הספד ליפתח ספיר


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
סיון יחיאלי

למדתי מי הוא יפתח. מאין בא ומה גדול האובדן.

ההשתלות הצילו 6 אנשים!

כפרניק  101 הספד ליפתח ספיר

 

אל מול הנורא הזה אנחנו צריכים למצוא את הכוח, להישיר עיניים ולומר גם עתה, שנמשיך לטייל בארץ הזו, נמשיך לאהוב את נופיה, נמשיך להרגיש אותה פועמת דרך הרגלים, נמשיך להתרגש ממנה, כמו שהתרגשת אתה.

 

ההשתלות הצילו 6!

 

יפתח, מתקרת חדרך מרחפים בדממה אילמת דגמי המטוסים שבנית לאורך השנים. ואתה, זה עתה קיבלת צו ראשון, האם חלמת להטיס אחד מהם.

מתחתם, על מדף הספרים בחדרך, ספרי היסטוריה מספרים את סיפורו של הקרב על סטלינגרד. התכוונת לכתוב עבודה על סיפור עמידתה ההירואי של העיר סטלינגרד בקרב שרבים רואים כנקודת המפנה במלחמת העולם השניה. ספרים שלא תקרא, עבודה שלא תכתוב.

שמחת מאוד לקראת הטיול הזה. טיילת עם חבריך במדבר, המקום קסום, האוויר נקי, נופי בראשית. ישנת בחוץ, זכית להרגיש את הטבע, ליהנות מהטבע, להתמזג בו. לעת בוקר התרגשת לראות שמש זורחת במדבר ובערב שוקעת. עולם כמנהגו נוהג, עולם בטוח ויפה.

 

 

כפרניק  הקטן ממעלה חצרה הספד ליפתח ספיר

 

ולפתע אנחנו עומדים פה ונפרדים, קהל גדול ורב, המומים, וכואבים עד בלי די. מתקשים לקבל את רוע הגזרה. הן זהו חלום הבלהות של כל הורה אשר שולח את ילדו לטייל. ילד יוצא לטיול, ילד חוזר הביתה בשלום. והפעם משהו נורא ואיום השתבש.

אל מול הנורא הזה אנחנו צריכים למצוא את הכוח, להישיר עיניים ולומר גם עתה, שנמשיך לטייל בארץ הזו, נמשיך לאהוב את נופיה, נמשיך להרגיש אותה פועמת דרך הרגלים, נמשיך להתרגש ממנה, כמו שהתרגשת אתה.

 

 

לפני זמן לא רב, בשיחה עם אבא שלך, הבעת את רצונך לתרום את אבריך אם חס וחלילה יקרה אסון. אמרת ולא ידעת מה אמרת. בשבת בערב, ליד מיטתך, פניך שלוות ואחותך ארבל לא עוזבת את ידך, ראיתי את בני משפחתך, באצילות, נערכים למלא את בקשתך האחרונה. אתה בוודאי גאה בהם. אני יודע שהם גאים בך. ילד חכם, צנוע ועניו. ילד שכולו נתינה. התרגשת, יפתח, לראות זריחה במדבר, ועתה, בזכות משאלת לבך, יוכל מישהו אחר להתרגש במדבר.

גלי, אבי וארבל,  נפגשנו בקשה שבשעות. ברגעים בהם אימה וצער מתערבבים ומשפחה נדרשת לפתע לבחון את חומרי היסוד מהם עשויים החיים. ודווקא ברגעים האלו, דרככם, למדתי מי הוא יפתח. מאין בא ומה גדול האובדן.

יהי זכרו ברוך!

 

***

 

תרומת אבריו של יפתח ספיר ז"ל הצילה 6 איש!

 

ראו ידיעה מפורטת בוינט

 

 


השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן