בכלבי נחייה. כל חברי ההנהלה פועלים בהתנדבות לצורך ולמען קהילת האנשים עם עיוורון הנעזרים בכלבי נחייה. במשך 20 שנה רפי היה יו"ר העמותה.

נילי זיידל ורפי כהן כבשו את הקהל.
בתום הערב המרגש אנשים ניגשו אל נילי ורפי ושוחחו איתם..
מכיוון שרפי עושה הליכות בוקר בכפר, חשוב מאוד שכלבים שלנו לא יסתובבו באופן חופשי ברחובות הכפר. 

"דברים היוצאים מן הלב, נכנסים אל הלב, ואין הלב זקוק לעין".

טובה פריאל-שטרן
חברת ועד מועדון הזהב


השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן