יוזמה אזורית


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
מערכת כפרניק

ח"כ מרגלית: הגליל המערבי יהיה מוקד ארצי ובינלאומי. יעל רון: צמיחה דמוגרפית. בוחבוט: הייטק ופיתוח.

כפרניק ag1 יוזמה אזורית

ח"כ אראל מרגלית: ננתח לעומק את חוזקות האזור ונבחר תחום חדשני אחד, במטרה להפוך את הגליל המערבי למוקד ארצי ובינלאומי.

 

יעל רון: תנופת הפיתוח אדירה ובשנים הקרובות ייבנו מעל 25 אלף יחידות דיור שיביאו לצמיחה דמוגרפית של כ-100 אלף תושבים.

 

סיון יחיאלי: ביחד נוביל תהליך של צמיחה כלכלית משמעותית.

 

**

 

אשכול גליל מערבי ו-11 ראשי הרשויות חוברים ליוזמה לאומית של ח"כ אראל מרגלית. המטרה: בניית תכנית פיתוח כלכלי אזורית חדשה על בסיס הנכסים הקיימים. מרגלית: "לגליל המערבי כל התנאים להפוך למוקד הייטק חדש בישראל, בדיוק כמו שעשינו עם הסייבר בבאר שבע."

 

 

לאחר מפגש ראשון שנערך בתחילת החודש, בו ביקשו נציגי האשכול לבחון שיתוף פעולה אזורי עם ח"כ אראל מרגלית (המחנה הציוני), בדומה למהלך שמקדם בחיפה ובבאר שבע, נפגשו השבוע נציגי האשכול וראשי רשויות, בהובלת יו"ר האשכול וראש עיריית מעלות תרשיחא שלמה בוחבוט, עם ח"כ אראל מרגלית לפגישה שנייה בה הוחלט על תחילת עבודה משותפת בניסיון להפוך את הגליל המערבי למוקד הייטק חדש בישראל.

ראשי הרשויות, ביניהם סיון יחיאלי ר"מ כפר ורדים, יורם ישראלי ר"מ מטה אשר, שמעון גואטה ר"מ מעלה יוסף וביאן קבלאן ר"מ בית ג'אן, יחד עם מנכ"לית האשכול, יעל רון ורעיה שטראוס שיזמה את מועדון "קפיצת המדרגה" בגליל המערבי והקימה את מיזם "אוצרות הגליל" ו"רוח הגליל", ערכו לצוות של ח"כ אראל מרגלית, סיור נכסים בגליל המערבי ובסיומו הכריזו על יציאה לדרך של פעולה משותפת והקמת מנהלת וצוותי עבודה. המטרה: לרתום את האזור כולו סביב תחומים בהם הגליל המערבי יכול להפוך למוקד ארצי ועולמי. 

מרגלית, יזם מצליח בעברו, שואף לקדם בגליל המערבי את המהפכה הכלכלית שהביא לבאר שבע ולגליל המזרחי בתחומי חדשנות והייטק שונים. "הגיע הזמן שקטר ההייטק יפרוץ את גבולות גדרה-חדרה", אומר מרגלית. "הוכחנו שזה אפשרי גם בבאר שבע וגם בגליל העליון, אשר מושך משקיעים רבים כעת בתחום המזון וההייטק. בתקופה הקרובה ננתח לעומק את חוזקות האזור ונבחר תחום חדשני אחד, במטרה להפוך את הגליל המערבי למוקד ארצי ובינלאומי, בדיוק כמו שעשינו עם תחום הסייבר בבאר שבע".

אשכול גליל מערבי, בהובלת שלמה בוחבוט ביחד עם סיון יחיאלי ואחרים אירח לסיור מקצועי את צוותי העבודה במטרה לסקור את הנכסים הכלכליים באזור. ובין היתר ביקרו במפעל סנמינה, ישקר, ובחממה הטכנולוגית החדשה שהוקמה במעלות. את סיום הסיור חתמו ראשי הרשויות יחד עם מרגלית וצוותו בתצפית על השטח בו עתיד להיבנות פארק ההייטק החדש המשותף לכפר ורדים ומעלות.

ראש עיריית מעלות תרשיחא ויו"ר אשכול גליל מערבי, שלמה בוחבוט בירך על היוזמה ואמר כי "אנחנו צריכים להחזיר את מדיניות הממשלה לשנות ה-90 המאוחרות. אז לא היה מי שייקח את ההטבות. היום יש. ח"כ אראל מרגלית הוא חבר כנסת שמוכיח שלא צריך להתעסק כל היום בתככנות ופרובוקציות, אלא יוצא לשטח במטרה להוביל שינוי. הסיור שעשינו יחד הבליט את ההתפתחות הגדולה שיש כאן בגליל המערבי ומפעלים שהולכים לגדול בצורה משמעותית, סביב נושאי הייטק ופיתוח".

מנכ"לית האשכול, יעל רון: "בגליל המערבי מפעלי תעשייה מתקדמים ברמה בינ"ל ומעסיקים אלפי עובדים. אזור הגליל המערבי הוא מהמובילים בעולם בתעשיית המתכת והעיבוד השבבי שמחוברת היום לתעשיות המפותחות ביותר בעולם – חלל, תעופה, תחבורה, מדפסות תלת-מימד ועוד. גם בתחום המכשור והציוד הרפואי קיים ריכוז של חברות באזור ורבים מתושבי האזור עובדים בתעשיות מתקדמות אלו כמו גם בתעשיות נוספות באזורים אחרים בארץ. הגליל המערבי נמצא בתנופת פיתוח אדירה ובשנים הקרובות עתידות להיבנות מעל 25 אלף יחידות דיור שיביאו לצמיחה דמוגרפית של כ-100 אלף תושבים. אנו, באשכול גליל מערבי, שמנו לנו למטרה לקדם ולהוביל את הפיתוח הכלכלי בגליל המערבי על כל היבטיו – החל בחינוך, בחיבור לאקדמיה רלוונטית ועד פיתוח אזורי תעשייה והתמחות בתחומים בהם יש לאזור יתרון יחסי וגם יביאו לקפיצת המדרגה באזור".

רעיה שטראוס, אשר הצטרפה ליוזמה גם היא ציינה: "להיות כאן ולשמוע את אראל וראשי הרשויות משלבים ידיים למאמץ משותף זה המפתח להצלחת האזור. אני מאמינה שהביחד מנצח".

סיון יחיאלי, ראש המועצה המקומית כפר ורדים ויו"ר פורום קו עימות אמר: "אנחנו חיים באזור הכי יפה בארץ ואחד הממותגים בעולם – הגליל. יש לנו אוויר צח ונקי, נוף יפה, חינוך מצוין ואוכלוסייה נהדרת. מה שחסר כאן זו תנופה כלכלית. אני שמח מאוד על הצטרפותו של ח"כ אראל מרגלית יזם, איש הייטק עם קבלות וציוני נלהב המסור לפיתוח הגליל. אין לי שום ספק כי ביחד נוביל תהליך של צמיחה כלכלית משמעותית ומכלילה."

 

צילום: שלמה שרביט


0 תגובות

  1. פוליטיקים הגב

    קראתי ולא הבנתי
    משפטים לא מחייבים של פוליטיקים

    1. ח”כ אראל מרגלית: ננתח לעומק את חוזקות האזור ונבחר תחום חדשני אחד, במטרה להפוך את הגליל המערבי למוקד ארצי ובינלאומי.

    2.סיון יחיאלי: ביחד נוביל תהליך של צמיחה כלכלית משמעותית.

השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן