3:4 לאופוזיציה


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
עודד שלומות

כישלון לסיון יחיאלי: למרות הצעתו, המועצה לא תתקצב 50 אש"ח ללילה לבן בבננה ביץ.

כפרניק ll4 3:4 לאופוזיציה

כישלון לראש המועצה: המועצה לא תתקצב 50 אש"ח ללילה לבן בבננה ביץ.

 

בישיבת מליאת מועצת כפר ורדים שנערכה בתחלית השבוע דחו חברי המליאה ברוב של 4:3 את הצעת ראש המועצה סיון יחיאלי לתקצב השתתפות באירוע "לילה לבן באכזיב" של מספר רשויות בגליל המערבי בסך 50 אש"ח.

התנגדו לתקצוב: יורם אילון, איריס וקנין, יואב ניצב ומאיר גרינפלד.

תמכו: סיון יחיאלי, דבירה גזית ונורית שפירא.

נעדרו: ציפי דיקמן ועופר כהן.

מכיוון שהישיבה נסגרה בפני התקשורת (ראו פירוט מורחב על הצבעה נוספת: אי אישור תב"ר חפירות הצלה בשלב ג', והוצאת התקשורת מהישיבה) הדברים להלן מובאים משיחות ותכתובת עם הנוגעים בדבר.

 

מספר ימים טרם הישיבה הוציא ראש המועצה מייל לחברים:

שלום לחברי המועצה,

אני מבקש לקבל התייחסות להשתתפות של כפר ורדים באירועי לילה לבן בחוף אכזיב.

ב-25/8 הרשויות מעלות, עכו, מטה אשר, מעלה יוסף ושלומי מתכננות לילה לבן בחוף אכזיב. 24 שעות של מוזיקה של הטובים באמני ישראל (מדברים על שלמה ארצי ודומיו) ומגוון פעילויות לכלל הגילאים בבננה ביץ’.

כיוון שמדובר ברצף של הופעות הן משתנות בהתאם לקהלי היעד השונים בשעות היום והלילה. אמדן העלויות הוא 1.1 מליון ש”ח. בדיון התברר שאף רשות לא מקבלת מימון ממשלתי לפרויקט. 

על פי הצעת התקציב מחיר כרטיס לתושבי הרשויות הוא 30 ש”ח ומחיר למי שאינו תושב המחיר 120 ש”ח.

השתתפות הרשויות היא כדלהלן:

מטה-אשר – 500,000

עכו – 180,000

מעלות  – 120,000

מעלה יוסף – 80,000

שלומי – 50,000

כפר ורדים – 50,000

לטעמי יש לנו הזדמנות נדירה לאפשר לתושבי הכפר להשתתף באירוע איכותי וגדול, בעלות מסובסדת מאוד. שעור ההשתתפות שלנו זהה לשל שלומי ועל פניו נראה הוגן מאוד.

סיון יחיאלי ראש המועצה המקומית כפר ורדים ויו״ר פורום קו העימות

 

**

כבר בדיונים המקדימים וחילופי המיילים נראתה התנגדות חזקה לתקצוב:

 

אני בעד כל הבילויים ואישור המיטב עבור הציבור ובפרט הצעירים, אולם אם לא התאפשר למועצה עד היום רכישת 100 כסאות עבור הגיל השלישי במאר"ג אזי על מה אנחנו מדברים?

ציפי דיקמן.

**

 

בתור מי שהיה אחראי על מופע משינה בבננה ביץ שהיה הגדול מסוגו בגליל המערבי, המספרים לא הגיוניים לחלוטין. מתנגד.

יואב ניצב.

**

 

מי שירצה לבלות "בלילה לבן" ישלם 120 ש"ח.  מדוע שהציבור כולו ישתתף בסבסוד התושבים הנ"ל.  הישובים הסמוכים לאכזיב משופעים בצימרים ובתי מלון ולכן, לדעתי, האירוע משרת בעיקר את עסקי התיירות במטה אשר והעיר נהרייה, שכלל לא שותפה לעניין. מתנגד להשתתפות.

שרת התרבות מירי רגב מצהירה מידי פעם על המחויבות שלה לתמוך כספית בכל פעילות שמטרתה להביא תרבות לפריפריה (אכזיב, כידוע, רחוקה 2 ק"מ מגבול לבנון.). אז איך זה יכול להיות שלא פנו אליה או למשרד התרבות בנושא זה. ואם פנו ולא קבלו, אזי יש להביא זאת לידיעת תושבי הצפון. נראה לי שלא סיפרו לך את כל האמת.    

מאיר גרינפלד

**

אני מוצאת שזו באמת הזדמנות נדירה עבור כל תושבי כפר ורדים להשתתף בסכום יחסית נמוך מאוד של הרשות ובסכום סמלי של התושב באירוע גדול ומרשים של אמני ישראל. אני בעד.

דבירה גזית

**

יורם אילון הרחיב לאחר הישיבה: זה לא רק 50,000, משום שעל פי עומק הסבסוד צפויים להגיע מעל 500 תושבי הכפר. כך שצריך להוסיף תקצוב מעל 10 אוטובוסים בעלות של עוד 15,000 ₪.

מדובר באירוע המוני, צפוף, שעלול גם לא להכיל את כל הקהל שירצה להגיע. זה מתכונת לתופעות של סמים ושכרות ופעילות משטרתית כפועל יוצא מכך. למה להתערבב בדבר כזה, שמעניין פלח אוכלוסיה קטן אצלנו? יואב ניצב, שהפיק אירועים דומים, אומר שהסכום של 1.1 מיליון ₪ הוא מוגזם והזוי. מצדי, שייקחו 50 אש"ח ויעשו מסיבת קיץ לתושבים בבריכה. ומי שרוצה את הלילה הלבן באכזיב, שיתכבד ללכת באופן פרטי בלי סבסוד ציבורי כל-כך עמוק.

 

כאמור, השתתפות מ.מ. כפר ורדים במימון האירוע לא אושרה.

 

 

כפרניק ll4_0 3:4 לאופוזיציה

 

**

עוד בישיבה:

אושר פה אחד תב"ר סימון כבישים על סך 71,429 ₪. מימון: 50 אש"ח ממשרד התחבורה והיתרה מקרנות הרשות.

**

 

הודעות ראש המועצה:

 

  • בחדר הישיבות תערוכה חדשה של האמנית דברה מידן. אוצרות: רפאלה פוקס ודלקה גרציאני.
  •  
  • יחיאלי קיבל כתב מינוי להיות חבר בוועדה לאיתנות כלכלית, שאמורה להציע אלטרנטיבות למדד הסוציו-אקונומי. יו"ר הועדה פרופ' מומי דהן וכן חברים בה גם רון שני (יו"ר מועצת משגב) ואיתי חוטר ממרכז השלטון המקומי.
  •  
  • ב-21-7 יערך תרגיל גדול למוכנות לחרום. התרחיש נערך בעזרת דורון כדורי והיקל"ר.

איריס וקנין: צריך להקים כיתת כוננות.

 

  • מפעלי הקיץ התחילו השבוע ברגל ימין. בכל הארץ יש מחאת הורים לגבי המחירים והמועצה ניסתה ללכת לקראת ההורים. יחיאלי: במקומות שונים משלמים 1500 עבור 3 שבועות. אצלנו זה עבור 4 שבועות, ואנחנו מקפידים על תכנים איכותיים.
  •  
  • תודה לחברי המועצה שהשתתפו בטקס חתימת ברית ערים תאומות עם כפר היהודים.
  •  
  • המועצה תתחיל באיסוף אריזות מהבתים. התושבים יקבלו שקיות כתובות ויהיה מסע הסברה. האיסוף, בשיתוף תאגיד המחזור "תמיר", במסגרת פילוט ארצי, במקום "הפחים הכתומים". בעצתו של מאיר גרינפלד סוכם כי יחל רק בספטמבר, על מנת שההסברה תהיה בצורה מרוכזת גם דרך מערכת החינוך.
  •  
  • יצא מכרז להצללה של גן צומת המפה, כולל שדרוג כל הגן.

לשאלת איריס קנין בנוגע לפתיחת פארק הכלבים, השיב מנכ"ל המועצה כי נבחנו מחירי מתקנים לפארק. מכיוון שנמצאו גבוהים, הציע חבר המועצה עופר כהן, כי יעשה, בעזרת חברים, מספר מתקנים. שי קולונימוס, מהנדס המועצה: מעבר לכך יש כבר ספסלים, פח אשפה וברזיה.

  • יצא מכרז לגמר שכונת מעלה לבונה (שכ' ד').
  •  
  • יצא בקרוב מכרז לקרצוף וריבוד מחדש של רחוב שניר. העיכוב בשל אישור רמ"י לתקצוב "ישן תמורת חדש". המטרה לסיים העבודות עד סוף אוגוסט.
  •  
  • החלו העבודות על כביש 38: תחילתו בכיכר מתוכננת ליד בית בחורש ועד לפינה של רחוב מירון.
  •  
  • המועצה אמורה לקבל הרשאה לצאת למכרז לפיתוח של ב א' של שלב ג' בעלות של 107 מלש"ח (במידה ויהיה שינוי בהחלטה על דחיית תב"ר חפירות ההצלה…  ע.ש.)
  •  

6 תגובות

  1. יוני הגב

    בזבוז הכסף שלי
    ב-50.000 ש”ח אפשר לשקם את מגרש הפטאנק. להתחיל לטפל בהזנחה של המבנה הנטוש ליד בריכה.בטח יש עוד מקומות בכפר שזקוקים לרענון.

  2. צביקה הגב

    סימון כבישים בחלם
    קודם צריך לתקן את הכבישים בחלם ורק אז לסמנם.

  3. צביקה הגב

    הכבישים למשל
    בושה וחרפה. סוציו-אקונומי 9 עאלק.

  4. שמח הגב

    הצלחה לשפויים

    זה לא כשלון לסיון.
    זו הצלחה לשפויים שמתחילים להבין
    שסיון כשלון בכל מעשיו.
    הגיע הזמן לשינוי ואולי עכשיו
    חברי המועצה הבלתי שפויים יתחילו לנהל את הישוב.

  5. Guesthulge הגב

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן