לבריאות!


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
חגי עינב

שדרוג מחלקת הילדים, מרחב חינוכי במרכז הרפואי, ד"ר דרגו הצטרף וד"ר ליאוניד קוגן עם הסטודנטים.

כפרניק bb1 לבריאות!

שדרוג מחלקת הילדים, מרחב חינוכי במרכז הרפואי, ד"ר דרגו הגיע וד"ר ליאוניד קוגן עם הסטודנטים לרפואה.

 

חדשות המרכז הרפואי לגליל בנהריה

 

מחלקת הילדים שודרגה ועברה למבנה אגף הילדים

מחלקת הילדים במרכז הרפואי לגליל המשרתת תינוקות, ילדים ומתבגרים, עברה לאחרונה למבנה אגף הילדים, לאחר שהמחלקה עברה שדרוג ושיפוץ מקיף. המחלקה עוצבה בהשראת עולם המים, כאשר את קירות המסדרונות והחדרים מעטרים איורים של דולפינים ודגים לצד גלים ושושנות ים.

מחלקת הילדים בניהולה של פרופ' לאה אבן, עברה לפני מספר שנים למבנה מרפאות החוץ בשל בניית שלב א' באגף נשים ויולדות, מה שהצריך את העברת היולדות לקרבת חדרי הלידה לתקופת הבנייה. עם השלמת הפרויקט והעברת מחלקת היולדות למבנה החדש, החלו בהנהלת המרכז הרפואי בתכנון וביצוע שיפוץ המחלקה עבור הילדים בעלות של כ-5 מיליון ש"ח. במקום הוחלפו מערכות המיזוג, האינסטלציה בחדרים ובמקלחות, הותקנה רצפה מ-PVC, הותקנה מערכת תאורה חסכונית, בכל חדר הוצבה טלוויזיה, הוכשרה פינה עבור ההורים כולל מטבחון ונבנו בסמוך כתות לימוד עבור מרחב חינוכי אפיק. במחלקה הוקם גם חדר מיוחד עבור טיפולי יום המתבצעים במחלקה לאורך ימות השבוע. לרווחת הצוות המטפל הוקמו חדרי ישיבות וסמינריון, הכוללים מערכת הקרנה ומערכות מחשוב חדישות.

 

 

כפרניק bb1_0 לבריאות!

 

**

 

שנה"ל תשע"ז יצאה לדרך במרחב חינוכי אפיק

עשרות ילדים ובני נוער החלו את שנה"ל תשע"ז במרחב חינוכי אפיק, הפועל במרכז הרפואי לגליל בנהריה ומשלב בין אשפוז רפואי, למערך לימודים המותאם למערכת החינוך. צוות בית ספר אפיק המונה 35 אנשי צוות מהאגף לחינוך מיוחד בפיקוח אלסה שגב שוהם, נערך טרם פתיחת השנה לקבל את התלמיד החולה והמאושפז. הצוות כולל אנשי חינוך, מטפלים, סייעות ועובדים סוציאליים והשירות ניתן במחלקת ילדים, כירורגית ילדים, אורטופדית ילדים, נפרולוגיה ילדים ובמחלקה להדרכת הילד והמשפחה. המענה החינוכי ניתן מגן הילדים ועד לכיתה י"ב. הפעילות מתקיימת בימים ראשון עד שישי, גם במהלך החופשות במוסדות החינוך האחרים.

המרחב החינוכי אפיק מפעיל בו זמנית 10 כתות לימוד במחלקות השונות בהן זוכים לסיוע לימודי וחינוכי כ-120 מאושפזים ומטופלים. בשנה שעברה אף נבחנו מספר בוגרי י"א וי"ב בבחינות בגרות בבית החולים, אחרי שקיבלו מצוות מרחב חינוכי אפיק את הסיוע במהלך השנה בהכנה לבחינה וכך יכלו לעמוד במטלות זהות לחבריהם בבית הספר.

יעל קופל, מנהלת המרחב החינוכי אפיק: "פתיחת השנה זהו יום משמח עבור צוות המרחב, שפועל ללא לאות על מנת לתת לילדים הללו את הכלים להתמודד עם המצב הרפואי-נפשי שיאפשר להם מצד אחד, לקבל את הטיפול הרפואי ומצד שני, את המרכיבים החינוכיים הנדרשים. יתרונו של בית חולים כללי הוא ביכולת להסתכלות הוליסטית על הילד והנוער באופן כולל לגוף ונפש. אנו חשים עוגן עבור אותם ילדים והוריהם בחיבור וביצירת המוכנות להתמודדות עם המחלה ועם הבעיות המאפיינות את הילדים ובני הנוער בגילאים השונים. החיבורים עם התלמיד בקשר והצירופים של התלמידים השונים תחת חולי ומחלה, יוצרים חיבור לכוחות הקיימים ותהליך תמיכה, שהינו מצע לריפוי והתחדשות לחיים בבית הספר בקהילה. אני מודה למנהל המרכז הרפואי, ד"ר ברהום ולמנהלת האדמיניסטרטיבית, רותי יפרח על הסיוע בכל הצרכים הנדרשים. אני מאחלת לנו שנה טובה ומאוזנת משמעותית ויוצרת דרכה נוכל להתבונן על עצמנו ועל החברה שבה אנו נמצאים".

במקביל החלה שנת הלימודים גם במעון "שקמה", מעון יום שיקומי לפעוטות בעלי צרכים מיוחדים אותו מנהלת קיקי טאנוס, עובדת סוציאלית במקצועה. המעון פועל שישה ימים בשבוע וכולל טיפולים וחוויות. הפעוטות, בני 9 חודשים עד 3 שנים, מגיעים מיישובים שונים באזור הגליל. הם הופנו למעון על ידי רופאים התפתחותיים במכונים להתפתחות הילד, במרכז הרפואי ובמרפאות בקהילה. צוות גדול ומגוון של סייעות בעלות הכשרה וניסיון, תרפיסטים במקצועות הבריאות, גננות בחינוך המיוחד, עובדת סוציאלית, עובדים ביחד כדי לעזור לפעוטות להתקדם בהתפתחותם ולממש את הפוטנציאל האישי שלהם. בנוסף, הצוות מדריך ותומך במשפחות לאורך כל התקופה.

 

**

 

שירות חדש במרכז הרפואי לגליל: טיפול במחלות כלי דם בריאות

במרכז הרפואי לגליל ממשיכים בפתיחת שירותים רפואיים חדשים לקהילה. לאחרונה הצטרף למרכז הרפואי ד"ר רוברט דרגו, שמונה למנהל מחלקה פנימית ג' ובמקביל אחראי על הטיפול במחלות כלי דם ריאתיים.

ד"ר דרגו סיים את לימודיו בטכניון בחיפה ואת הסאטז' עשה במרכז הרפואי העמק. התמחה ברפואה פנימית ובקרדיולוגיה ומונה לרופא בכיר ביחידה לטיפול נמרץ לב בביה"ח רמב"ם. בהמשך, יצא להשתלמות עמיתים בביה"ח סנט אורסולה בבולוניה שבאיטליה. מדובר בביה"ח המוביל באירופה בתחום הטיפולים והניתוחים בסובלים מיתר לחץ דם ריאתי. באוניברסיטת בולוניה סיים מאסטר בנושא מחלות כלי דם ריאתיים. בשובו ארצה, ד"ר דרגו הקים ברמב"ם את השירות למחלות כלי דם ריאתיים, שכלל מרפאה בתחום וצנתורים המודינמיים. הוא חבר עמית באיגוד הקרדיולוגי האירופאי וחבר בקבוצת העבודה של יתר לחץ דם ריאתי של אותו האיגוד. כמו כן, משמש בשנתיים האחרונות כמזכ"ל החברה הישראלית להחייאה.

 

**

 

ייעוץ לצוותים ולבני משפחות מטופלים שעברו ניתוח שכלל הכנסת צינור לקנה הנשימה

שירות חדש וייחודי בארץ, החל לפעול במרכז הרפואי לגליל. ד"ר אייל סלע, מנהל מחלקת א.א.ג. ניתוחי ראש וצוואר במרכז הרפואי, הקים צוות הכולל את ד"ר חוסיין גדבאן, רופא א.א.ג בכיר, אדהם קשקוש, אח שהוכשר בטיפול נמרץ כללי ואמנדה ריזאק, קלינאית תקשורת, המומחית בשיקום בליעה ודיבור. הצוות מבצע ביקור מדי שבוע במחלקות טיפול נמרץ נשימתי, טיפול נמרץ לב, טיפול נמרץ נוירוכירורגי, טיפול נמרץ ילדים וכן, במחלקות פנימיות מבצע הדרכות ונותן מענה לשאלות הנוגעות למטופלים עם פיום קנה (צינור נתיב האוויר המוחדר לקנה הנשימה בניתוח), חולים עם צינור האכלה (זונדה) וחולים עם בעיות דיבור ובליעה.

 

**

סדנה ייחודית לתרגול מיומנויות בסיסיות בכירורגיה לסטודנטים

במרכז הרפואי לגליל התקיימה לאחרונה סדנת העשרה לתרגול מיומנויות בסיסיות בכירורגיה לסטודנטים לרפואה. במהלך לימודי הרפואה, מושם דגש רב על החומר התיאורטי במקצועות הרפואה השונים, אך ישנו צורך בלימוד מיומנויות פרקטיות ובהתנסות אישית. מטרתה של הסדנה היא לאפשר לסטודנטים שלושה מפגשים של כשעתיים וחצי בתום יום הלימודים הסדיר. לצורך הסדנה רכש כל סטודנט ערכת תפירה אישית ממרכז הסימולציות מ.ס.ר. שבביה"ח תל השומר. הערכה שימשה אותו בסדנה וגם באימונים אישיים לאחר קיום הסדנה.

ניסן אוחנה, סטודנט מהפקולטה לרפואה של בר-אילן בגליל, אירגן את הסדנה בעזרתו המקצועית של ד"ר עידו לביא, רופא מתמחה מהמחלקה לכירורגיה פלסטית. מפגש אחד יוחד להתנהלות בחדר הניתוח: רחיצת ידיים, לבוש בחדר הניתוח, השכבת והכנת חולה לניתוח, עקרונות רחצה וכיסוי החולה והכרת הכלים הכירורגיים – שמם, דרכי השימוש וההחזקה הנכונה של כל כלי בהנחייתם של שמחה ברזינס, אחות אחראית חדר ניתוח וצוות חדר ניתוח.

את המפגש השני פתח מנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית, ד"ר לאוניד קוגן ובירך את הסטודנטים על היוזמה. מפגש זה עסק בתפירה כירורגית: סוגי חוטים, דבק רפואי ושימוש בסיכות רפואיות, תפירה בסיסית ועוד בהנחיית ד"ר עידו לביא, ד"ר רוג'ה נג'אר וד"ר רונית בר חיים. המפגש השלישי עסק בהרדמה מקומית, קשירה כירורגית בסיסית וקיבוע נקזים בהנחיית ד"ר רונית בר חיים וד"ר אילן שילר.

המרכז הרפואי לגליל משמש מאז הקמת הפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר-אילן בגליל, את השדה הקליני העיקרי, כאשר שני שליש מהסטודנטים בפקולטה, מגיעים אל מחלקות המרכז הרפואי במסגרת לימודיהם, ועורכים סבבים באגפים השונים בהתאם לתוכנית הלימודית שלהם.


השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן