עמר בר לב במאר”ג


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
מאיר גרינפלד

"קפה פוליטי" עם המועמד לראשות "העבודה": הימין מוביל למדינת אפרטהייד או מדינה לא יהודית.

כפרניק ob5 עמר בר לב במאר"ג

"קפה פוליטי" עם המועמד לראשות "העבודה": הימין מוביל למדינת אפרטהייד או מדינה לא יהודית.

 

ביום ג', 14 במארס, התקיים במאר"ג מפגש עם ח"כ עמר בר לב, בנו של הרמטכ"ל לשעבר חיים בר לב ז"ל. עמר בר לב מועמד לראשות מפלגת העבודה. המפגש אורגן ע"י חוג גליל מערבי של מפלגת העבודה וסניף מחנ"צ בכפר ורדים. למפגש הגיעו קרוב ל-60 איש, רובם תושבי הכפר, ומיעוטם מיישובי האזור, מעלות, תרשיחא, עכו, כפר לימן, חניתה, כליל ועוד.

בר לב פתח בתיאור פעילותו הציבורית אשר מוכיחה, לדעתו, את יכולתו להנהיג בהצלחה את מפלגת העבודה ולהחליף את שלטון הימין בבחירות הקרובות: בצבא שירת כלוחם ומפקד צוות בסיירת מטכ”ל. היה אחד מארבעת מפקדי כוחות הפריצה למלון סבוי ב-1975, ובמבצע אנטבה פיקד על אחד מצוותי היחידה. בשנת 1980 סיים תואר הראשון בפקולטה לחקלאות ברחובות, עבר לאילת והחל לעבוד כאגרונום בתחנת ניסיונות חקלאית ליד קיבוץ יטבתה. בסוף שנת 1984 חזר לשירות צבאי כמפקד סיירת מטכ”ל. הוא השתתף בכוח שפרץ לאוטובוס קו 300. למד לתואר שני ביחסים בינלאומיים וכתב את עבודת המסטר שלו ”הסדרי ביטחון בגולן לנוכח פני הקרב המודרני”. ספר בשם זה, המבוסס על עבודת המסטר, יצא כעשור לאחר מכן.

בשנת 1992 חזר בשלישית לשירות צבאי, ושימש מפקד חטיבת הבקעה. בהמשך היה חבר בצוות המשא-ומתן עם הפלסטינים בהסכם עזה ויריחו תחילה ולאחר מכן בהסכם השלום עם ירדן. לאחר שחרורו בשנת 1995, הפך ליזם הייטק. בשנת 1996 התפקד לראשונה למפלגת העבודה והצטרף לתנועת דור שלום, שנוסדה בעקבות רצח רבין. במסגרת דור שלום הקים את עמותת אחרי!, לחיבור נוער שוליים מהפריפריה ומהמרכז להוויה הישראלית, הציונית והדמוקרטית.

 

 

כפרניק ob3 עמר בר לב במאר"ג

 

 

ברלב עמד בראש העמותה במשך 15 שנים, עד לבחירתו לכנסת. במקביל, בשנת 2,000, הקים את חברת פאיון מדיקל למכשור והדמיה רפואית. בסוף שנת 2012 נבחר למקום השביעי ברשימת מפלגת העבודה לכנסת.

עמר חבר מכהן ב-11 מוועדות הכנסת, שרובן עוסקות בנושאי חוץ וביטחון. כמו כן משמש כיו"ר השדולות הבאות: השדולה החקלאית, השדולה הבדואית, השדולה לעוטף ישראל-קו עימות, השדולה לפנסיה הוגנת והשדולה לדיור. הוא יזם הכנסת סעיף תקציבי של 3 מיליארד ש"ח לבניית הגדר בעוטף עזה. תקציב כזה לא היה כלול בטיוטה הראשונה של תקציב המדינה לשנים 2017-18 , למרות הבטחות חוזרות ונשנות של ראש הממשלה ושריו לתושבי עוטף עזה.

המפגש עם ח"כ עמר בר-לב היה מרתק. לדעתו, מפלגת העבודה איבדה את אמון הציבור מכיוון שאיבדה את הביטחון בצדקת הדרך של הציונות ההיסטורית לעומת הציונות של הימין. הימין מוביל אותנו לסוף הציונות. אחת מן השתיים: או שתהיה מדינת אפרטהייד שנואה על העולם המערבי, על כל המשתמע מכך, כולל חרם מדיני וכלכלי, או שתהיה מדינה אחת , לא יהודית, לשני עמים, עם רמת חיים נמוכה, שלא תשרוד לאורך ימים.

דוגמה למה שצפוי בעתיד, אם יימשך שלטון הימין, ניתן היום לראות בירושלים, שהיא מאוחדת, כביכול. יש היום 250 אלף פלסטינים בעלי זכות בחירה לעיריית ירושלים, אך עד היום נמנעו רובם מהצבעה. לשם השוואה, הרי שניר ברקת נבחר לראשות העיר בבחירות האחרונות בקולותיהם של 105 אלף איש. אם בבחירות הבאות הציבור הפלסטיני יחליט להצביע, יש סיכוי שייבחר ראש עיר ערבי.

לדעת ח"כ עמר בר-לב, על מפלגת העבודה להגדיר מחדש את זהותה ולנסח את חזון עתיד הציונות. רק מדינה ציונות ודמוקרטית, עם רוב ציוני, תשרוד, בתנאי שתעניק לתושביה איכות חיים טובה ורמת ביטחון גבוהה.

 

רשם: מאיר גרינפלד, יו"ר סיעת אופק במועצה וחבר מזכירות חוג גליל מערבי.


0 תגובות

  1. מפלגת האבודה הגב

    קרוב ל-60 איש מכפר ורדים, מעלות, תרשיחא, עכו, לימן, חניתה, כליל
    קרוב ל-60 איש מכפר ורדים, מעלות, תרשיחא, עכו, לימן, חניתה, כליל ועוד.
    נקווה שברלב יעשה עמנו חסד ויקח את סיוון לתפקיד בכיר
    במפלגת האבודה השסועה.

השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן