33 לכפר ורדים


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
מ.מ. כפר ורדים

היעדים ע"פ יחיאלי: עצמאות כלכלית, פיתוח שלב ג' וקליטה, פתרון להטבות המס ושינוי מדיניות הממשלה.

כפרניק 332 33 לכפר ורדים

אמנים מקומיים ברחבת המרכז המסחרי: איילת עוז, אורן אמיתי דין כץ והלהקה ובן גולדנברג. וקבלת שבת קהילתית עם  יהודה אליאס.

 

שבת של שחרית מוסיקלית בבתי התושבים, יריד אמנים, תערוכות במשכ"ל ובמועדון הזהב ושיח גלריה בגלריית טל.

 

 

סיון יחיאלי בברכתו לפני רמי קליינשטיין והמועצה:  כפר ורדים תוכנן להיות כפרי בערך כמו כפר סבא.

 

האתגרים האסטרטגיים: עצמאות כלכלית מבלי להעלות מיסים, פיתוח שלב ג' וקליטה חדשה, פתרון קבוע להטבות המס ושינוי התקצוב הממשלתי לרשויות ממדד חברתי-כלכלי גבוה.

 

 

**

תושבי כפר ורדים חגגו במהלך סוף השבוע את יום הולדתו ה-33 של כפר ורדים בשלל אירועים שהחלו ביום חמישי בערב פאב שכלל הופעות של אמנים מקומיים, איילת עוז, אורן אמיתי דין כץ והלהקה ובן גולדנברג, ברחבת המרכז המסחרי.

ביום שישי נערכה קבלת שבת קהילתית עם הזמר יהודה אליאס. בשבת נהנו התושבים משחרית מוסיקלית בבתי התושבים שפתחו את ביתם ובצעו יצירות מוסיקליות. יריד אמנים ססגוני התקיים ברחבת הצריף הירוק, תערוכת אמנים מקומיים ברחבת המשכ"ל, תערוכת "חוט הזהב במועדון הזהב ושייח גלריה התקיים בגלריית טל.

את חג הישוב חתם מופע של הזמר רמי קלינשטיין והמועצה, במופע נכחו כ-1200 תושבים ואורחים שנהנו ממופע איכותי ושמח. רמי קלינשטיין ציין במהלך ההופעה כי מפתיעה אותו העובדה שילדים רבים שנכחו בהופעה מכירים את מילות השירים,  ואמר כי זה מלמד משהו על הורי הילדים.

 

 

כפרניק 332_0 33 לכפר ורדים

 

 

סיון יחיאלי, ראש המועצה המקומית כפר ורדים ויו"ר פורום קו עימות בברכתו בחג הישוב:

ערב טוב וחג שמח לכולם,

כפר ורדים חוגג היום 33 שנים להיווסדו. היישוב קם ב-1984 השייכת לעידן אחר לגמרי. האינפלציה בישראל באותה שנה הייתה 440% וסטף, עם חבורת מייסדים עיקשת יצא לממש באופן אישי חזון לאומי. ציונות שלב ג‘, מתרבות השנור לעצמאות כלכלית. 10 שנים אחר כך, בחג העשור, הוא עוד שר על הבמה עם ילדי הכפר ”אם תירצו יהיה יצוא“. האינפלציה באותה שנה כבר ירדה ל- 14%.

איזו דרך עשתה מדינת ישראל מאז. היום יש 0 אינפלציה, היום יש יצוא, הרבה יצוא, יש עודף גדול במאזן התשלומים ובמידה רבה החזון ההוא, המקורי, הוגשם על ידי החברה הישראלית כולה.

עיר ורדים הוא קרא ליישוב שרצה להקים ליד מעלות. שלמה בוחבוט, ראש מועצת מעלות תרשיחא דאז, התנגד שתקום עיר ליד מעלות וסטף שינה את השם לכפר ורדים. שינוי השם השפיע רבות על רוח היישוב אבל במקור תוכנן כפר ורדים להיות כפרי בערך כמו שכפר סבא היא כפר.

כשקם כפר ורדים הוא הציב סטנדרטים שלא היו מוכרים אז בארץ. מסתורים לדודי שמש, תשתיות קבורות, קיר אפס ועוד. ”התקנון“ המפורסם של אגודת משתכני כפר ורדים אכן דרש הרבה. גם היום זו הגישה הנכונה והיא מחייבת דיון ערכי על הכיוון אליו אנו רוצים ללכת.

אם ב-1984 היו בישראל קצת מעל ל-4 מיליון תושבים. היום יש מעל ל-8 מיליון וקצב גידול אוכלוסייה מהגבוהים בעולם המערבי.
הנתונים האלה מחייבים אותנו להבין שיום האתמול חלף לבלי שוב ועלינו להפנים מציאות זו על כל משמעויותיה הדמוגרפיות, קיימות, מחזור, היקף השטחים הירוקים, אופי הבניה ועוד.

מהרבה בחינות נתפס כפר ורדים בעבר כנטע זר בסביבה והיחסים בינו לבין הישובים השכנים יצאו מנקודת מבט של מחסור, נקודת מבט של תחרות על משאבים. לא עוד, בשנים האחרונות אנחנו בשיתוף פעולה פורה עם היישובים השכנים, שיתוף פעולה אשר מביא ליותר תועלת לתושבי האזור כולו. אנחנו נמשיך ונגביר את שיתופי הפעולה בכל התחומים.

 

אני רוצה לגעת באתגרים האסטרטגים המרכזיים שלנו לשנים הבאות ואמנה אותם לא לפי סדר העדיפויות:

האתגר הראשון הוא הגעה לעצמאות כלכלית מבלי להעלות מיסים על התושבים. לשם כך אנחנו מפתחים את אזור התעסוקה המשותף עם מעלות תרשיחא ונעשה עוד לטובת פיתוח המתחמים הקיימים בשלבים א‘ וב‘. הגדלת מקורות ההכנסה מהעסקים היא צו השעה. הקמתו של שלב ג‘ היא הייתה תנאי להקמתו של אזור התעסוקה, כיוון שהתשתיות לאזור התעסוקה הן בשלב ג‘.

האתגר השני הוא פיתוח שלב ג‘ וקליטת תושבים חדשים לקהילה. לא ארחיב כאן, המשמעות של גידול באוכלוסייה ברורה לכול, על כל מורכבותה. בעיני זו תהיה ברכה גדולה לכפר ולאזור.

האתגר השלישי הוא פתרון קבוע לנושא הטבות המס. בניגוד לרוב הישובים בגליל המערבי, לא נפגעו תושבי כפר ורדים מהשינוי בפקודת מס הכנסה, כיוון שמתוקף הוראת שעה אנחנו ממשיכים לקבל את שקיבלנו. הנהלת המועצה עוסקת במתווים אשר יבטיחו שכפר ורדים יכנס באופן קבוע לחוק, החל מינואר 2019. עד אז, נמשיך ליהנות מהקיים.

האתגר הרביעי הוא אתגר לאומי, משותף לנו ולרשויות אחרות ממעמד חברתי כלכלי גבוה, והוא שינוי שיטת התקצוב הממשלתית. מאז שנת 2003 הולך ומוכבד הנטל על היישובים של מעמד הביניים, היישובים ממדד-חברתי כלכלי 7-10. המשמעות היא שהשלטון המרכזי מחייב אותנו לשלם יותר ויותר בעבור שירותים ממלכתיים ומתקצב אותנו בחסר.


מדובר באתגר כלל לא פשוט כיוון שיש הרבה הנהנים מהמצב הקיים. לפני מספר שנים יזמתי בשלטון המקומי את הקמתו של מדד חדש, מדד חוסן הרשות. לפני למעלה משנה הקים שר הפנים – הרב אריה דרעי, וועדה למדד חוסן הרשות בראשות הפרופסור מומי דהן, אני כמובן חבר בה. הוועדה יוצאת לשימוע ציבורי בימים אלו. אם יתקבלו מסקנותיה, ישתנה מצבו של כפר ורדים לטובה באופן דרמטי.

אגב, הערב הזה הוא דוגמה טובה, מפעל הפיס תיקצב אירועי תרבות רק ליישובים במדד חברתי כלכלי 1-6. תודה רבה לידידי הטוב האלוף במיל עוזי דיין, יו“ר מפעל הפיס שנענה לבקשתנו ושינה זאת.

ברמה המקומית אנחנו בעיצומו של שינוי בתחום הקהילה. הקמתו של המרכז הקהילתי נתקלה בלא מעט קשיים אולם זה המבנה האירגוני הנכון לקהילה בגודל שלנו. כפר ורדים עשיר במתנדבים פעילים ופעילות הפנאי ביישוב רבה מאי פעם. אני קורא לכל הפעילים בקהילה להשתלב בפעילות המרכז הקהילתי.

אירועי חג היישוב השנה כללו הרבה מאוד מתנדבים ותושבים שפתחו את בתיהם לכלל הקהילה, אני רוצה להודות להם ולהודות לצוות המועצה על אירועי חג היישוב.

בימים הקרובים נחנוך את תיכון אמירים החדש, לצדו יחנך אולם ספורט גדול וחדש שישרת את אמירים, תפן ואת הקהילה כולה. היישוב בתנופת פיתוח, כבישים חדשים נסללים (וסימוני חניה מסומנים ונמחקים ומסומנים…). לא אמנה את כל הפיתוח ולא את כל ההישגים. אבל שנת הלימודים בפתח, מערכת החינוך שלנו עושה חייל, ואני רוצה להודות לכל הצוותים על המסירות האין סופית ולברך אותם, את התלמידים ואת המשפחות בשנת לימודים טובה, שמחה מהנה ופורה.

כפר ורדים בן 33 שנים, צומח, משגשג ופורח בזכותכם, בזכות התושבים, אני שמח וגאה להיות אחד מכם. אני רוצה לברך אתכם ואת היקרים לכם בחג ישוב שמח ושנה טובה.

הנה הנה בא הרגע, אני רוצה להזמין לבמה את רמי קליינשטין והמועצה.

 


0 תגובות

  1. זה כבר לא חלום הגב

    והאתגר הנוסף

    להחליף את ראש המועצה
    לדם עם יכולת מעוף וראיה קהילתית

  2. מציאותי הגב

    יש

    חבל
    ו התחלת לפרסם דברי הלל
    ללא קשר למציאות

  3. צפריר הגב

    דברי הלל על לא כלום
    בהחלט רצוי להחליף את ראש המועצה. הכפר בהדרדרות .

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן