מתמודד יחיד. בינתיים


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
עודד שלומות

עופר חלה, מועמד סיעת "אופק": לשמור על צביון הכפר ו"להכיל" המכרז לשלב ג'. מתנגד להחלפת השטחים

כפרניק oh מתמודד יחיד. בינתיים

עופר חלה, המתמודד מטעם סיעת "אופק" לראשות המועצה:

 

לשמור על צביון כפר ורדים כציוני וקהילתי.

עדיף היה "להכיל" את המכרז לשלב ג'.

החלפת השטחים עם מעלות איננה משרתת את כפר ורדים.

 

 

**

 

עופר חלה מתרגל לאט לאט לאור הזרקורים. רק לפני שבועות ספרים הכריז על מועמדותו לראשות מועצת כפר ורדים מטעם סיעת "אופק", והוא כבר מתחיל השתפשף בפורומים שונים בכפר ובחוגי בית. לדבריו, "אופק" שבעבר לא הציגה מועמד לראשות המועצה, אלא למליאה בלבד, נשחקה באופוזיציה כשלא שותפה בתהליכי קבלת ההחלטות של ראש המועצה ולא באה לידי ביטוי ראוי בחיים הציבוריים בכפר. לאחר תהליך חשיבה וכתיבת חזון, מצע ותכניות פעולה, הוחלט בסיעה, לראשונה, להריץ מועמד מטעמה לראשות הרשות. חברי "אופק" החלו באיתור מועמד מתאים, פנו לחלה שבתחילה סירב ובהמשך התרצה וקיבל עליו את המשימה באישור הסיעה. לפי שעה, חלה הוא היחידי שהציג מועמדות לראשות מ.מ. כפר ורדים לבחירות שיערכו באוקטובר 2018.

המועמדים "הפוטנציאליים", סיון יחיאלי ויורם איילון, טרם החליטו/הכריזו על התמודדות.

 

הועד המנהל

סיעת "אופק", שחלה היה בין מקימיה, החלה את פעילותה לקראת הבחירות לראשויות המקומיות בסוף 2008 – כאשר "הועד המנהל של אגודת משתכני כפר ורדים" היה כבר "ברווז צולע": למי ששכח, או שלא היה בעניינים, הועד המנהל, שנבחר מדי שנה, "ניהל" את הכפר טרם הקמת המועצה המקומית (1993). מרגע הקמת המועצה, לוועד המנהל כמעט ולא היו סמכויות, והוא "עלה לכותרות" באופן מיוחד רק בהנהגתו של שמוליק צ'אושו (שגם נתבע בהמשך על-ידי סטף ורטהיימר) בשלהי כהונתו של ראש המועצה רון מוסקוביץ, בעת המאבק ב"חברה לפיתוח כפר ורדים" להשלמת מבני הציבור בכפר. הועד חדל להתקיים רק לאחרונה, אחרי שלא היה רלוונטי לחיים הציבוריים בכפר ורדים במשך שנים ארוכות.

לחלה חשוב להדגיש כי "אופק" נולדה מתוך פעילות הועד המנהל, שהוא עצמו גם היה חבר בו בעבר, וזאת במטרה לייצג את התושבים באופן האותנטי, הדמוקרטי, השקוף והישיר ביותר. בכהונתו הראשונה של סיון יחיאלי כיהנו במועצה שני חברים מ"אופק": מאיר גרינפלד ויעקב זיו (שעזב את הסיעה באמצע הקדנציה) וכיום חברים במועצה מטעם הסיעה: גרינפלד וציפי דיקמן. חלה מודע לתדמית "המבוגרת" של הסיעה ואומר כי כוחות צעירים מצטרפים למשימה.

 

שלב ג' והחלפת השטחים

הפגישה עם חלה נערכת בתקופה "מתוחה" בכפר ורדים: לפני מספר שבועות התפרסמו תוצאות המכרז הראשון של שלב ג', בו כחמישים אחוז מהזוכים הנם ערבים. הרשתות החברתיות געשו, התקשורת הארצית חגגה וראש המועצה הכריז על הקפאת המכרזים הבאים, עד שימצא פתרון שיוכל להבטיח את שמירת צביון הכפר.

"כפר ורדים הוא ישוב פלורליסטי המורכב מאנשים בני דתות, אמונות ודעות שונים", אומר חלה. "לכן כל אדם פרטי הרוצה לגור בכפר ורדים, מאוד מוזמן להצטרף ולתרום לקהילה. לעומת זאת, במידה וקבוצה מסוימת רוצה להגיע באופן מאורגן לכפר ולשנות את הצביון שלו, זה איננו מקובל ונאבק בכך.

"מהבחינה הזו, אין לראות ב-60 ערבים בשלב ג' כדבר המאיים על צביון הכפר. יש בכפר כבר כמה עשרות משפחות לא יהודיות שרובן הגדול משתלב היטב בחיי הקהילה. אולי לא ציפינו לתוצאות כאלו במכרז, אבל בהתחשב בכך שכמעט בלתי אפשרי לבטל אותו, עדיף היה 'להכיל' את התוצאות ולוודא כי בעתיד נוכל לשמור על הצביון הציוני והקהילתי של הכפר. כל הרעש התקשורתי וההכרזות של ראש המועצה סנדלו אותנו ויקשו עלינו בעתיד.

"אני רוצה לחדד את נושא הצביון דרך פעילות 'אופק' בהתנגדות למקווה. נכון שזה היה הנושא החם במערכת הבחירות הראשונה ש'אופק' השתתפה, אבל הקונטקסט איננו אנטי דתי, אלא תמיד בעמידה על עקרון שמירת הצביון. גם הדתיים שדיברתי איתם לא רוצים כאן קבוצה של חרדים אנטי ציונים. אנחנו לא נגד המקווה, אלא נגד הדרך בה הדבר נעשה, כניסיון של קבוצת מיעוט לשנות את סדר העדיפויות הקהילתי. רק לאחרונה עלתה סוגיית פינוי בית הכנסת בשלב ב', בסמוך למרכז הקהילתי, לשם פתיחת גן ילדים. ברגע שהוכר הצורך בבית כנסת בשלב ב', אנחנו נבקש למצוא פתרון למתפללים.

"בכלל, כל הנושא של דתיים-חילוניים קיבל הד בלתי פרופורציונלי. כמי שגדל בבית דתי, אני מאמין כי אוכל דווקא להוות גשר וגורם ממתן בסוגיות הללו. וחשוב לזכור שהסיעה עסקה כל השנים בנושאים שונים כמו קהילה, איכות סביבה, מעמד אזור התעשיה בתפן, מבני ציבור, הקטנת הוצאות המועצה ועוד".

סוגיה נוספת העומדת ברומו של כפר ורדים היא אישור המועצה לחילופי שטחים עם מעלות-תרשיחא: קבלת 20 דונם בסמוך ליפה נוף במטרה "להתקרב" לטווח של פחות מ-9 ק"מ מגבול הלבנון ולשפר את הטבות המס. ובמקביל להעביר למעלות-תרשיחא 230 דונם, חלקנו באזור התעשיה המשותף בשלב ג' במטרה כי כל השטח יקבל את אותן ההטבות והתמריצים – כאשר הניהול במשותף וחלוקת ארנונה משותפת.

לדברי חלה, הוא ערך סיור במבנים הנטושים (המדרשה) האמורים להיכלל בשטח השיפוט של הכפר, במידה ויתקבלו כל האישורים לחילופי השטחים, ומצא שם עזובה והזנחה שלהערכתו יידרשו מיליונים רבים על מנת לשפץ ולשקם את המקום, שלא ברור בכלל למה ישמש ומי יתעסק בזה. לדבריו, במדד הפריפריאלי החדש, כפר ורדים כבר בתוך הטבות המס ואם רוצים לשפר את היקף ההטבות, עדיף דווקא לפעול בכיוון של הורדת הדירוג הסוציו-אקונומי של הכפר, ולא דרך המבנים הנטושים שגם מעלות לא יודעת מה לעשות איתם.

ואילו מהצד השני, תוקף חלה את הוויתור על אזור התעשיה. הוא חושש שלמרות "המינהלת המשותפת", מעלות-תרשיחא תעשה במקום כרצונה, לא תשמור על התב"ע הנקיה ואולי גם לא תעביר את מלוא הארנונה לכפר. "תראה מי מנהל את פארק קורן המשותף למעלה יוסף ולמעלות", הוא אומר. "וגם בגבעת האורנים הם לא כיבדו הסכמים. זה סיכון גדול מדי לעשות עסקים עם מי שיש לו רקורד כזה".

 

 

 

כפרניק oh1 מתמודד יחיד. בינתיים

 

 

מראש העין, דרך קריית מלאכי וחיל האוויר לכפר ורדים

חלה, בן 48, נולד בראש העין לאם אחות ואב שהיה איש תחזוקה. לאחר שנות נדודים בארץ בעקבות עבודת ההורים, התיישבו בקריית מלאכי, שם נמצאת עד היום רוב משפחתו המורחבת. בכיתה ו' החליט ללכת ללמוד בפנימייה חרדית ובהמשך לישיבה תיכונית. בסוף כיתה י', בעקבות שאלות הנוגעות לזהותו היהודית והדתית, החל ללמוד בבית הספר הטכני של חיל האוויר ולאחר מכן התגייס לחיל האוויר כטכנאי אלקטרוניקה. במשך השנים עסק בתחומי פיתוח, בקרה, הגנה אווירית, מודיעין וניהול פרויקטים והשתחרר משירות קבע, חלקו גם במשרד הביטחון, בסוף 2015 בדרגת סא"ל ועם תארים והשכלה בתחום המדעים המדויקים, אסטרטגיה, יזמות, פו"ם ועוד.

במסגרת תפקידו גם היה בנסיעות רבות בחו"ל. "כל השנים התלבטתי באיזון הנכון בין הקריירה והמשפחה", אומר חלה. "למרות שהייתי חתום לתקופה נוספת, ביקשתי להשתחרר כדי להספיק להיות יותר עם הילדים יובל (19) ומיכל (14)". לאחר שהבין שהמשכורות בצפון נמוכות מאוד יחסית למרכז, החליט להקים חברה בבעלותו: "מיעד – ייעוץ ותפעול לחברות בע"מ". לאחרונה פתחה החברה את חנות "ניו-פארם" בחוצות כרמיאל, והיא בוחנת הקמה ותפעול של חנויות נוספות, ופחות עוסקת כיום בייעוץ. חלה מקדיש כבר בימים אלו זמן רב לקמפיין הבחירות ובונה את החברה באופן כזה שתוכל להתנהל גם בלעדיו, במידה ויבחר לראשות המועצה.

 

למה לי פוליטיקה

שתי טבילות האש "הפוליטיות" הראשונות של עופר חלה נגמרו במפח נפש: בתחילת שנות ה-2,000, כאשר התגורר במושב כרם בן זמרה (אשתו, דקלה חלה-מילס בת כרם בן זמרה) והמשפחה חיפשה ישוב קהילתי, היה בוועד המנהל של הקמת צבעון, הנמצא בין סאסא לגוש חלב. באותו הזמן היה ניסיון לחידוש ההתיישבות הקהילתית בקיבוץ שהתפרק וחיפש את דרכו. לדבריו, בשל כל מיני עניינים פוליטיים, הגרעין שהיה בהתגבשות לא התיישב בסופו של דבר בצבעון.

בשנת 2004 הגיעה המשפחה לכפר ורדים, בעיקר בשל מערכת החינוך והקהילה, ורכשה בית ברחוב גל במעלה השמורה. הקבלן, נתיב דוד, פשט את הרגל וחלה היה מעורב בכל ההליכים והמאבקים, חלקם גם נגד החברה לפיתוח כפר ורדים, להשלמת הבניה שהיתה לבסוף יקרה במאות אלפי שקלים מהמתוכנן. "זה היה רגע בו הבנתי שיש כאן משהו רקוב, ודבק בי החיידק הפוליטי", אומר חלה.

באשר למעורבות פוליטית אחרת:

בבחירות  2003, אשתו דקלה מילס-חלה, היתה ראש מטה הבחירות של חנן חן בהתמודדות הראשונה מול רון מוסקוביץ וראובן מלאך. בני הזוג חלה הכירו את חן מעבודתו כמנהל מחלקת החינוך במרום הגליל שם התגוררו (כרם בן זמרה).

בבחירות 2008 תמך בסיון יחיאלי (וב"אופק") שהתמודד מול חנן חן, עודד נוריאל וששון בן עמרם.

בבחירות האחרונות של 2013 תמך ביורם איילון (וב"אופק") שהתמודד מול סיון יחיאלי.

ברמה הארצית, חלה מגדיר עצמו כבעל דעות מרכז-שמאל.

 

פוזיטיבי

חלה, שהוריד את הכיפה מראשו רק לקראת סוף שירות החובה, מספר כי למרות הבדלי הגישות בינו לבין רוב חלקי משפחתו (6 אחים. חלה ואחותו הקטנה חילוניים), בהם גם חרדים ממאה שערים – כל השנים נשמרים יחסים חמים ומכבדים, כולל ביקורים הדדים.

יש לציין כי חלה שואף לקמפיין בחירות פוזיטיבי. הוא איננו מרבה לתקוף את יחיאלי באופן אישי, אבל טוען שזמן רב מדי בכל תפקיד איננו לטובת העניין, ולאחר עשור על יחיאלי לפנות את הכיסא, מה עוד שאיננו פועל בשקיפות מספקת מול הציבור וחברי המועצה.

"הבסיס הרחב של אופק נותן לי גב חזק מאוד לא רק בקמפיין, אלא בצוותי חשיבה ועבודה שקמנו בתחומי החינוך, הקהילה, הכלכלה, איכות הסביבה, התרבות, איכות החיים ועוד", מסכם חלה. "למעשה, כמו שלמדתי לעבוד בחיל האוויר, אני כבר יודע בדיוק מה אני הולך לעשות מיד לאחר שאנצח בבחירות ואהיה ראש המועצה הבא של כפר ורדים".

 


0 תגובות

  1. דניאל הגב

    שאפו
    נהדר
    הגיע הזמן לתקן את הניהול בלב ג בצורה חכמה ומבוקרת

  2. דניאל הגב

    שאפו
    נהדר
    הגיע הזמן לתקן את הניהול בלב ג בצורה חכמה ומבוקרת

  3. .... הגב

    השתחרר לפני שנתיים. הקים חברה ואחרי שנתיים החליט שהוא יכול להיות

    ראש מועצה. ככה פתאום בלי שום ניסיון ציבורי ……… רוצה להפוך אותנו לשפני ניסיון שלו

  4. תמיר הגב

    הבנו
    יאלה תתחיל לעבוד
    סיון “יעני מחכים לך בירושלים

  5. דיוד הגב

    תודה על הרוח החדשה
    עופר ממתינים לרוח וחדשנות חדשה אהבתי את האמירות הרגועות מחד אבל החדות מאידך
    אחרי 10 שנים הגיע זמן להחליף ולהחזיר את הרוח והעשיה הקהילתית
    בהצלחה

  6. יפה הגב

    ממש בזמן

    קראנו בעיון בעלי ואנוכי בהצלחה צא לדרך. צמאים לשינוי ורוח חדשה

  7. תושב הכפר הגב

    … עם אופק?

    ……בכל מקרה לא תצליח.

  8. יעקב הגב

    קדימה
    אשמח שתתחיל להניע ולהחזיר את צבייון בכפר כקהלה ישרה כנה ותומכת ותסייע לשמור את הבנים בכפר

  9. סמבלוסק הגב

    בהצלחה

    כל מועמד שעשוי …. מתקבל בברכה. לאחר 2 קדנציות של סיון אנחנו הופכים לעוד שכונה מעורבת במעלות.

  10. שמואל גר בכפר מ1986 הגב

    תושב שהיתייאש

    עופר שיהיה בהצלחה אני איתך את סיוון צריך…… עשה נזק עצום,שיהיה קשה לתקן ולכל החוששים תחשבו טוב טוב .רק לא סיוון

  11. כהן הגב

    מי ששאל
    ואמר 2 קדנציות די והותר והשאלה מי יחליף אז זו התשובה. יחליף ומנהיג לקהילה תומכת עם שיח אמיתי פנים אל פנים וללא תשובות שונות לכל פונה

    בהצלחה עופר
    אנו חדשים יחסית ושמענו ובדקנו כל המשפחה בעלי ו3 הילדים מאחוריך
    נשמח לעזור משם כהן

  12. תושב מודאג הגב

    מסגד וכנסיה
    האם אתה בעד מסגד וכנסיה בשלב ג,האם אתה בעד גנים מעורבים?

  13. דוד הגב

    חלה היקר,
    קצת צניעות לא תזיק
    חלה היקר,
    קצת צניעות לא תזיק !!!
    אחרי שתוכיח את עצמך כחבר מועצה מטעם סיעת אופק,קדנציה אחת לפחות ותצבור ניסיון ציבורי, אשקול לתמוך בך בבחירות הבאות..

  14. קרמ הגב

    עופר -נקוה שתחדש את פסטיבל הקרמיקה השנתי שסיון חיסל אותו
    קרמיקאים מכל הארץ חיכו לזה כל השנה ואת חלקם הלנתי בביתי

  15. תושבת מודאגת הגב

    הגיע הזמן לרעננות
    הייתי בחוג בית. לעופר יש את הרצינות, האחריות וההבנה הנכונה למה שצריך לעשות בכפר. מציעה להגיע לחוגי בית ולהתרשם -זה המינימום שמחובתנו לעשות!

  16. תושבת ותיקה הגב

    להוריד את הדירוג הסוציו – אקונומי של הכפר למען ההטבות?
    נשמע לא נכון ומעורר דאגה

  17. רח ירדן הגב

    אופק הישנה גרינבפלד ודיקטמן דאגו לחסון את רח חרמון-האם תפתח אותו
    עפר חילה
    האם תפתח את רחוב חרמון.
    אישה אחת מפחיד את סיוון והוא פוחד לפתוח החסימה.

  18. נקווה שעופר חלה יחדש את פסטיבל הקרמיקה הגב
  19. בוחסב הגב

    הרבה ברכו
    בהצלחה
    יאלה תתחיל לנוע סיון בדרך לירושלים

  20. דהן הגב

    עופר
    לא הבנתי הסכמת לקבל את סיון לסיעה שלך. ‘יש לו המון המון נסיון”

  21. ..... הגב

    עוד בובה באופק

    כולם יודעים מי שולט בסיעה הזאת

  22. מכללת אופק הגב

    התלמיד עופר

    ….. ציפי דיקמן גרינפלד מאיר גרינפלד לידיה אם אילו המורים שלך רחוק לא תגיע

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן