מנוטרל


סיון יחיאלי ויורם איילון
עודד שלומות

יורם איילון על התפטרותו מסגנות ומ"מ ראש המועצה: נוטרלתי מדיונים ומסמכויות.

כפרניק yoram123_0 מנוטרל

יורם איילון על התפטרותו מסגנות ומ"מ ראש המועצה: מוניתי לסגן עם אחריות לתיק ההנדסה והתשתיות, אולם לא זומנתי לאף דיון משמעותי בתחומי האחריות שהוגדרו.

 

לאורך כל התקופה שמרתי על המחויבות הקואליציונית ועל הלויאליות לסיון. ציפיתי למחויבות הדדית והתבדיתי. לא עברתי לאופוזיציה ואחליט בכל נושא לגופו.

 

סיון יחיאלי: מצטער על התפטרות איילון. המועצה המקומית כפר ורדים ניצבת בפני אתגרים רבים וטוב היה לו חברי המועצה היו מוצאים דרך לשתף פעולה לטובת תושבי הכפר.

 

**

לפני מספר שבועות הודיע יורם איילון על התפטרותו מהנהלת מועצת כפר ורדים, כמו גם מתפקידו כסגנו וממלא מקומו של סיון יחיאלי. בראיון קצר שערכנו בסמוך להתפטרותו, אמר כי יחשוף את מניעיו לאחר שישוחח עם יחיאלי.

בינתיים נקפו הימים והשבועות ובשל לו"ז צפוף, חגים ומועדים – אנחנו מביאים את דבריו עכשיו. ראוי לציין כי מיד לאחר התפטרותו, עזבה גם איריס וקנין, חברתו לסיעת "יחד", את הנהלת המועצה, דבר אשר הציב את ה"קואליציה" של יחיאלי ביתרון של קול אחד 5:4 : סיון יחיאלי, נורית שפירא, דבירה גזית, עופר כהן (סיעת מעוף) ויואב ניצב (הירוקים) מול יורם איילון, איריס וקנין ("יחד") מאיר גרינפלד וציפי דיקמן ("אופק"). בסערה האחרונה, נוכח המשבר עם אגודת הספורט, הצטרף ניצב לחבריו מ"אופק" ו"יחד", דבר המציב סימן שאלה על יכולת המשילות של ראש המועצה.

 

יורם איילון, למה רק עכשיו אתה מדבר?

"מיד לאחר שהתפטרתי, אמרתי כי אפרט את נסיבות פרישתי מהנהלת המועצה לאחר שאשוחח ואלבן את הנושא עם סיון. לקח לנו זמן להיפגש, ואחר כך היה לו"ז צפוף, חגים ומועדים. הנה עכשיו אנחנו מדברים. בכלל, אני רוצה להבהיר כי לא פרשתי באקט מחאה בישיבת המועצה ובהכרזה דרמטית. כתבתי מייל התפטרות אישי לסיון. הנושא דלף החוצה, כנראה מכיוונו".

והסיבות להתפטרות?

"זמן קצר אחרי הבחירות פנה אלי סיון בהצעה שאצטרף להנהלת המועצה. למרות שהתמודדתי מולו על ראשות המועצה, החלטתי לשים את האגו בצד ולפעול מעמדת השפעה לטובת הכפר. ההסכם הקואליציוני היה קצר ולא כלל שום דרישות כספיות או כיבודים, אלא עבודה משותפת מתוך שקיפות ומעורבות. מוניתי לסגן עם אחריות לתיק ההנדסה והתשתיות, כאשר הסגנית השניה, נורית שפירא, מרכזת את הנושא החברתי. קיבלתי מסיון מכתב המפרט את תחומי האחריות שלי הנוגעים כולם להמשך פיתוח כפר ורדים, כך שלא היה מקום לאי הבנה.

"השורה התחתונה כי במשך כל הזמן הזה לא זומנתי לאף דיון משמעותי בתחומי האחריות שהוגדרו. רק לאחרונה נערך כנס קבלנים גדול בנושא שלב ג', שלא זומנתי אליו. לאחר שפניתי לסיון, הוא אמר שהיתה 'תקלה'. אבל היו עוד תקלות רבות כשלא הוזמנתי לאף דיון ברמ"י, לא שותפתי בפרוגרמה של שלב ג' ואזור התעסוקה המשותף עם מעלות. כלום. להפתעתי, בשלב מסוים התברר לי, במקרה לגמרי, על 'פורום הנדסה', שנפגש באופן קבוע, ולא זומנתי אליו ולא פעם אחת. לעיתים עודכנתי 'על הדרך', אבל ככה לא מנהלים מועצה".

 

לדברי איילון, היו בין חבריו ותומכיו כאלו שהרימו גבה נוכח הצטרפותו להנהלת המועצה (הקואליציה המקומית). אלא שברצונו להשפיע ולהיות מעורב, שם מאחוריו את מערכת הבחירות הסוערת וחילוקי הדעות. לדבריו, למרות הבדלי הגישות, יחיאלי והוא הצליחו לשמור במשך כל תקופת כהונתו, מעל שנתיים, על יחסים טובים אבל בעיקר ברמה האישית ולא התפקודית.

"לאורך כל התקופה, גם בנושאים שאולי לא הסכמתי להם, שמרתי על המחויבות הקואליציונית ועל הלויאליות לסיון, בנאמנות שלא היתה לאף חבר אחר בקואליציה", אומר איילון. "אני בא מהמערכת הצבאית שככה מקובל לנהוג. ציפיתי למחויבות הדדית והתבדיתי. לאחר שראיתי כי אני מנוטרל כמעט מכל עשיה, החלטתי שעדיף לי ולתושבי הכפר שאמשיך בתפקידי כחבר מליאה, ללא כל התחייבות. לא עברתי לאופוזיציה, ואחליט בכל נושא לגופו".

 

בנוסף לכך מונה איילון עוד מספר תמרורי אזהרה:

יחיאלי ביקש ממנו להיות נציג המועצה בדירקטוריון תאגיד המים (אילון: "יש לי את כל הכישורים, כולל קורס דירקטורים ותואר אקדמאי"), אולם הנושא התמסמס עד היום. "פורסם כי מוניתי כדירקטור ופונים אלי תושבים בנושאים שונים, אבל אין לי כל מעמד במעיינות זיו", אמר איילון. "יתרה מזאת, יש לכפר ורדים רק דירקטורית אחת שאיננה תושבת הכפר זה זמן רב".

 

מספר תושבים ממעלה לבונה פנו לאיילון בנוגע למצב התשתיות בשכונה. לדבריו, נכנס לעובי הקורה, ניסה לראות מה ואיך ניתן לעשות, אולם המועצה החליטה כי הנושא איננו באחריותה, אלא בין התושבים, קבוצת הרכישה הפועלת במקום ורמ"י. "לאחר ההחלטה כי זה לא באחריות המועצה, נודע לי שנערכו סיורים ומפגשים של בעלי תפקידים במטרה לנסות לראות מה לעשות, אבל אותי לא עדכנו", אומר איילון.

 

"כך היה גם לאחרונה בנושא אגודת הספורט. מאיר גרינפלד הציע שאגשר בין המועצה לאגודה. השתתפתי בישיבה עם סיון, אביעד כהן, ישראל ברוך ובן עמי מוסק. כאשר ראו שכיוון הגישור שלי איננו תואם את עמדת סיון, לא הוזמנתי שוב לאף מפגש בנושא זה. בכל הדוגמאות הללו הרגשתי שאני מנוטרל, אינני תורם ואינני נחוץ".

איך אתה מסביר אתה זה?

"תשאל את סיון. לי אין הסבר, משום שאת נושא ההנדסה הוא ביקש ממני באופן מפורש ובכתב לבצע. יתכן ואנשים מסביבו חושבים שאם ייתן לי קרדיט לעשיה, זה יכול להוות עליו איום פוליטי. לא יודע. טבעי שבשנה לקראת בחירות יש מאבק על קרדיט, אבל עכשיו?"

תתמודד על ראשות המועצה בעתיד?

"זה מוקדם מדי להגיד".

ערבת את הסיעה שלך במהלכים?

"אנחנו לא סיעה פעילה כמו 'אופק', שמקבלים החלטות סיעתיות. ההחלטה לפרוש מההנהלה היתה אישית. עדכנתי את איריס וקנין לאחר מעשה ואמרתי שלא חייבת גם להתפטר".

רק לאחרונה קיבלת מינוי לממלא מקום.

"לא ביקשתי זאת. מצדי גם נורית היתה יכולה לקבל את התפקיד. אבל היתה חשיבות למינוי שכזה. חשבתי, אולי בתמימות, שהדבר יוביל גם ליותר מעורבות שלי, אבל כלום לא השתנה. אגב, לאחר שהתפטרתי, קיבלתי זימון ל'פורום הנדסה', אבל לא מצאתי לנכון להשתתף".

ומה עכשיו?

"כפי שאמרתי, אמשיך למלא את תפקידי במליאה, אבל אין לי ציפיות ואין לי מחויבויות פוליטיות".

 

כפרניק yoram sivan מנוטרל

 

**

תגובת המועצה:

ראש המועצה הביע צער על התפטרותו של יורם איילון. המועצה המקומית כפר ורדים ניצבת בפני אתגרים רבים וטוב היה לו חברי המועצה היו מוצאים דרך לשתף פעולה לטובת תושבי הכפר.

ראוי להתייחס לשתי נקודות שעלו בראיון:

הראשונה – חברותו של יורם איילון בדירקטוריון מעיינות זיו אושרה במועצה כדין, אולם טרם אושרה על ידי וועדת ברנר למנוי דירקטורים, זאת למרות שיורם איילון עומד בתנאי הסף לכהונה כדירקטור בתאגיד מים וביוב. הסיבה היא כללי ייצוג הולם הדורשים כי הדירקטוריון יורכב מ50% נשים. לאחרונה מונו מספר נשים לדירקטוריון ומועמדותו של איילון צפויה להיות מאושרת. ראוי לציין כי למועצה אין שליטה על החלטות ועדת ברנר וכי רשויות רבות בכל המדינה סובלות מבעיה דומה. עוד ראוי לציין כי בהנחיית ראש המועצה זומן איילון לישיבות דירקטוריון מעיינות זיו מאז מונה ע”י המועצה.

השנייה נוגעת לדיאלוג עם אגודת הספורט – יורם איילון השתתף בפגישה אחת עם חברי אגודת הספורט. חברי מועצה אינם מנועים מלתקשר עם ראש המועצה ואחרים בכל נושא בו הם מעוניינים להשפיע, למרבה הצער, איילון לא היה זמין לפגישות בתקופה האחרונה, למרות מספר ניסיונות לקבוע פגישה בינו לבין ראש המועצה.

 

 


0 תגובות

  1. יורם איילון, מאיר גרינפלד, איריס וקנין, ציפי דיקמן ויואב ניצ הגב

    חברי המועצה הם שרימו אותך
    יורם איילון, מאיר גרינפלד, איריס וקנין, ציפי דיקמן ויואב ניצב.

  2. אורי הגב

    הבחור פרודיה של עצמו

    סגן , ממלא מקום ואפס עשייה סתם … רודף כבוד

  3. דידי הגב

    רוצה לשמוע ממועצת כפר ורדים הכחשה גורפת

    על כל נפטר מקבלת המועצה סכום הקרוב ל 10 אלף שח ולא משלמת אגורה ל……מנהל את הקבורה.

  4. תושבת ותיקה הגב

    כפר ורדים משתלבת במרחב
    אנו מתנהלים כמקובל בערים שבעולם שלישי בדומה לנהריה , שלומי, ומעלות. במקום להיות אור לגויים שבסביבתנו אנחנו מיום ליום דומים יותר ויותר למועצות המפגרות באזור – ניהול גרוע , הטבות למקורבים . הידד למועצה.

  5. אכפתניק הגב

    פטיש מאמין לכל ראש מועצה
    העיקר שהבנת וכנראה כל הסיעות הבינו מול מי הם פועלים.

    זה הזמן ואני קורא להם להניע לבחירות עד סוף השנה ובטוח שנחסוך כסף רב בניהול ורמת שביעות הרצון בכפר תפתח.
    לגלות מנהיגות אמיתית לטובת הקהילה

  6. אכפתניק2 הגב

    להתעורר
    כל הישובים גדלים ומתרבים וכפר ורדים מצטמצם.
    זרקו ים של כסף לשיווק שלב ג וקיבלנו ……7

  7. כהן הגב

    קסום מעולה

    הוצאת האמת לאור.
    מועצת סימנים.

    והפעם חידה: הזוכים יזכו ל100 שקיות חינם מהסוג שנמאס בכפר.

    מה זו הגדר בכניסה לכפר מתרשיחה בירידה למרכז המסחרי
    ופילוסופיה ספסלים יש בה
    מקום מנוחה לקונים בסופר.
    פינת משחק לילדיםשעת סיפור בטבע?
    לא ולא פינת חיסכון לכלבים בחזית הכפר בכניסה הראשית. כך מקבלים את כל המבקרים והתושבים. כן נכון פארק חיסכון קהילתי לכפר. מעניין מי מאתנו היה עושה בכניסה לביתי מחמאה ומשחקי כלבים. מי שלא ראה ולא מאמין יגיע לסיור שיוצא כל יום בשעה חמש ממשרדי המועצה.
    הסיור חינם כלול בתשלומי הארנונה.
    בקשה אחרונה ממתינים לשם החדש

    כפר כפר….ם

  8. בוקי הגב

    הכלב הקהילתי

    הגעתי לכפר עם אדוני. אמר שזה אחלה כפר שאהיה וחברי הכלבים רשאים להסתובב חופשי לחורבן איפה שבא לנו. וצריך רק לקחת מזה שמסתובב ברחבי הכל המנהל של מחר הבולטים הוא היה נוהג לפתות את חברי ומקווה שהפסיק.
    בדקתי את השטח ומסתבר שבנהריה הפרק תקני ופי ארבע בגודלו אבל בכניסה ראש העיר שם תותח ושלנו מיחראה.

    שמעתי שיצא פירסום לשינוי שם הכפר השם התואם למצב יצאה בפרס.
    100 קילו מזון משובח. בשבוע הבא מועצת הכלבים תציע את השם

  9. רק החלפה ועכשיו11 הגב

    יורם

    יורם ליורם עכשיו אתם 6
    תתחילו לפעול להקמת ועדה קריאה לפחות.
    וטוב יותר יש מספיק נקודות שמשרד הפנים יפתרו. ויהיו בחירות רק לראשות.

    יאללה תתעורורו

  10. עצוב הגב

    ואצלנו פארק כלבים
    תתחילו להבין
    ועדה קריאה.
    חברי האופוזיציה זה בידכם.

    עבורנו.
    לידיעתכם אפשר להחליף ראש מועצה .
    שכול חבריש המועצה נשארים בתפקידם.
    מאיר אתה תמיד מציין את נסיונך ברזי חוקי המדינהעצובע

השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן