הרהורים ורגשות


נציגי כפר ורדים בהפגנת הענק לצדק חברתי
פרידה גרנות

תחושות מהפגנת הענק: הלוואי שהנאיביות, הפשטות, והבושה תחזור למחוזותינו 

כפרניק  לצדק חברתי 021 הרהורים ורגשות


לחבריי מכל הכיוונים, בוקר טוב כמעט!

אני רוצה לשתף אתכם ברגשותיי מהערב הנהדר שחוויתי בהפגנת ההמונים מאתמול בתל אביב. מקווה שדבריי יעשו לכם טוב על הלב ותרגישו את ההמייה של לבי השמח. אשריי שזכיתי לראות את היופי שישנו בכולנו. מקווה מאד שמנהיגינו יתעשתו בזמן וידעו להוביל את הרגע הנהדר שנוצר לכיוונים הנכונים ולעשייה אמיתית וכנה למען העם כולו.

 

 

                      הרהורים  ורגשות

 

חזרתי לפנות בוקר לכפר מההפגנה, ועדיין אני בהיי בתחושותי ועדיין לא נרגעת ממה שראיתי. או כמו שבתי כתבה לי הערב ב – sms: "אמא אנחנו מלאי אדרנלין מהחוויה, אל תדאגו אנחנו בערנות מלאה, לא נרדם בנהיגה הביתה".

המוני אדם מילדים ותינוקות, צעירים, בוגרים, מבוגרים וגם זקנים. מכל המינים ומכל הקשת הפוליטית, גם דתיים ולא דתיים. מזרחיים ומערביים, בהירי עור וכהי עור נדמה לי גם ששמעתי גם את בני דודינו הערביים בקהל הרבבות שהתאסף בתל אביב מכל קצות הארץ.

מה שיפה בכל פה, זה הביחד ולא בגלל אויב שקם עלינו מעבר לגבולותינו, ולא בגלל אינתיפאדה, ראשונה, שניה, שלישית או עוד אחת.

הביחד בגלל שנימאס לנו מהגדולים והמושחתים גם בממשלה הזאת ובקודמותיה, גם בקואליציה וגם באופוזיציה, וגם ממנהיגינו בהסתדרות שאינם עם העם אלא עם הסקטורים החזקים, אל תאמינו לעייני, לא כדאי שיצטרף אל המפגינים, כדי שלא ילכלך ויזהם את הטוהר של המאבק. הבייחד זה בגלל שכולם כאן סובלים בעצמם מעוולה כזאת או אחרת כלפיו, והביחד זה בגלל שאנו נאבקים, למען עתידם של ילדינו.

אנו רוצים אותם כאן איתנו בארץ, ולא שילכו לרעות בשדות זרים, כדי להתקיים בכבוד, ולא כל הזמן על חשבון ההורים. מיד נכנסתי לראות את מהדורת החדשות בערוץ 2, כדי לראות כיצד נראינו בעיני התקשורת והתפעמתי עוד יותר בעיקר מדפני ליף, צעירונת מקסימה ונאיבית, יחד עם חבריה למאבק, הלוואי שהנאיביות, הפשטות, והבושה תחזור למחוזותינו.

שנתבייש בהתפשטות לעיני כל, שנתבייש בכל מעשה רע שעשינו מהעתקה במבחן עד לשחיתות של גניבות מיליונים של שקלים מהעם, השוחד שלוקחים ללא בושה (פעם היה זה חלקם של המאפיונרים, כיום כל איש ציבור, כמעט. אינני רוצה חלילה, להכליל), תחום שהיה שייך פעם רק לפושעים.

כפרניק  לצדק חברתי 021_0 הרהורים ורגשות


ולא רק הם, רק לאחרונה קיבלתי מייל המספר לי על משכורתה השנתית של הגב' נאווה ברק כיו"רית "עלם" – 350.000 ש"ח. עד לא מזמן הערכתי אותך גב' ברק -זינגר, על התנדבותך לקידום נושא כה חברתי, והנה באה האמת וטופחת לי בפנים. הנה עוד גוף שאסור לתרום לו, כי בעצם כל התרומה הולכת לכיסי המנהלים.

אנחנו פה עשרות ומאות מתנדבים למען הקהילה שלנו בכפר ורדים, לא מצפים לתמורה עבור מעשה טוב שאנו עושים. המילה תודה, בהחלט מספיקה לנו בהחלט לעתים התודה מלווה בפרח, או טיול למתנדבים בעם, ואנחנו מאושרים עד הגג  הרווח שלנו הוא התרומה והעשייה למען האחר והתמוגגותו נוכח העשייה שלנו.

מה משיגים כל מנהלי העמותות כביכול לארגונים וולונטריים והתנדבותיים, כאלה ואחרים ?

אף גוף כזה לא יקבל תרומות, אט-אט מתגלים עוד ועוד גופים שהשחיתות חוגגת בהם. והלוואי והתרומה שלנו היתה מגיעה במלואה לאותם נזקקים שהעמותה "יעני" דואגת לה, הלוואי ש % 50 מהתרומה שלנו היו מגיעים לנזקקים, יום אחד ומנהלי העמותות הללו יזדקקו בעצמם לתרומה – ואז שיחפשו אותנו קהל התורמים.

 

חבל שאווילים שכמוכם יקלקלו את הדבר המקסים שחוויתי הערב.

"אלי, אלי, שלא ייגמר לעולם…." היופי של התום והתמימות שימשיכו לעד, ואל תבכי, ילדה בגלל שמעלילים עלייך שטויות את בשבילי סמל התום והיופי שבנאיביות. כבר כמעט בוקר ותודה לך דפני יקרה, על שהחזרת אותנו אחד אל השני, על שהרמת את רוח העם כולו ולכן אנחנו בהמונינו אחרייך.

בנשיבוק גדול לכל אחד ואחת ממובילי המהפכה שלנו.

 

פרידה גרנות 

 

***
 

שני אוטובוסים כמעט מלאים (כ-100 איש) נסעו נכפר ורדים להפגנה אמש בתל-אביב. האוטובוסים אורגנו על-ידי המועצה (והנסיעה בתשלום של 30 ש"ח לאיש). גם ראש המועצה, סיון יחיאלי, הצטרף למפגינים.

מערכת כפרניק
 

 


0 תגובות

  1. טוויטר הגב

    לא ראיתי חברי מועצה בהפגנה-לא מעורבים בכפר ורדים ולא”בצדק חברתי
    אורי אמיתי, דבירה גזית, אסנת עקירב, עודד נוריאל, איריס ועקנין, יוסי מילוא, מאיר גרינפלד ויעקב זיו.
    הם יצוצו מהחורים לפני הבחירות וירצו נורא שנצביע עבורם. רק שוכחים שבתקופת האינטרנט הפייסבוק והטוויטר הציבור כולו לא ישכח

  2. אורח/ת הגב

    טרמפים
    אכן, אנשים עומדים בצידי הכביש כדי שיאספו אותם לטרמפ, ואיש לא עוצר. עצרתי למישהי טרמפ, והיא אמרה שחיכתה זמן מה, ואף אחד מכפר ורדים לא עצר לה. היא עמדה בתחנת אוטובוס עם מפרץ חניה, ואפשר היה לאסוף אותה בביטחה.
    יש לתת את הדעת גם –
    – על אנשים וילדים רבים שעומדים במקומות שבהם אין מפרצי עצירה לאורך רחוב תבור, שהוא מאד ארוך. חבל, כי אי אפשר לעצור להם באמצע הכביש. זו גם עבירת תנועה. מפרצי חנייה ועצירת רכב הם במרחק גדול זה מזה. אם היו יותר (רמז…)- אפשר היה לעצור יותר.
    – על נוער שעוצר טרמפים בשעות הלילה החשוכות ברחובות כפר ורדים, וידוע, שלא רק תושבי כפר ורדים נוסעים בכפר ורדים…
    – על טרמפיסטים שרוצים לצאת מכפר ורדים – ולא מחזיקים שלטים של יעד הנסיעה – כדאי להחזיק קרטון ועליו כתוב “נהריה” או “מעלות” כדי שנהגים לא יעצרו להם סתם.
    על תחנות הורדת ואיסוף נוסעים – שהם במיקום מסוכן, ותחנות שבהן אין מפרץ חניה לאוטובוסים ומכוניות, והאוטובוס פשוט עוצר באמצע הכביש, להוריד נוסעים, לפעמים בלי לאותת – סכנה גדולה למי שנוסע אחריו.

  3. אורח/ת הגב

    להעיף את ביבי
    צריך להגיד את האמת: הכסף הולך להתנחלויות ולחרדים במקום לצעירים ולפריפריה.

  4. דפנה הגב

    להמשיך את המומנטום
    ברכות לכל המתעוררים והמפגינים.
    רק דור חדש של מנהיגות שיקום כאן ויוביל ברוח המהפכה את הבחירות הבאות יושיע את עם ישראל.
    נזכור כולנו גם בתום החופש הגדול לאחר ההפגנות הנהדרות לעזור לאותם צעירים להגיע למשרות משפיעות כדי שנבחר בהם ולא בפוליטיקאים המושחתים המובילים היום את העגלה.
    די להעתיק את האמריקאים יש לנו מספיק כוחות יצירתיים מקומיים כדי לשמור על הארץ ואנשיה המסורים ברובם.

  5. אביבה זוהר הגב

    בצומת המפה הקימו אהלים
    אתמול בערב ניגשתי לראות את הצעירים שהקימו מאהל .
    צעירים אחרי שירות צבאי. מילאו את חובתם למדינה. הם בתחילת דרכם כאזרחים והעתיד מטריד.
    צעירים תורמים וחיוביים,אינם רוצים לקבץ נדבות אך רוצים שיעריכו את עבודתם לא בפרוטות.
    לא לכל אחד יש הורים בעלי יכולת לממן להם עד אין סוף.
    צריך צדק חברתי

  6. מירי זיסקינד הגב

    ערבות הדדית בכפר ורדים?
    בשבת האחרונה נסעתילהפגנת ה- 300,000 בהסעה מכפר ורדים. היתה תחושה מרגשת של השתתפות בתהליך הסטורי. אולם דוקא בכפר ספגתי “סטירת לחי”. אני תושבת שלב ב’ ומאחר ולא היה רכב ברשותי באותו יום יצאתי ברוב תמימותי לכביש (ליד המאר”ג) וניסיתי לעצור טרמפ למקום האיסוף במרכז המסחרי. התנועה באיזור דלילה ואילו שעברו לא עצרו. כאשר לבסוף עצרה אשה ואספה אותי הודיתי לה וציינתי שאני שמחה שבכל זאת יש “ערבות הדדית” בכפר. תשובתה היתה שהיא לא תושבת הכפר ואולי זו הסיבה שהיא עצרה לי….
    זה חמר למחשבה ואשמח לשמוע התייחסות לנושא.

  7. יהודית ניצב הגב

    למירי זיסקינד היקרה
    לעצור לטרמפיסטים היום (גם בכפר ורדים) זה לא ערבות הדדית. זה לעתים לקחת סיכון. ערבות הדדית זה להתקשר לשכן או חבר שיקפיץ אותך והוא יעשה את זה בשמחה! אנחנו מטיפים לילדנו לא לעלות על טרמפים ואת שומטת את אשר ניסינו להנחיל לילדינו למען ביטחונם!!! וחוץ מזה כל הכבוד למועצה על ארגון האוטובוסים ולמשתתפים הרבים בהפגנה. (נציגנו במשפחה הגיעו בכוחות עצמם).

  8. אורח/ת הגב

    יהודית, לאסוף אשה לרכב בטרמפ זה לא לאסוף טרוריסט
    לא כל טרמפיסט תמים הוא טרוריסט ודי להפחיד ולהלחיץ.
    ערבות הדדית זה כן לעצור לטרמפיסטים בכפר, לאנשים מבוגרים, לעוזרות בית שצריכות טרמפ, למי שרוצה לנסוע לנהריה.
    לא כל אחד רוצה להטריח שכנים וחברים.

  9. אורח/ת הגב

    בחיכים זה הפגנה של שמאלנים
    אין שום סיבה לבדיחה הזו חוץ מאשר להחליף ממשלה.רבותי בשביל זה יש בחירות .במצב הפוך בו ה-SMALL היו בשלטון מדברים על דקטטורה ואנרכיה.

  10. אורח/ת הגב

    ל-8
    ואתה היית בהפגנה?

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן