קיבלו זהות

כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
מתן סלע

תלמידי שכבת י' באמירים בסמינר "זהות" וקבלת תעודות.

כפרניק 814da602-545e-4e50-ae01-78c99887841d קיבלו זהות

תלמידי שכבת י' באמירים בסמינר "זהות" וקבלת תעודות

לפני מספר ימים יצאנו, תלמידי שכבה י' מבית ספר "אמירים" בכפר ורדים, לסמינר זהות בירושלים. במהלך הסמינר טיילנו ברחבי ירושלים והכרנו קהילות שונות בישראל. בסוף הסמינר נערך טקס ובו קיבלנו את תעודות הזהות שלנו.

כפרניק 814da602-545e-4e50-ae01-78c99887841d_0 קיבלו זהות

ביום הראשון הגענו לשוק מחנה יהודה ושם קיבלנו מספר משימות. דרך המשימות הכרנו את השוק ואת האנשים בו.
ממחנה יהודה הלכנו לשכונת מאה שערים. דרך הסיור במאה שערים למדנו על אורח החיים של הקהילה החרדית וראינו את השוני בינה לבנינו.
את היום השני התחלנו בכנסת. בהתחלה ערכנו סיור במשכן הכנסת ולבסוף נפגשנו עם חברת הכנסת סתיו שפיר. חברת הכנסת סיפרה לנו על השקפת העולם שלה וסיפרה לנו את סיפורה האישי וכיצד הגיעה לכנסת.
מהכנסת נסענו להר הרצל. שם ראינו את חלקות הקברים ושמענו סיפורים על אנשים שמתו למען המדינה. חלק משמעותי בסיור היה כשהגענו לחלקה של חללי מבצע "צוק איתן". כל הקברים היו מלאים בתמונות ומכתבים מהמשפחות והחברים של החללים. הסיור בהר הרצל היה סיום משמעותי מאוד לסמינר והבנו שם את המשמעות של להיות אזרח בישראל.

בסוף הסיור ערכנו טקס ברחבת הר הרצל ובסופו קיבלנו את תעודות הזהות שלנו.
בסמינר ראינו את המגוון הגדול של האזרחים במדינה. המעבר החד משוק מחנה יהודה לאווירה בשכונת מאה שערים, הסיור בכנסת בו למדנו על הרשויות בישראל והסיור בהר הרצל סיכמו לנו את המשמעות של להפוך לאזרח במדינת ישראל.