חג לאילנות


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
ליאת בלכר

מרכז קהילתי כפר ורדים – פעילויות ואירועים בט"ו בשבט תשע"ז

כפרניק lb3 חג לאילנות

מרכז קהילתי כפר ורדים – פעילויות ואירועים בט"ו בשבט תשע"ז

 

סדרה של אירועים אורגנו השנה בט"ו בשבט לתושבי כפר ורדים על ידי המרכז הקהילתי: שבוע ט"ו בשבט נפתח בשתילת עשרות עצים ברחבי הכפר ובשתילת פקעות פרחי בר במתחמים מרכזיים בכפר: בית תומר (מועדון הנוער), כיכר 6 והגינה הקהילתית, הבוסתן ליד המרכז הקהילתי (רחוב הדס) ואזור המארג (כיכר 9). פרויקט פרחי בר השתילה נעשתה עם ילדי הגנים, ילדים, בני נוער, משפחות ופעילי הגינה הקהילתית במטרה שלאורך זמן ילוו את הפריחה ויטפחו את המתחמים בהם נשתלו הפרחים. פרויקט פרחי הבר מומן ע"י איגוד ערים לאיכות הסביבה.

סדר ט"ו בשבט בשיתוף קק"ל התקיים ביום חמישי בערב במבנה המניין המשפחתי עם חברי תנועת נוע"ם ומשפחות רבות מהישוב. הנחה את הערב הזמר ישראל דיין תושב הכפר והמשתתפים שרו יחד אתו משירי החג, סיפרו את סיפורם של עצי ארץ ישראל וסעדו בארוחת ערב משותפת.

ביום שישי התקיימה במועדון הזהב סדנת שזירה בפרחים בהדרכת מיכל ברקאי כולל הדגמה.

 

 

כפרניק lb6 חג לאילנות
Y-3s4smn3Ig

הסרט של שבט עפר מהאירוע

 

 

בשבת בבוקר התקיימה חגיגת ט"ו בשבט קהילתית גדולה ושמחה במתחם המארג ובביצוע השתתפו עובדי המועצה, חברי הגינה הקהילתית וכן כל הגופים הפועלים במסגרת המרכז הקהילתי:תנועות הנוער (נוע"ם והצופים), מפעילים ומדריכי החוגים במרכז למשפחה ומועצת נוער.

מה היה לנו שם? יום שמש נאה קידם את כולנו ובעמדת הכניסה לאירוע חולקו ע"י עובדי המועצה לבאים שתילי עצים ופקעות פרחים וגם מעדרים השתילה התקיימה ברחבי המתחם, פיקניק משפחתי נערך על מחצלות כשחברי תנועת הצופים יחד עם המשפחות הרבות אפו פיתות חמות בטאבון. חברי תנועת נוע"ם כיבדו את הבאים בסלט פרות ותה צמחים הוגש לכולם, בית הקפה "קפאין" פתח עמדה יפה במתחם והיציע ג'חנון, שתיה חמה וקרה, מיצי פירות וחיוך.

תחנות הפעלה רבות הופעלו ביניהן משחקי חוץ במבוך עשוי בדים עם הצופים, יצירת ראשי דשא ועציצי אמנון ותמר מקושטים, פאזל ט"ו בשבט ומשחקים בנושא החג עם תנועת נוע"ם, תחנת יצירה מחומרים ממוחזרים, איפור פנים עם דבי מן המוכשרת שעיטרה את פני הילדים. באולפנע ערכו תחנת הפעלה בנושא אנרגיה ירוקה ומשחקי לגו בנושא החג.

בשוק יד שנייה ילדים והורים מכרו משחקים, ספרים, כלי בית ושיפודי פירות יבשים, תכשיטים ועבודות יד. ברחבה המרכזית התקיימו ריקודי זומבה עם מדריכת החוג וולריה שובל ולאחריה רקדו יחד בני נוער ומבוגרים ריקודי עם עם המרקיד אבי אמסלם שיפתח חוג חדש בישוב בתחילת מרץ.

במוצ"ש התקיימה במועדון הזהב הרצאה על עופות וציפורים ויחסי הגומלין בינם לבין האדם בשילוב שירה בצוותא של שירי טבע, עופות וציפורים.

ביום ראשון ה-12.2.17 בערב הוקרן במועדון גיל הזהב הסרט: מסע אחרון עם עזריה אלון ז"ל בימוי והפקה: יעל קיפר ורונן זרצקי. עזריה אלון- ממקימי החברה להגנת הטבע. הוביל את המאבקים הגדולים לשמירה על הטבע והנוף בישראל. כתב עשרות ספרים שעסקו בשמירת הטבע ובחינוך. בשנת 2012 זכינו לארח את עזריה אלון במועדון הזהב במסגרת סדר ט"ו בשבט והסרט הוקדש לזכרו ולעשייתו המשמעותית עבור הטבע והנוף בארצנו.

תמו אירועי ט"ו בשבט, הנטיעות שניטעו בחג זה יוסיפו לישוב צבע של טבע ואת פרחי הבר שנשתלו במתחמים השונים נמשיך ללוות, לנכש ולטפח על מנת שייקלטו היטב עם רון בלב.

צילום: ליאת בלכר ויובל מרגוליס.

 

שבוע שמירת הטבע במועדון 50+.

ילדי הגנים שותלים בגינה הקהילתית.

1,500 פקעות מוטמנות בכפר.

 

 


0 תגובות

  1. מיסטר אמיתי הגב

    אמת בפרסום
    “סדרה של אירועים אורגנו השנה בט”ו בשבט לתושבי כפר ורדים על ידי המרכז הקהילתי”. המשפט הפותח את הכתבה הוא לא מדויק בכללוגם לא נכון. כל האירועים של מועדון 50+ אורגנו ע”י ועד המועדון של 5 נשים ולא קשור למרכז הקהילתי.המרכז הקהילתילא היה שותף לאירועים של מועדון 50+.אני קיבלתי במיילים את התוכנית של שבוע ט”ו בשבט של מועדון 50+.קראתי שוב ובשום מקום לא היה כתוב מרכז קהילתי.אז למה מרכז קהילתי לוקח על עצמו ואומר שהם ארגנו את שזירת הפרחים,מסיבת ט”ו בשבט והסרט ? זה פשוט לא נכון.לפני שמפרסמים צריך לבדוק אם זה נכוןן.בכפר לא גרים אנשים טיפשים.הם מבינים,יודעים לקרוא ואי אפשר למכור להם דברים לא נכונים.

  2. מתנסי הגב

    עבודה בעיניים

    המתנס לא עושה כלום
    מנכס לעצמו את כל הפעילויות
    ששנים נעשו בכפר
    וחוגים נוספים שרוצים לפעול בכפר נאלצים לשלם כסף רב. המתנס גובה אלפי שקלים
    על מתן “חסות”. תתעוררו ולפני שיהיה מאוחר.
    מוזיקה עדין לא השתלט,מועדון הזקנים לא השתלט, צופים מנסים להשתלט ולוקים קרדיט על פעילותם, משכל לא השתלט, ספריה השתלט, קתדרה השתלט, תרבות נעוץ הייטב בידי תושיה וסיון לא מוכן להעביר את התרבות למתנס, והנמוק אין תרבות, על פיתוח כבישים טרם השתלטו, על הגן הקסום חסמו את המתנס.
    והיכן 5 חברי המועצה שאינם יס מנים??????? דממה מה קרה????

השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן