מעשים מגונים


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
עודד שלומות

אמהות: החקירה בעבירות המין מתמהמהת * המשטרה: אין ראיות נגד בעלי הרכב החשוד

כפרניק WhatsApp Image 2018-07-03 at 11.33.19 מעשים מגונים

אמהות: החקירה בעבירות המין מתמהמהת * המשטרה: אין תופעה. לא נמצאו ראיות נגד בעלי הרכב החשוד

 

 

עוד פלילים: גניבות ומעצר חשודה בחוסן, צער בעלי חיים במעלות-תרשיחא ויריות בראמה

 

**

בחודשים האחרונים נעשו ברחובות כפר ורדים מספר מעשים מגונים ע"י נהג שפונה לנערות ברחוב ומבקש הכוונה (איך מגיעים ל…), כאשר מכנסיו ותחתוניו מופשלים.

אימהות מודאגות שפנו אלינו, סיפרו כי התרשמו שעבודת המשטרה נעשית בעצלתיים: למרות שמספר רכב "חשוד" מסוג רנו נלכד במצלמות האבטחה ומספרו ותיאורו הועברו למשטרה על-ידי קב"ט המועצה תושיה סוחריאנו, טרם נעצר איש. גם מסדר זיהוי, של תמונות חשודים בעלי עבר פלילי, התעכב במשך מספר ימים משום שהנערה, אליה התקשרו מהמשטרה, היתה במחנה קיץ.

"מסתובב באזור סוטה מין ובמקום להתקשר להורים שיביאו את הבת מיד למסדר זיהוי, למשטרה יש זמן להמתין לסיום הצפונבורי", אומרת אחת האמהות. "אחרי ששמעתי את זה, לקחתי את בתי מיד למשטרה למסדר זיהוי. הבעיה שעבר זמן מאז המקרה, ואם אין לחשוד עבר פלילי, הוא לא יזוהה. ממה שנאמר לי על-ידי אחד הקצינים בתחנה, יכולתי להבין כי לא בדקו מספיק לעומק את בעלי הרכב החשוד ולא בררו מי עוד יכול היה לנסוע עליו מלבד הבעלים הרשומים".

אותה האם גם מציינת, כי כדקה לאחר המקרה האחרון, לפני כשבועיים, ראתה הנערה המבוהלת ניידת ברחוב. היא ביקשה מהם לנסות ולתפוס את העבריין, אולם מסיבה לא ברורה אלו הזמינו ניידת אחרת לביצוע המרדף שמאוד התעכב וכבר לא היה רלוונטי.

אמא נוספת, שלבתה אירעה מקרה מאוד דומה לפני מספר חודשים, מספרת כי הבת זומנה לחקירה אצל חוקר נוער רק מספר שבועות (!) לאחר הגשת התלונה. לאחר מכן קיבלו מכתב כי "התיק נסגר".

 

שאלנו את דוברות המשטרה: האם בשל האופי הסדרתי של המעשים, אין דחיפות במקרה זה לטיפול מהיר ואפילו מעצר החשוד, כולל זימון הנערה לאלתר (על-ידי המשטרה או הוריה) לתחנה למסדר הזיהוי?

כן ביקשנו תגובה להתמהמהות הנוגעת ל"מרדף" אחר אחשוד בזמן אמת.

**

מהמשטרה נמסר:

משטרת ישראל מנהלת חקירותיה באופן מקצועי ויסודי במטרה להגיע לחקר האמת.

בניגוד לנטען, בחודשים וחצי האחרונים התקבלה תלונה יחידה על נהג שהטריד מינית נערה שחזרה מבית הספר. הנערה פנתה לשוטרי משטרת ישראל שנכחו בישוב במסגרת פעילות למניעת פריצות.

מיד עם קבלת פרטי האירוע מהנערה השוטרים החלו בסריקות לאיתור החשוד ואף הזמינו ניידת נוספת לסגירת השטח וסיוע בסריקות. אך לא נמצא חשוד.

הרכב שפרטיו הועברו ע"י הקב"ט, אותר, ובעל הרכב נחקר אך לא נמצאו ראיות שקושרות את בעל הרכב לביצוע המעשה.

נדגיש עוד כי מטבע הדברים איננו נוהגים להתייחס לחקירות או לפרטים אודות חקירות מתנהלות. אך נוסיף ונאמר כי כל תלונה המתקבלת במשטרה, נבחנת ומטופלת במקצועיות במטרה להגיע לחקר האמת.

**

ממועצה מקומית כפר ורדים נמסר, כי לאחר המקרה האחרון, אותר במצלמות האבטחה של המועצה רכב העונה על התיאור שנמסר ע"י המתלוננת. פרטי הרכב הועברו למשטרה והנושא בטיפולה. מעבר לכך המועצה עומדת בקשר עם המשטרה. הן המועצה והן המשטרה מודעות לחומרת העבירה ודחיפות הטיפול. 

 

 

כפרניק WhatsApp Image 2018-07-03 at 11.33.19_0 מעשים מגונים

 

 

**

 

עוד פלילים בגליל המערבי:

 

בעקבות תלונות של מספר תושבים ממושב חוסן על גניבה של כסף ותכשיטים מבתיהם, חוקרי תחנת משטרת מעלו"ת עצרו חשודה תושבת הכפר סמיע. מחקירה עלה כי החשודה, בזמן שניקתה בבתי הקורבנות, לקחה לעצמה כספים ותכשיטים. בכוונת המשטרה להגיש כתבי אישום.

 

בפעילות יזומה של שוטרי תחנת מעלו"ת, יחידת הפיצוח של משרד החקלאות והוטרינר העירוני בעיר מעלות תרשיחא נבדקו עשרות כלבים אשר חלקם לא היו מחוסנים וחלקם הוחזק בניגוד לחוק או בתנאים לקויים. בסיום הפעילות הוחרמו מספר כלבים והשאר טופלו על ידי הוטרינר העירוני. התחנה תמשיך לפעול כנגד התעללות בבעלי חיים הן בדרך של התעמרות והן בדרך של הזנחה.

 

השבוע, בשעות הלילה המאוחרות בכפר ראמה נורו יריות לעבר שני בנקים האחד נמצא בכניסה לכפר והשני בתוך הכפר. כתוצאה מהירי אין נפגעים ונגרם נזק. כן היה ניסיון להצית את אחד הבנקים הנמצא בתוך הכפר. לוחמי האש הגיעו למקום והשתלטו מיד על האש. כתוצאה מהשריפה נגרם נזק לכניסה של הבנק. שוטרי משטרת ישראל הוזנקו למקום אספו ממצאים ופתחו בחקירת האירוע במקביל נפרסו מחסומים לאיתור חשודים.

מכיבוי אש נמסר כי ארבעה צוותים בפיקודו של רב רשף שמוליק פרנקו הוזעקו לבנק מרכנתיל בכפר ראמה והשתלטו על האש. בוצעה פריצה למבנה ונערכו סריקות ושחרור עשן בשתי קומות המבנה, האש לא חדרה לתוך הסניף הבעירה רק במבואה.

 

עוד השבוע: שריפה של חורש טבעי צפונית לכפר בית ג'אן. למקום הוזנקו שני צוותי שדווחו על בעיות גישה לשריפה. בהמשך הוזנקו ארבעה מטוסי כיבוי מטייסת  "אלעד" והשריפה כובתה.

 


השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן