מרפי בפעולה


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
עודד שלומות

בכפר ורדים מתפללים להפוגה בגשמים, להשלמת סלילת הציר המרכזי בכפר.

כפרניק IMG_9033_1 מרפי בפעולה

בכפר ורדים מתפללים להפוגה בגשמים, להשלמת סלילת הציר המרכזי בכפר.

 

המועצה:העבודות בראשון שני ( 19-20 בפברואר) בשעות 08:30 -16:30 מכיכר 4 לכיכר 1 ועד ליציאה לתפן. תאסר חניית רכבים ברחוב אשכר מכיכר 4 ועד כיכר 1. תתאפשר כניסה ויציאה מרחוב משעול הכרכום.

 

נתיבי ישראל: השקענו 1.1 מיליון ₪ בפרויקט העומד בפני סיום.

 

 

 

עדכון 20/2/17: היציאה והכניסה לרחוב שניר מכיכר 1 תהיה סגורה בין השעות 8:30 – 13:30!

רחוב אשכר פתוח לתנועה.

**

בעוד שהמוני בית ישראל מתפללים לחורף גשום ורב מישקעים, בכפר ורדים דווקא נשואות העיניים לשמיים בתחינות לבוא האביב ועצירת השמים.

גורמים המקורבים למכון המטאורולוגי ולהוא שבשמיים, מציינים כי יש סיכוי גדול כי בתחילת שבוע הבא תסתיים סלילת רחוב אשכר, כחודש וחצי לאחר שהחלה, ומספר שנים לאחר שעלה הצורך בכך…

תקציר העלילה:

רחוב אשכר בכפר ורדים (מצומת הכניסה הראשית ועד כיכר 5) סובל כבר שנים רבות מבלאי טבעי ושחיקת האספלט שלא חודש מאז סלילת הרחוב בשנות ה-80 של המאה הקודמת.

ה"מצב" נוצר, בין היתר, כתוצאה מחוסר ההסכמה בין המועצה המקומית כפר ורדים לבית נתיבי ישראל (מע"צ, החברה הלאומית לדרכים) בנוגע ל"אחריות" על הכביש: אמנם הכביש בתחום הכפר, אולם הוא מהווה ציר נסיעה ציבורי לתושבי האזור (למשל, מינוח לתפן).

במשך הזמן התמלא הכביש בבורות ומהמורות, והיווה בסיס הכנסה מרכזי לבעלי המוסכים באזור. המועצה, בצדק מבחינתה (ויתכן שגם מבחינתנו), סירבה לטפל בכביש מחשש ל"נטילת אחריות" ומתן הזדמנות למדינה להתחמק מחובתה להחזיק את הכביש.

בקיצור: לאחר שנים רבות של דיונים, בקשות, לחצים והבטחות, נתיבי ישראל אישרה ותקצבה לפני חודשים ארוכים את סלילת הכביש, עוד בימים שהשמיים היו בהירים, השמש להטה והציפורים נדדו חזרה צפונה לארצות הקור.

על-פי מקורותינו, רצה הגורל, ומר מרפי, שהוגש ערעור על בחירת הקבלן לביצוע העבודה, כך שהזמן חלף, החורים בכביש הפכו לבורות והציפורים החלו לנדוד דרומה.

אפילו עצירת הגשמים וחודש נובמבר הלוהט (זוכרים את השריפות?), לא הועילו בזירוז העבודה ורק בתחילת דצמבר 2016 התבשרנו סוף-סוף כי העבודות תחלנה. בלילה, על מנת שלא להפריע ולשבש את סדרי החיים.

אלא ששוב, אלוהי החקלאים ומפלס הכינרת, ומר מרפי, פתחו את ארובות השמיים והנשיבו את רוחות הצפון, כך שהיה בלתי אפשרי להמשיך את הסלילה שהופסקה באמצע באופן שהכביש (מה שנותן ממנו) היה כבר מקורצף למשעי והבורות הפכו ל"בלענים". דצמבר היה קר וגשום במיוחד ובאמצע ינואר 2017 התחדשו העבודות לזמן קצר ושוב הופסקו בשל מזג האוויר.

לפני כשבועיים, החליטו הממונים "להסיר את הכפפות", קרי: לעבור לסלילת יום, בטמפרטורות יותר גבוהות (סלילה בקור מתחת 10 מעלות פוגמת באיכות האספלט). תושבים רבים מחו על שיבוש חייהם בכלל, ובפרט על האופן בו נעשתה הכוונת התנועה בשעות העבודה.

ושוב, כמו בתסריט ידוע מראש, אלוהי המטראולוגיה ומרפי גם, השביתו את העבודה, וזאת בשעה שבכיכר 1 (צומת המפה) נשארו מספר שוכות ביוב וניקוז הגבוהות בהרבה ממפלס הכביש ולא רק שאינן "בריאות" לצמיגים ולמרכב הרכב, אלא אף מהוות סכה בטיחותית (בינתיים המפגע טופל באופן חלקי על-יד זיפות מקומי מסביב למפגעים).

האם אנחנו עומדים בפני סיום הסאגה?

מהמועצה נמסר כי בתחילת שבוע הבא תתחדש הסלילה בשעות היום, ואם מזג האוויר (ומרפי…) לא יפתיע, העבודה תסתיים.

ולנו לא נותר אלא להודות לאלוהי הגשמים ולבקש ממנו כי יניח לנו בימים הקרובים.

 

 

 

 

כפרניק IMG_9033_2 מרפי בפעולה

 

מהמועצה נמסר:

הסדרי תנועה ברחוב אשכר

נתיבי ישראל יחדשו העבודות בכביש אשכר החל מבוקר יום ראשון הקרוב  – 19.02.2017. העבודות יבוצעו במהלך היום ולא בלילה, בשל מגבלות עבודה בטמפרטורות נמוכות.

העבודה תבוצע מכיוון כיכר 4 לכיכר 1 ועד ליציאה לתפן, התנועה תוכוון על ידי פקחי תנועה של נתיבי ישראל במקום ובתיאום ואישור המשטרה, כאשר רחוב שניר יהווה ציר תנועה חליפי לרחוב אשכר.

העבודה תתנהל בימים ראשון ושני בין השעות 08:30 -16:30.

על כן לא תתאפשר הגעה ברכב בשעות הצהריים לבית הספר ולגנים, יש להחנות הרכבים במרכז המסחרי או ברחובות סמוכים ולגשת רגלית לבית הספר.

אנו מבקשים את הסיוע והרצון הטוב שלכם להצלחת העבודות ומתנצלים מראש על אי הנוחות הזמנית שתגרם לכם במהלכן.

שימו לב! ייתכנו שינויים בהתאם להתקדמות, נא לעקוב אחר ההודעות בשטח. 

במהלך תקופת העבודות תאסר חניית רכבים ברחוב אשכר מכיכר 4 ועד כיכר 1.                                       

תתאפשר כניסה ויציאה מרחוב משעול הכרכום.

 

אביעד כהן, מנכ"ל מועצת כפר ורדים

 

**

 

מחברת נתיבי ישראל נמסר: בימים אלה מושלמות עבודות פרויקט שיפור כביש רחוב אשכר, חוצה כפר ורדים בהשקעה של כ- 1.1 מיליון שקלים.

ממשרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל שמחים לבשר כי, בימים אלה מושלמות עבודות לשיפור כביש רחוב אשכר, חוצה כפר ורדים, בהשקעה כוללת של כ-1.1 מיליון שקלים. הפרויקט כולל מקטע באורך של כ- 1.6 ק"מ מכביש 854 לכיוון ינוח.

מטרת הפרויקט הינה שיפור התוואי, קרצוף האספלט הקיים וריבוד חדש ב-2 שכבות אספלטיות בעובי כולל של כ- 12 ס"מ, וביצוע צביעה חדשה, במטרה להדגיש את סימוני הכביש הקונבנציונאליים בתנאי ראות קשים.

הודות לפרויקט, ייהנו תושבי המקום ומשתמשי הדרך, מנסיעה בכביש חדש המאופיין בבטיחות משופרת מבחינת מקדמי החיכוך, צמצום הצטברות רטיבות, הבלטת נראות הצבע וכן מבחינת נוחות הנסיעה על כביש משופר.

חברת נתיבי ישראל מבקשת מהנהגים לנהוג במשנה זהירות עד השלמת העבודות, להתאזר בסבלנות בכבישים, בעיקר בעונת החורף, ומאחלת לכל הנהגים נסיעה בטוחה בדרכים.


0 תגובות

  1. הצמיג נקרע סיואן אשם? הגב

    סיואן לא אשם בכלום
    שניר מתפרק והוא לאשם.
    הוא גם לאשם שהוא ראש מועצה.
    בסך הכל הגיש מועמדות ובלי שהרגיש נבחר.

  2. ראש הגב

    אני לא אשם

    מי אמר למי ועל מה זה נאמר

    נכון והתשובה לא לשוח בבחירות הבאות מחליפים את הראש

  3. אני מ נחש הגב

    כשכותבים נגד סיון תמיד הרבה עושיםLIKEויש לפחות אחד שעושה UNLIKE
    מעניין לדעת מיזה?
    אני מ נחש.
    גם אתם?

  4. ברוך הגב

    חצי שנה

    לא מסוגלים להחליט
    לפני הגשם אחרי הגשם
    בבוקר
    בערב
    לפני ביצוע תוכנית שיפורים
    מקובל לבדוק איך,מה,מתי,עם מי וכד’
    אבל בכפר חלם
    כל שעה החלטה אחרת
    והסיבות תמיד מלמעלה
    הוא אף פעם לא אשם רק” ברוך”אשם

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן