צנתורים, השמנה וכירורגיה.


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
חגי עינב

ד"ר שאדי ג'השאן במוח, ד"ר מועאד פראג' בקיבה וד"ר אלי קקיאשוילי בלבלב ובכבד.

כפרניק bho1 צנתורים, השמנה וכירורגיה.

ד"ר שאדי ג'השאן בצנתורי המוח, ד"ר מועאד פראג' נלחם בהשמנה וד"ר אלי קקיאשוילי בלבלב ובכבד.

 

חדר חדש לצנתורי מוח נפתח השבוע במרכז הרפואי לגליל בנהריה. זהו חדר דו מישורי המיועד לפעילות צנתורי מוח מורכבת. במרכז הרפואי לגליל נפתחה לפני כשלוש שנים המחלקה הנוירוכירורגית החדשה בניהולו של פרופ' ז'אן סוסטיאל ובעקבותיה גם יחידת צנתורי מוח, שבראשה עומד ד"ר שאדי ג'השאן. לאור העובדה כי קיימת מצוקה במצנתרי מוח בישראל, מהווה כיום המרכז הרפואי לגליל את המענה היחיד מחדרה ועד מטולה בנושא זה.

ד"ר ג'השאן: "הנהלת המרכז הרפואי בראשות ד"ר ברהום, פועלת רבות לקידום מערך צנתורי המוח ולאחרונה נרכש מכשיר ראשון מסוגו בארץ של חברת טושיבה היפנית, הכולל פונקציות מתקדמות ותוכנות דימות מדויקות, המאפשרות לצוות להיערך עוד בשלב התכנון וכן במהלך הצנתור, לתת מענה משופר למטופל עם תוצאות טובות לאחר ההליך שהוא עובר".

בחדר הצנתורים החדש, ישנו ציוד המאפשר פעילות דו ממדית ותלת ממדית צבעונית ומתקיימים בו פעולות מתוכננות לצד פעולות דחופות.

ד"ר ג'השאן הינו היחיד כיום בתחומו בארץ, המבצע פעולות תחת טשטוש (סדציה) ולכן ניתן דגש בתכנון החדר למענה מרכזי – שיפור חווית המטופל. בחדר בו מתבצעות בחלק מהמקרים פעולות תחת טשטוש בלבד כאשר המטופל נמצא בהכרה ומשוחח עם הצוות, הותקנה מערכת להשמעת מוזיקה ותאורה מיוחדת שנועדה להקל על שהיית המטופל במקום וכן נותנת מענה מיטבי לצוות המטפל.

ד"ר מסעד ברהום, מנהל המרכז הרפואי לגליל: "פתיחת המחלקה הנוירוכירורגית ובעקבותיה פתיחת היחידה לצנתורי מוח, היו חלק חשוב בשדרוג מערך הטראומה שלנו, דבר החשוב בעיקר נוכח מיקומנו בחזית הצפונית של מדינת ישראל. בדומה לשירותים חדשים שפתחנו, הושם דגש על רכישת ציוד וטכנולוגיות מתקדמות, יצירת תנאי שהייה השמים במרכז את שיפור חווית המטופל וזאת יחד עם צוות מקצועי ואנושי, הרואה לנגד עיניו את הקהילה שעבורה הוא נמצא כאן לאורך כל ימות השנה".

 

**

המרכז הרפואי לגליל הוכר בידי משרד הבריאות כמרכז ארצי לטיפול במחלת השמנת היתר החולנית.

מנתוני משרד הבריאות עולה, כי בעשור האחרון קיימת עלייה מתמדת עליה במספר הניתוחים לטיפול בהשמנת יתר בישראל. השבוע התבשרה הנהלת המרכז הרפואי לגליל, כי משרד הבריאות החליט להכיר במרפאה לטיפול בריאטרי (השמנת יתר ותסמונת מטבולית) כמרכז ארצי הנותן טיפול כירורגי המשלב גישה רב תחומית מקצועית במחלת ההשמנה.

 

בשנת 2012 הוקם במרכז הרפואי צוות ייעודי לטיפול ומעקב אחר השמנת יתר חולנית. בנוסף, נבנתה מרפאה רב תחומית הכוללת דיאטנית ועובדת סוציאלית לצורך קיום הערכה טרום ניתוחית ומעקב לאחר הניתוח. במקביל למרפאה הטרום ניתוחית בה נבדק החולה על ידי רופא מרדים וכירורג, הוא עובר וועדה בריאטרית טרום ניתוחית.

בראש המרכז הבריאטרי עומד ד"ר מועאד פראג' והוא חלק מהמחלקה לכירורגיה כללית ב' בהנהלת ד"ר איגור וקסמן. מאז הקמתו בוצעו במרכז הבריאטרי יותר מ-300 ניתוחים ממגוון ניתוחי ההשמנה, חלקם ניתוחים חוזרים עקב כישלון טיפולי או ניתוחים בחולים מורכבים. ד"ר פראג': "הקו המנחה אותנו במחלקה הוא להתאים למטופל את הניתוח הטוב ביותר עבורו, מבין מגוון הניתוחים המבוצעים ולתת לו טיפול מקיף רב תחומי, הכולל הערכה והכנה טרום ניתוחית. אנו כצוות רפואי מלווים אותו לאחר הניתוח".

 

 

כפרניק bho1_0 צנתורים, השמנה וכירורגיה.

 

 

 

מומחה כירורגיה מוביל ברמה הארצית והאירופאית בתחום ניתוחי כבד לבלב ומרה הצטרף למרכז הרפואי לגליל.

המרכז הרפואי לגליל ממשיך להרחיב את השירות הכירורגי לקהילה. לאחרונה נכנס לתפקידו מנהל חדש למחלקה כירורגית א' – ד"ר אלי קקיאשוילי. ד"ר אלי, הוא מומחה מוביל בישראל ובאירופה בתחום של כירורגיה כללית, כירורגיה אונקולוגית, ניתוחי כבד ודרכי המרה ומבצע ניתוחים בגישה קונבנציונלית (פתוחה) וגישה רובוטית ולפרוסקופיה.

ד"ר אלי סיים את לימודי הרפואה בגרוזיה ב-1995 ומאז צבר ניסיון מקצועי רב ביותר בתחום הכירורגי עם דגש על כירורגיה דחופה, ניתוחי כבד, לבלב ודרכי מרה, וכירורגיה אונקולוגית של מערכת העיכול. לאחר סיום ההתמחות בכירורגיה כללית בביה"ח רמב"ם, יצא ד"ר אלי להשתלמות בת שש שנים בקנדה (אוניברסיטת טורונטו ואוניברסיטת מק'גיל). במהלך ההשתלמות לצד עיסוק בכירורגיה אונקולוגית וכירורגיה של הכבד בגישה תת פולשנית, עסק גם בתחום השתלות איברים עם דגש על לבלב וכבד. לאורך השנים האחרונות, לאור ניסיונו הרב הוזמן ד"ר אלי להשתלמויות רבות נוספות, במרכזים רפואיים מובילים בעולם בין השאר בסיאול שבדרום קוריאה ובהונג קונג.

 

ד"ר מסעד ברהום, מנהל המרכז הרפואי: "אני מברך על הצטרפותו של ד"ר אלי לצוות האגף הכירורגי. הוא מביא איתו ניסיון של שני עשורים בביצוע ניתוחים בתחומים כירורגים רבים שבחלקם לא ניתן עד היום מענה לתושבי האזור. השילוב בין המקצועיות שלו לאנושיות תביא איתה רוח חדשה. יש לנו היום מענה ברמה גבוהה של כלל המערך הכירורגי ושילוב בין צוות מיומן שנמצא כאן כבר שנים רבות, לבין צוות חדש שהצטרף, דבר המציב אותנו בקדמת הרפואה ומאפשרת לקהילה שלנו לקבל מענה רפואי מקצועי ואנושי ליד הבית".


השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן