שקט בגליל המערבי


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
מערכת כפרניק

הגליל המערבי רגוע. יחסית. קריאות לחרם נתקלו בתגובות קשות.

כפרניק  מתחת תרשיחא_0 שקט בגליל המערבי

המשטרה: לא נרשמו אירועי אלימות לאומנית באזור.
יחיאלי: הגברנו את הסיורים, לא נכנע לקיצוניים.

אבנים וסינוור בלייזר בדרך מתחת תרשיחא. אין נפגעים.

תגובות קשות על פוסט הקורא להחרמת ערבים.

קשיש נרצח במעלות על רקע פלילי.

עדכון (12/10/15): שלמה בוחבוט יוזם כנס ראשי רשויות לסובלנות. ב-13/10 במכללת גליל מערבי.

**

לפי שעה מרקם היחסים הטוב בין ערבים יהודים ודרוזים בגליל המערבי נשמר, ולהוציא אירוע קטן אחד, החיים ממשיכים במסלולם הרגוע.

מפקד תחנת משטרת מעלות, סגן ניצב מני בנימין, מסר כי עד כה לא נרשמו אירועים אלימים על רקע לאומי/לאומני באזור.

הידיעה שפורסמה אתמול על זריקת אבנים בכביש בין תובל לכפר ורדים, היתה כנראה שגויה האירוע היה באזור תובל (גם, מאוד מדאיג ומאכזב!).

ברשתות החברתיות דווחו צעירים מכפר ורדים כי בהליכה רגלית על הדרך מתחת לתרשיחא (מכיוון רחובות חצב/הדס/כרמל/ארבל) נזרקו לעברם אבנים וסונוורו בלייזר. לא היו נפגעים והם עזבו את המקום במהירות.

פוסט של תושבת מעלות הקורא "להחרים את הערבים", נמחק מאחת הקבוצות של "כפר ורדים" וזכה לגינויים רבים ובעיקר בקריאה לשמור על היחסים הטובים באזור.

 

כפרניק  מתחת תרשיחא_1 שקט בגליל המערבי

 

באיגרת ששלח ראש המועצה, סיון יחיאלי, לתושבים הוא כותב: לא נרשמנו באזור אירועים מיוחדים. אנחנו עומדים בקשר עם המשטרה אשר נמצאת בגזרה בכוחות מתוגברים ופועלים בהתאם להנחיותיה. סער ותושיה זמינים לכל קריאה, נעדכן ככל שיהיה צורך.

האזור שלנו נהנה מחיים משותפים וטוב שכך. עתה בשעת משבר, אנחנו נבחנים יהודים וערבים כאחד, ביכולת שלנו להיות אחראיים ומאופקים, ביכולת לזכור שגם מחר כולנו נמשיך לחיות כאן ביחד. יחד נוודא, כל אחד בתחומו, שאנחנו פועלים במודע לחיזוק מרקם החיים המשותפים, פועלים להכלה ולא להסלמה. שאנחנו לא "רצים לקצוות" ולא נכנעים לקיצונים אשר משאת נפשם היא הקצנה ומאבק.

**

לצערנו דווקא דווח אתמול על אירוע פלילי של חשד לרצח קשיש בן 92 במעלות… על-פי עדויות השכנים, לאחרונה היה מבקש מהם כסף, ולכן המשטרה חושדת שהיה קרבן לסחיטה ואיומים.

 


0 תגובות

  1. המפוכח הגב

    לה לה לנד
    שכחנו שכל השנים נזרקו אבנים ע”י תושבי תרשיחא,שכחנו את הרעש הבלתי נסבל בחתונות,שכחנו הרבה דברים,שכחנו שהערבים לא רוצים אותנו פה.שכחנו את משפחת הנקין,ואל תשכחו לסמן דיסלייק…

  2. עליזה פרידמן הגב

    תשובה למפוכח מלה לה לנד
    אתה לא מפוכח!!!! אתה לא חכם בדיוק כמו אותן “נשות שלום”, שמסיתות את ערביי תרשיחא נגדנו בשיחות של קיפוח ושנאת הממשל. לא רק הן מרחיקות את הדו קיום, שהיה כאן מאז שבאנו לכפר, אלא גם טיפוסים שליליים כמוך. השנאה הגורפת שלך לכל תושבי תרשיחא ולכל הערבים, חולנית. כבר 30 שנים, שהם כן רוצים אותנו פה. בזכותנו הם בשגשוג כלכלי עצום.

  3. עליזה הגב

    למפוכח, חצי התנצלות…..
    אם היה לך שם, הייתי מתנצלת. חשבתי שאתה מאשים שתושבי תרשיחא זורקים עלינו כל הזמן אבנים. תסכים איתי שזה לא נכון. אני בטוחה שאתה ציוני כמוני. ותודה רבה שאתה מגן עלינו. אני רוצה שהדו קיום שהיה כל השנים בינינו ימשיך. לא רוצה שיסיתו נגדם(כמוך) ולא רוצה שיסיתו אותם נגדנו. (כמו “נשים עושות שלום” שעוסקות בדו קיום מזוייף על מנת להחליף שלטון ובכך מעוררות את תסכולם )

  4. המפוכח הגב

    עליזה שלום
    משפחתי,רובה ככולה הושמדה בשואה.כשהייתי יותר צעיר ניסיתי לשנוא את הנאצים ולא הצלחתי.אין בי שנאה,לאף אחד,זה לא בגנים שלי.אבל אני זוכר ולא שוכח וכן,אני מפוכח.את כותבת שאני טיפוס שלילי ואת לא מכירה אותי כלל(אגב הפוסל במומו פוסל).במקום העבודה שלי תמיד הסתדרתי נפלא.גם עם לא יהודים.חבל שאת מתנפלת עלי בכזאת גסות מכוערת,אולי במילואים הבאים אחשוב אם כדאי לי להגן עלייך,ואפשר גם להתנצל.

  5. המפוכח הגב

    חצי=שלם
    מקבל את התנצלותך ומאחל לך חיים טובים.אני מאוד מקווה שהסכינאות לא תגיע לאזורנו והמצב יצא מכלל שליטה.

השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן