100% עדיפות


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
דוברות מעלות

שלמה בוחבוט ליואב גלנט: תן עדיפות מוחלטת לבני מעלות-תרשיחא בהגרלות "בנה ביתך".

כפרניק oranim1_0 100% עדיפות

שלמה בוחבוט ליואב גלנט: תן עדיפות מוחלטת לבני מעלות-תרשיחא בהגרלות "בנה ביתך".

למרות תשובות חוזרות ונשנות של משרד הבינוי והשיכון כי מתן עדיפות של 100% לבני המקום מעלות תרשיחא אינו אפשרי, ראש העיר אינו מרפה, ופנה לשר גלנט לעיין היטב בנימוקים אשר מצדיקים את הבקשה החשובה.

 

אחרי קיפאון של 11 שנים, העיר מעלות תרשיחא נמצאת בתנופת פיתוח אדירה. בין היתר, מתוכננות להיבנות בשלוש השנים הקרובות למעלה מ-2,000 יחידות דיור והעיר עתידה לקלוט בעשור הקרוב כ-25,000 תושבים חדשים. עיקר הבנייה היא רוויה, כלומר בנייני מגורים, זאת בשל העובדה שמעלות תרשיחא הינה יישוב עירוני, ומשכך כפופה לתמ"א 35. בנוסף, תנאי הקרקע  מקשים כלכלית על פיתוח יחידות צמודות קרקע, ופיתוח רחב של צמודי קרקע יביא את עלויות הפיתוח ללא ריאליות.

בשכונת גבעת האורנים, הנמצאת בשלבי פיתוח מתקדמים, נבנים למעלה מ-600 דירות בבנייני מגורים, אך מנגד ישנן רק 77 יחידות דיור צמודות קרקע, דו משפחתיים.

היצע הדירות צמודות הקרקע מאד קטן, גם בשכונות הבאות שעתידות להיות משווקות בעיר. היות ו-11 שנים לא הייתה בנייה בעיר, והיות שכעת תנופת הבנייה מציעה בעיקר דירות בבנייני מגורים, נוצר עיוות בלי סביר ובלתי מידתי, בו בנות ובני המקום, תושבי מעלות ותרשיחא כאחד, יתקשו לזכות בבית צמוד קרקע, שכן משרד הבינוי והשיכון מוכן להעניק העדפה בהגרלות "בנה ביתך" בהיקף של 50% בלבד. כלומר בשכונת גבעת האורנים, 39 יחידות דיור מתוך 77 יחידות הדיור מוקצות כעדיפות לבני המקום.

ברור לכולם, שהיצע קטן זה מוביל למסקנה, כי בשל חוסר שיווקי דירות צמודות קרקע במשך שנים רבות, נוצר פער עצום בין ביקוש רב בקרב בני המקום ובין היצע מאד קטן בהווה ובעתיד.

לפיכך, פנה ראש עיריית מעלות תרשיחא, שלמה בוחבוט, לשר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, בבקשה להעניק עדיפות של 100% לבני ובנות מעלות תרשיחא בהגרלות "בנה ביתך" בשכונות הנבנות בעיר. כך, יינתן פתרון הולם לזוגות צעירים המבקשים להישאר בגליל ולהתגורר במעלות תרשיחא.

שלמה בוחבוט, ראש עיריית מעלות תרשיחא: "לצד הבאת אוכלוסייה חדשה לגליל ולמעלות תרשיחא בפרט, יש לנו חובה עליונה לתת מענה איכותי לדור הממשיך ולדאוג לפתרונות דיור לצעירי היישוב- צעירי מעלות וצעירי תרשיחא כאחד. מתן עדיפות של 50% לבני המקום בהגרלות בנה ביתך זהו עיוות שיש לתקנו. אני לא מוותר – היועצים המשפטיים באופן אוטומטי משיבים כבר שנים בשלילה, משום שהם לא מעמיקים בנימוקים. החשש של כולם הוא מיצירת אפליה, אך אני מדגיש כי אנו יישוב משותף, ובקשתי היא לתת עדיפות לבני מעלות ובני תרשיחא כאחד.

"נוצר פה מצב אבסורדי שמי שמופלה הם דווקא צעירי מעלות תרשיחא, והיועצים המשפטיים של משרד הבינוי והשיכון נותנים לכך יד. לא ייתכן , כי בנות ובני המקום ימתינו 11 שנים לשיווק של 77 דירות צמודי קרקע, ובהגרלה הם יתחרו עם אנשים נוספים מכל רחבי ישראל. כל השנים שיווקנו שכונות, כגון: סביונים, יפה נוף, בלי העדפה ניכרת לבני המקום כי רצינו לקלוט תושבים חדשים והיה היצע גדול מאד של דירות צמודות קרקע. גם כעת, אנו מבקשים לקלוט תושבים חדשים ורבים בגבעת האורנים, אך שנים המדינה לא נתנה מענה לבני המקום. בניגוד לעבר, ההיצע כעת ובעתיד של דירות צמודות קרקע הוא קטן מאד, ולכן על השר להתעמק בנימוקים שלי, להבין שאין כל שום אפליה גזעית, ולתת הנחייה להעדפה של 100% לבני מקום מעלות תרשיחא."  

**

 

מלשכתו של גלנט נמסר כי "משרד הבינוי והשיכון פועל בנושאים אלה בהתאם להחלטות מועצת רשות מקרקעי ישראל".

 

צילומים: שלמה שרביט

 


השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן