כבוד גדול


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
מירי אליהו

התזמורת האנדלוסית "אלמוגרביה" מעלות תרשיחא בטקס הממלכתי להדלקת המשואות.

כפרניק anda2 כבוד גדול

התזמורת האנדלוסית "אלמוגרביה" מעלות תרשיחא בטקס הממלכתי להדלקת המשואות.

 

במופע המרכזי בטקס הדלקת המשואות הממלכתי בהר הרצל, התזמורת האנדלוסית "אלמוגרביה" מעלות תרשיחא בהרכב של 50 נגנים, בשילוב נגני התזמורת האנדלוסית אשדוד, בניצוחו של עדיאל שמידט, ליוו את האומנים מירי מסיקה, רמי דנוך ויהודה קיסר בשיר "חסידה צחורה".

התזמורת האנדלוסית אלמוגרביה חוגגת השנה עשור להיווסדה. במשך השנים, התזמורת הופיעה בבמות רבות בארץ ובפני קהילות יהודיות בחו"ל. המוזיקה הייחודית, משלבת יצירות מן המקורות היהודיים עם לחנים אנדלוסיים מזרחיים אתניים.

בתזמורת האנדלוסית מעלות תרשיחא משתתפים 20 נגנים יהודים וערבים, חילוניים ודתיים, ותיקים ועולים חדשים והיא מתאפיינת ברב תרבותיות, כאשר כל נגן מוסיף לתזמורת את הכישרון הייחודי והיצירתיות שלו. מנצח התזמורת עמאד דלאל, מרצה וראש המגמה למוזיקה מזרחית במכללת צפת. מנהל התזמורת מקס בוטבול, מוזיקאי עם רקע אנדלוסי עוד מבית הוריו, אשר מלווה את התזמורת מוסיקלית ורעיונית מיום היווסדה.

שלמה בוחבוט, ראש עיריית מעלות תרשיחא: "הקמתי את התזמורת האנדלוסית לפני כעשר שנים, ומאז אני פועל רבות שתתוקצב באופן משמעותי על ידי משרד התרבות ושתוכר כתזמורת האנדלוסית הרשמית של ישראל. המוזיקה המיוחדת מזכירה לי ניגוני ילדות מבית הורי, ואני בטוח שכל מי שישמע את המנגינות של האנדלוסית יתאהב מיד. התזמורת הביאה לעיר מעלות תרשיחא כבוד רב בהופעתה בטקס הדלקת המשואות בהר הרצל וכולי תקווה שנוכל לראות ולשמוע את יצירותיה באירועים ממלכתיים נוספים. הופעת התזמורת היא לא מקריות. זה חלק מהמדיניות האמיצה והמוברכת של שרת התרבות והספורט, גב׳ מירי רגב, ואני מברך אותה על פועלה הרב להבאת תרבות איכותית מהפריפריה לקדמת הבמה."

 

צילום- סטודיו אביעד תבל (באדיבות מרכז ההסברה).


השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן