תלמידי אורט מסרבים לשתוק


אורט מעלות, סופי בן ארצי
אביתר פרוחי

אביתר פרוחי: מתנגדים לפיטורי ד"ר סופי בן ארצי. ערכנו הפגנה מול אורט מעלות, "פוליטיקה – לא בבית ספרנו!" 

כפרניק 6245353a-47ee-48a4-b3db-1c8e6863d21e_0 תלמידי אורט מסרבים לשתוק

התלמיד אביתר פרוחי: מתנגדים לפיטורי ד"ר סופי בן ארצי. ערכנו הפגנה מול אורט מעלות בסימן "פוליטיקה – לא בבית ספרנו!" 

 

מורים באורט מעלות: חדר המורים כועס, פגוע ומאוכזב… מוסד חינוכי צריך להתנהל ע"פ שיקולים חינוכיים מקצועיים ארוכי טווח ועל ידי בעלי מקצוע וצוות פדגוגי שהוכשר לכך. 

 

 

עיריית מעלות תרשיחא: סופי בן ארצי תצא לחופשה ללא תשלום. המחאה בעידוד עסקניים פוליטיים, שתמיד משתמשים בחינוך למשיכת תשומת לב.

 

**

 

תלמידי והורי בית הספר אורט מעלות מסרבים לשתוק!

בחודשים האחרונים, זימנה רשת אורט את מנהלת בית הספר אורט מעלות ד"ר סופי בן ארצי לשימוע שבסיומו הוחלט על יציאתה לחופשה ללא תשלום.
הדבר עורר סערה הן בחדר המורים והן בקרב ההורים והתלמידים, כיוון שבעיני רבים לא נתפס כיצד מנהלת כה מוערכת ומסורה, נאלצת לסיים את עבודתה בלי התראה או סיבה מוצדקת.

ברחבי העיר רווחת הסברה כי שיקולים פוליטיים זרים ולא שיקולים מקצועיים הם אלו שהובילו לעיריית מעלות ללחוץ על רשת אורט להביא להפסקת העסקתה של סופי בן ארצי, לנוכח הנתונים אשר מראים מגמת שיפור חיובית משמעותית בתחומים רבים בבית הספר, מאז הגעתה של סופי.
צוות המורים שלח מכתב לראש עיריית מעלות שלמה בוחבוט עם העתקים לבכירים ברשת אורט ומנהלת מחלקת החינוך ובו הביע זעם ותדהמה על המהלך ובקשת הבהרה ושיחה עם צוות המורים.
מתוך המכתב: "חדר המורים כועס, פגוע ומאוכזב… מוסד חינוכי צריך להתנהל ע"פ שיקולים חינוכיים מקצועיים ארוכי טווח ועל ידי בעלי מקצוע וצוות פדגוגי שהוכשר לכך".
גם תלמידי בית הספר והורים רבים מאמינים כי טובת התלמיד לא עמדה בראש שיקולי העירייה ורשת אורט במהלך זה ומרגישים כי ועד המורים לא מייצג אותם נאמנה.

ביום שישי האחרון קיימנו הפגנה בסימן "פוליטיקה- לא בבית ספרנו!" מול שערי בית הספר. מטרת ההפגנה הייתה להראות לכל הגורמים הרלוונטים כי תושבי הגליל המערבי לא מוכנים לשתוק לנוכח התערבויות לא מקצועיות במערכת החינוך, אשר נוטפות פוליטיקה וניגוד אינטרסים. כמו כן, מעוניינים תלמידי בית הספר והוריהם להביע תמיכה בסופי ולהפגין הערכה על כל מה שעשתה לטובת בית הספר ותלמידיו במהלך השנים האחרונות.

לשמחתנו הרבה, יותר אנשים משציפינו הגיעו לתמוך ולהפגין. יותר מ-80 תלמידים, הורים ואזרחים שמאמינים בדמוקרטיה עצרו את שגרת חייהם ביום שישי בבוקר, התאספו עם שלטים ומוזיקה מול בית הספר וקראו ברעש גדול: חינוך- IN, פוליטיקה- OUT.
ההפגנה הוכיחה לנו עד כמה מעורבים ואכפתיים הם תושבי מעלות והסביבה.

 

 

כפרניק 6245353a-47ee-48a4-b3db-1c8e6863d21e תלמידי אורט מסרבים לשתוק

 

 

**

להלן תגובת עיריית מעלות תרשיחא:

מערכת החינוך העירונית מהגיל הרך ועד תיכון רוויה הישגים ומצויינות ערכית ופדגוגית, זאת בזכות עבודת צוות לה שותפים ראש העיר, מינהל החינוך, המנהלות, אנשי ההוראה וההורים. לרשת אורט, משרד החינוך ועיריית מעלות תרשיחא צוות עבודה קבוע שמתכנס לישיבות עבודה בתדירות גבוהה. הצוות בוחן את ההישגים ודן בדרכים לשינוי מגמות, להטעמת חדשנות ושיטות ותחומי לימוד התואמים את המציאות העדכנית והעתידית. כך בין היתר העירייה היא זו שיזמה את תוכנית מגשימי סייבר היוקרתית של משרד הבטחון ופעלה להטמעתה בבית ספר אורט, פתיחה מחודשת של מגמת לימודי תוכנה ומחשבים-סייבר החל משנת הלימודים הבאה, שילוב התלמידים בפעילות החממה המאיצת סטארט אפ, רובו תפן, התנעת תהליך שת״פ עם חילות האוויר, המודיעין והתקשוב ועוד.

רשת אורט, משרד החינוך והעירייה, החליטו לפעול להעמקת החדשנות, פנייה לתחומי הטכנולוגייה המתקדמת, המחשבים והסייבר והתמודדות עם האתגרים החינוכיים החדשים. בתוך כך, אחרי 6 שנות עשייה חשובה והישגית בתחומים בהם ניתן הדגש, הוחלט כי הגב׳ סופי בן ארצי תצא לחופשה ללא תשלום, ויחל הליך איתור למנהל/ת אשר ביחד עם רשת אורט, העירייה ומשרד החינוך יוביל בשנים הבאות ליישום מדיניות ותוכנית חינוכית חדשנית ומותאמת ליעדי העירייה המבקשת להפוך להיות האזור המוגן סייבר הראשון בישראל, להכשיר את תלמידנו למקצועות העתיד ואשר יהיו ממובילי אומת הסטארט אפ והסייבר.

צפינו שיהיו בודדים, עסקניים פוליטיים, שתמיד משתמשים בחינוך למשיכת תשומת לב, אך אין להם שום אינטרס ממשי בהצלחת תלמידנו, שינצלו בצביעות את הנושא כדי להרוויח לייקים. אלו אותם אנשים שמקפידים לתקוף ולפגוע בבית הספר ובמורים המצוינים כאשר מתפרסמות מעת לעת תוצאות הבגרות ומבחנים שונים, שגם אותם הם מנסים תמיד ללא הצלחה לעוות כדי לייצר כותרות שליליות.

 

0 תגובות

  1. מיכל חזן הגב

    סוף סוף סופי !!!
    השנה אני מסיימת 5 שנות גימלאות כייפיות, ובשנה האחרונה לעבודתי, עבדתי תחת הנהלתה של סופי.
    מאז עזיבתו של שמריהו, ביה”ס עבר ממנהל למנהלת ועוד מנהלת… ולא כל אחד עשה איתו חסד.
    סוף סוף הגיעה סופי, ומיד הורגשה רוח חדשה ומרעננת שנתנה את אותותיה כבר בשנה הראשונה. בסוף אותה שנה אני פרשתי אבל ממשיכה לעקוב מרחוק, והדברים נראים טוב מאוד הן מבחינת יחסי אנוש והן מבחינת הישגי התלמידים ושיפור בגרויות.
    אילו ביקשה סופי לפרוש הייתם צריכים לעכב בעדה !!!
    ומה אתם עושים? הכושי עשה את שלו הכושי יכול ללכת ???
    מן הראוי לתת לסופי לפרוש כשהיא תבחר בכך ולצרף לה תעודת הוקרה על פועלה למען אורט מעלות.
    מיכל חזן,24 שנים באורט מעלות.

  2. שלמה הגב

    פחדנים כולם

    …. חוגגת שוב

  3. רונן הגב

    חבל מאוד שתגובות מצונזרות
    יש עירייה ויש יו”ר ועד הורים ויש קשר ויש ניגוד עניינים והתקשורת במקום לתת לדברים ביטוי מצנזרת ומפחדת. מזל שלפחות הילדים מכפר ורדים לא שותקים. גם עצוב וגם מביך.

  4. אורלי הגב

    אורט מעלות
    סופי באמת היא דמות חיובית ומנהיגה שזכתה גם להערכת הילדים עצמם.

    האם יש נתונים שניתן לספק על מספר הילדים מהכפר שלומדים באורט מעלות מכתה ז ועד יב?

    נראה לי ש

    אורט מעלות משמש ככתובת לילדים מהכפר מסיבות שונות כמו: המעונינים ללמוד מגמות שאין בכפר או מעונינים בשינוי חברתי כלשהו. בכך יש לו לדעתי חשיבות עבור ילדינו.

השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן