נכים IN הורים OUT


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
מערכת כפרניק

הורים לתינוקות בפעוטוני החורש: מדוע סומנו חניות נכים ללא צורך? המועצה: ע"פ חוק הנגישות.

כפרניק ol3 נכים IN הורים OUT

הורים לתינוקות בפעוטוני החורש: מדוע סומנו חניות נכים ללא צורך ממשי? המועצה: ע"פ חוק הנגישות.

 

קבוצה של הורים לתינוקות בפעוטוני החורש, פנתה לאחרונה למועצה במחאה על כך ש-4 חניות "רגילות", במגרש החניה הסמוך, "הופקעו" לטובת חניית נכים ( = 2 חניות נכים).

לדברי ההורים, זהו מהלך לא פרופורציונאלי, אין מספיק מקומות חנייה וההורים נאלצים לחנות במקומות אסורים, הדבר יוצר אי סדר ובלגן המסכן את הילדים. בנוסף, הורים רבים חוסמים רכבים של הורים אחרים והדבר יוצר עימותים בין ההורים.

לדבריהם, כתוצאה מהפחתת מקומות החניה, הורים רבים מחנים עבר לכביש, במידה וגם שם נשאר מקום. זהו מצב בעייתי מאוד בימים גשומים וקרים, המוסיף סיכון נוסף ומיותר של חציית הכביש עם תינוקות קטנים על הידיים.

"לפני זה, היה מקום אחד של חניית נכים אשר 99.9 אחוז מהזמן היה ריק ובנוסף ידוע לנו כי אין כרגע אף הורה בעל תו נכה שמשתמש בחנייה", כותבים ההורים. "חניית נכים היא דבר חשוב והכרחי לאנשים עם מוגבלויות אבל במקרה הזה, אין פרופורציה בין הביקוש לחניית נכים לבין היחס המוקצה לה מתוך שטח החניה הכללי, כך שנוצר מצב אבסורדי בו מקומות החנייה שסומנו מתוך כוונה טובה לעזור לזולת ולהתחשב בנכים, יוצר אי סדר וסכנה לכל שאר 100% ההורים שנמצאים בגן".

 

אביעד כהן, מנכ"ל מ.מ. כפר ורדים, השיב להורים כי כל מבנה ציבור מחויב בשתי חניות נכים, אחת לרכב גבוה ואחת לרכב רגיל, וכי ניתן לראות התאמות דומות שנערכו גם בחניות המתנ"ס וגם בחניות ליד מועדון הזהב (50+).

לדבריו, עדכון לחוק הנגישות מחייב את המועצה לעמוד בקריטריונים קשיחים, ללא קשר למספר הנכים העושים שימוש במבנה.

"חוק הנגישות ותקנותיו מסועפים ומורכבים מאוד, על כן שכרנו את שירותיי ייעוץ חיצוני המתמחה בתחום זה", אומר כהן. "היועצת ערכה סקר נגישות בכלל מבני הציבור בכפר ובכלל תחנות האוטובוס ובשבועות האחרונים אנו עובדים על הריג'קטים של הסקר. בנושא זה אין 'אפור' ואנו מחויבים לציית לחוק במלואו. המפקח מטעם נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות כבר הספיק 'לאיים' בצו נגישות בשל עיכוב של מספר שבועות בביצוע, בשל גשמי החורף.

"ברורה לי מצוקת החנייה הנגזרת מאובדן החניות אבל למרות שאיננו מסכימים עם ההיגיון של החוק במקרה זה, אנחנו כמובן, מחויבים לו".

 

**

 

במאמר מוסגר:

אין ספק כי חוק הנגישות חיוני וחשוב.

אלא שלעיתים קרובות נעשים במקומותינו גם דברים בחוסר היגיון בולט, אם לא לומר "חלמאות", כמו למשל החניה בפעוטוני החורש…

לאחרונה גם שמענו על רוכשי דירות בבניינים משותפים, להם מוצמדת "חניית נכים" (בכל בית משותף חדש יש מכסה חייבת של חניות נכים) למרות שאינם נכים…

 

בבתים משותפים בהם אין נכים, מוצמדת (בתשלום, בטאבו) "חניית הנכים", לדייר "בריא", המסתכן בכך שאורח בבית, שוכר או בעל דירה חדש (נכים), "ינכס" לעצמו את חניית הנכים.

ככל הידוע לנו, לפי שעה אין לכך פתרון חוקי והגיוני.

גם חוק הנגישות של אתרי האינטרנט, שהיה אמור להיכנס לתקפו לפני כחצי שנה, הוגדר כ"דרקוני" ובלתי ישים ולכן הוקפא (כי לעיתים בכל זאת ההיגיון מנצח את השרירותיות).


0 תגובות

  1. נהג שנוהג לפי החוק הגב

    חניית נכים
    סימון חניית נכים בצבע כחול על הכביש לא מספיקה .חובה להעמיד עמוד אם תמרור אחרת סתם ליכלכו את הכביש.

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן