נגישות והשתלבות


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
גתית נאה

ספריית כפר ורדים עם "בית בחורש" ו"מועדון קפה בוקר". תמי איצקוביץ: ספר עד הבית

כפרניק WhatsApp Image 2018-07-09 at 12.47.36(1) נגישות והשתלבות

ספריית כפר ורדים עם "בית בחורש" ו"מועדון קפה בוקר"

 

תמי איצקוביץ ומיכל וינטראוב: ספר עד הבית

 

**

 

משתתפי "קפה בוקר" של מועדון הזהב בכפר ורדים – קשישים שמוגבלויות שונות מקשות עליהם את היציאה מהבית – יוצאים פעמיים בשבוע לפעילות ונפגשים עם רחל ברנס, גילה גרנות ומיכל וינטראוב המעבירות להם פעילות בהתנדבות; משוחחות עימם, מקיימות מעגלי הקשבה ומיכל מעבירה שיעורי פלדנקרייז.

המתנדבות רצו לצור קשר בין הקשישים לספריית כפר ורדים שבמרכז הקהילתי ולעודד אותם לקרוא למרות הקשיים והמגבלות.  לשם כך הזמינו למפגש הראשון את נטע סט-אבלס, מנהלת הספריה, שסיפרה למשתתפים על שירותי הספריה המונגשים. היא הסבירה כי באוסף הספרייה קיימים גם ספרים קוליים –  על גבי הדיסקים מוקלטים ספרים ידועים כך שמי שמתקשה בקריאה או רוצה רק להאזין, יכול לשאול את הדיסקים האלו, בדיוק כפי ששואלים ספר בספריה. ההקראה איכותית ונעשית על ידי שחקנים וקריינים מקצועיים.

עוד הסבירה נטע, כי למי שמתקשה להגיע לספריה קיים שירות של הבאת ספרים הביתה. תמי איצקוביץ, גם היא ממתנדבות הספריה, מביאה ספרים לבתיהם של קוראים שבשל מגבלות שונות לא יכולים להגיע לספריה בעצמם. מיכל וינטראוב מרכזת את הבקשות ומעבירה אותן לתמי.

ישנם גם בעלי מוגבלויות המגיעים לספריה עם מטפל ולעיתים מגיע גם המטפל בעצמו לספריה, כשליח מטעמו של המטופל. בדרך זאת, יוצאים גם המטפלים נשכרים כיוון שעבורם זוהי דרך להיכרות עם מוסדות הכפר ואנשיו והזדמנות לחוויה תרבותית ולהפסקה מרעננת מעבודתם הקשה. לרוב, המטפלים נמצאים הרחק ממשפחתם החיה בארץ אחרת, והביקור בספריה יכול להקל על בדידותם ולשפר את איכות חייהם בכפר.

שיתוף פעולה ותיק יותר ומוצלח מאוד מתקיים בשנים האחרונות בביקורים הסדירים של דיירי כל דירות "בית בחורש" בספריה. החוסים מגיעים לספריה בליווי מדריכים, בוחרים ספר, קוראים לבד או עם המדריכים ושואלים ספרים.

לעיתים המדריכים יושבים ומקריאים סיפור לכל הקבוצה יחד, מעין "שעת סיפור", ואף זוכים לעזרה בקריאה גם מנערים ונערות התורמים בספריה שעות של "מחויבות אישית".

דיירי "בית בחורש" מכירים היטב את הספרניות, ניגשים, מדברים ומתייעצים איתן בבחירת הספרים.

אלו הם רק חלק ממכלול השירותים המונגשים שמספקת הספריה לקוראים.

הספריה פתוחה לכל אדם וילד ומקדמת גם אוכלוסיות מוחלשות על ידי שילוב, תמיכה והכלה.

 

גתית נאה, ספרנית ספריית כפר ורדים

 


0 תגובות

  1. דן הגב

    ספרים ספרים רבותי

    שאפו תמי על עוד פעילות למען הקהילה
    מקסים
    הייתי מצרף גם אנשים מוגבלי תנועה מסיבות בריאות וכדומה

  2. אורלי הגב

    כל הפעילויות הללו היו קיימות עוד כשישראלה ונורית עבדו בספריה
    כדאי היה לציין, עבור הדור שלא ידע את יוסף, שכל הפעילויות הללו החלו לפני שנים רבות, עוד כשישראלה נהלה את הספריה ונורית שניר עבדה גם היא.

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן