מנצ’סטר יונייטד


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
מ.מ. כפר ורדים

יובל אביטן על "רגעי קסם" ויום הזיכרון באנגליה: ראיתי עולם מעבר למה שמוכר לי והכרתי אנשים שלא אשכח.

כפרניק rk2 מנצ'סטר יונייטד

יובל אביטן על "רגעי קסם" ויום הזיכרון באנגליה: ראיתי עולם מעבר למה שמוכר לי והכרתי אנשים שלא אשכח.

 

השנה יצאה לראשונה משלחת "רגעי קסם". משלחת בני נוער מכפר ורדים במטרה לייצג את כפר ורדים וישראל בטקס יום הזיכרון אותו מציגים בני הנוער בפני הקהילה היהודית במנצ'סטר אנגליה.  

הנסיעה אורגנה ע"י הסוכנות היהודית-גליל מערבי בשיתוף המועצה המקומית כפר ורדים ובתמיכת ראש המועצה סיון יחיאלי,  ליאת בלכר מנהלת המרכז הקהילתי ורכז הנוער בועז בן פורת.

את התוכנית ליוו הבימאי עמית גור שבנה את תכני הטקס עם בני הנוער, רכז האזור פאר פלאות, מדריכה מלווה כרמל ברדוגו ושישה נערים מכפר ורדים: גיא שטיינפלד, שקד הוד, שחר קורן, יעל אלבז, גיא ריבק ויובל אביטן.

 

עם שובו, סיפר יובל אביטן על החוויה שעבר:

בתום חופשת הפסח האחרון עם החזרה ללימודים, ארזתי בגדים לקראת טיסה ללונדון, עוד טיסה לרזומה שלי…

לא השקעתי המון מחשבה וציפייה למה שמצפה לי,  לא תיארתי שאני אחווה משהוא באמת משמעותי.

ככה הרגשתי בתחילת הדרך שקיבלתי הודעת ווטסאפ מרכז הנוער לשעבר – זיו רוזנצוויג. ההודעה הייתה תמונה עליה דגל ישראל וכמה מילים על אנגליה וטיסה. לא לקחתי את הסיפור ברצינות.

לאחר ששמעתי שחברי הטוב, גיא שטיינפלד, התעניין בדבר, החלטתי לקפוץ על ההזמנה  ולהירשם.

אחרי ראיון טוב ופעילות קבוצתית נחמדה נבחרו שלושה בנים ושלוש בנות לתכנית, ביניהם גיא חברי ואני.

זכינו במדריכה המדהימה – כרמל ברדוגו והתחלנו להתגבש כקבוצה. היו לנו פגישות פעם בכמה זמן והתחלנו ללמוד את תוכן הטקס (יום הזיכרון) שעלינו להציג מול קהל של מאות אנשים במנצ'סטר.

התקדמנו בקצב איטי ונחמד וגם ערכנו דיונים ערכיים כהכנה למשלחת ולחיים. הזמן עבר וסיימנו את המפגשים וגם סמינר של כל הקבוצות, הגיעה רגע האמת. יום חמישי לפנות בוקר קמנו והתחלנו את מסענו הארוך. בסוף הטיסות והנסיעות קבוצתי ואני הגענו למשפחותינו המארחות בקהילה היהודית, שקיבלו אותנו בחום בשעות המאוחרות של הלילה. בימים הבאים יצא לנו להכיר את הפן הקהילתי של היהדות שלמדתי ממנו רבות ונהניתי כמו שלעולם לא דמיינתי שאהנה בבית כנסת. העברנו פעילויות לימוד על ישראל לילדים בבתי ספר יהודיים וגם יצאנו לבלות במקומות כאלה ואחרים.

בסוף הגיע יום הטקס, שבמקרה יצא גם ביום הולדתי. כולם עשו מאמץ רב כדי שיהיה לי יום הולדת מאושר ונחמד. ובסוף היום עשינו את הטקס מול כולם, נתנו את כל כולנו ולפי משוב הקהל, הטקס ריגש וחיבר אותם ליום הזיכרון.

בזמן שאני כותב את זה לא היה לי המון זמן לעכל את החוויות שם, ועם זאת אני יודע לומר, שהרגשתי שם משהו, שלא הרגשתי מעולם, שראיתי עולם מעבר למה שמוכר לי והכרתי אנשים שלא אשכח. תכנית "רגעי קסם" הפכה להיות חלק בלתי נפרד ממני כבן אדם.

לסיום אני רוצה להודות לכל הנפשות הפועלות שפתחו את רגעי קסם לכפר ורדים, ולכל מי שהפך את הרעיון המדהים הזה.


השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן