כלבת שקטה


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
אבנר ברזילי

גור כלבים ללא "תסמינים מיוחדים" נלכד באבן מנחם. לאחר 3 ימים מת במכלאה ונמצא חיובי לכלבת.

כפרניק kal3 כלבת שקטה

גור כלבים ללא "תסמינים מיוחדים" נלכד באבן מנחם. לאחר 3 ימים מת במכלאה ונמצא חיובי לכלבת.

 

ביום חמישי 22.12.2016, נלכד גור כלבים כבן 5 חודשים, ללא בעלים ידועים, משוטט חופשי במושב אבן מנחם. מראהו: צבע חום, אוזניים חצי זקופות וגובה בינוני. היה חבוש ברגלו האחורית השמאלית.

הכלב הובל למכלאת קיבוץ יסעור. שלושה ימים לאחר מכן, מת הכלב מוות פתאומי בתאו. גופתו נשלחה לבדיקת כלבת ונמצא חיובי למחלה קטלנית זו.

גור הכלבים הנגוע לא הראה סימנים עצביים אופייניים לכלבת כגון: רעידות, חוסר שיווי משקל, ניסיונות נשיכה, חוסר תיאבון ועוד, התנהגות הנוכחת בכרבע מהכלבים הנגועים, ונקראת "כלבת שקטה".

אגב, התופעה של "כלבת שקטה" מוכיחה בעליל את החשיבות בהסגרת כלבים נושכים לתצפית כלבת, מאחר וכאמור, גם במצב זה – ללא סימנים חיצוניים – וירוס הכלבת מקנן כבר במוחו של הכלב, והוא מעביר הלאה את המחלה, כפי שרואים על הכלב בתמונה שמת 3 ימים לאחר מכן מהמחלה.

צילום של הכלב החולה פורסם לתושבים במושב. אלה ו/או כלביהם שבאו במגע עם הכלב החולה, מתבקשים לפנות מידית ללשכת הבריאות המחוזית בעכו ולווטרינר הרשותי, על מנת לקבל טיפול בהתאם.

 

לאחרונה הודיע משרד החקלאות שיפזר פיתיונות לחיסון אורלי של חיות בר כנגד כלבת. הפיתיונות נראים כמו קופסת גפרורים ואין לגעת בהם!


השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן