המשמר האזרחי בדרך


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
עודד שלומות

ניצב אלון אסור אישר הקמת בסיס משמר אזרחי בכפר ורדים. רפ"ק יוסי סימון: 22 פריצות ב-2016.

כפרניק sa1 המשמר האזרחי בדרך

שבוע "משטרתי":

 

ניצב אלון אסור, מפקד המחוז הצפוני של המשטרה, ביקר בכפר ורדים ואישר הקמת בסיס משמר אזרחי בכפר.

 

רב פקד יוסי סימון, קצין אח"מ של תחנת מעלות, סקר פעילות בפני מליאת המועצה ודיווח על 22 פריצות ב-2016.

**

בחודשים הקרובים יוקם בכפר ורדים בסיס הפעלה של המשמר האזרחי. כך אישר ניצב אלון אסור, מפקד המחוז הצפוני של משטרת ישראל בפגישת עבודה שנערכה השבוע בכפר ורדים בהשתתפות מפקד תחנת מעלות סנ"צ רונן ברודצקי (יחד עם קציני האח"מ והאג"מ של התחנה). את כפר ורדים ייצגו בפגישה: ראש המועצה סיון יחיאלי,, חבר המועצה מאיר גרינפלד, יו"ר וועדת ביטחון שרון דוידזון, מנכ"ל המועצה אביעד כהן, הקב"טית תושיה סוחריאנו והסייר סער גולדשלגר.

בהודעת המועצה נאמר, כי מפקד המחוז סקר את הפעולות הנעשות במחוז, את הגדלת התקנים והגברת הפעילות בדגש על בני מיעוטים. אין ספק שהתגבור הניכר של המשטרה בצפון ישפיע לטובה על תחושת הביטחון של כל אחת ואחד מאיתנו.

סיון יחיאלי ראש המועצה הודה למפקד המחוז וציין לטובה את שיתוף הפעולה עם תחנת מעלות.

 

 

כפרניק sa3 המשמר האזרחי בדרך

 

**

בתחילת השבוע הציג רב פקד יוסי סימון, קצין האח"ם (אגם חקירות ומודיעין) של התחנה, את פעילות המשטרה, עם דגש על סיכומי 2016.

בפתח  דבריו הציג סימון נתונים המראים על פעילות משטרתית מוגברת בקרב המגזר הערבי, כולל הצלחות רבות בפיענוחים וניסיונות להגברת אמון האוכלוסיה במשטרה ושיתוף פעולה בדיווחים, בעדויות ובהסברה.

מאיר גרינפלד אמר כי מתרשם מאוד מהאחוז הגבוה בפיענוח פעילות פלילית במחוז, ומתפלא כי בפריצות בכפר אין שום פיענוחים.

סימון השיב כי לא סוד שהכפר יעד לפריצות בשל היותו מקום מגורים של אוכלוסיה מבוססת והיותו מקום פרוץ באופן יחסי. הקושי לפיענוח משום שהעבריינים מגיעים מבחוץ, ולכן עיקר העבודה בנוכחות גבוהה והרתעה. לדבריו, למרות כוחות סיור מצומצמים מאוד בתחנה, ניתן דגש רחב לנוכחות בכפר ורדים.

כן הוזכר אירוע הפריצה "המתגלגל" בסוף השבוע שעבר, בו נפרצו 3 בתים בשלב א'. הקב"טית, תושיה סוחריאנו, ציינה כי אחד התושבים זיהה דמות חשודה נמלטת, אולם דיווח על כך באיחור של 20 דקות. "דיווח בזמן אמת הוא קריטי", הדגישה סוחריאנו.

עוד צוין כי באותו אירוע השתתף בצוות הבילוש גם מתנדב תושב הכפר, וסימון קרא לתושבים להתנדב לפעילות המשטרה.

לדברי סימון, בשנת 2016 היו בכפר ורדים 22 אירועי פריצות. יחיאלי אמר כי זהו נתון בלתי מקובל עלינו, ויש להוריד את המספר, אם לא לאפס, לפחות לחד ספרתי.

בתשובה לשאלה, אמר רפ"ק סימון, כי למרות הצהרתו של השר ארדן, חוק הקנביס טרם שונה, ולכן שימוש נחשב עדיין לעבירה פלילית.

 

עופר כהן התלונן על פעילות אכיפת רעש בלתי פרופורציונלית על בני הנוער, בעיקר בקיץ. סימון השיב כי החוק מתיר לשוטרים שיקול דעת רחב בעניין, וכי יש להתחשב גם בתלונות השכנים המתלוננים. יחיאלי אמר כי השיח הזה לא צריך להיות פלילי אלא חינוכי.

אחד הנערים שנוכח בישיבה (ראו דיווח נוסף על פעילות מועצת הנוער) התלונן כי שוטרים נטפלים לנערים באופן אגרסיבי ללא כל סיבה. גם אחד התושבים שנוכח בישיבה הלין כי שוטרים עצרו את בנו הנער, ו"פרקו את המכונית בחיפושים" ללא כל סיבה והצדקה.

יחיאלי וסימון ציינו כי יעשה מאמץ להסדיר את היחסים בין המשטרה והנערים, בין היתר גם באמצעות פעילות בבתי הספר, תיאום והדברות בין כל הגורמים.

 


0 תגובות

  1. שמחה הגב

    יש את G4S להם שומרים מיומנים. אז לשם מה צריך משמר אזרחי?
    1234

  2. ציון הגב

    סוללים חודש מאה מאטר
    סוללים חודש מאה מטר וראש המועצה כרגיל לא אחראי לכלום הוא הכל חוצ מאשם

  3. שוטר לשעבר הגב

    חסכן

    הייתה כתבה שבצהלה בתל אביב מספר תושבים פחות מ1000 התקשרו לחברה פרטית "במקום משטרה" עולהלכל בית אב 200 שקל כוח קבוע עם רכב אנשי אבטחה קשר ונשק בכפ ורדים כמעט 7000 נפש כ 1500 בתי אב גובים 60 שקל אגרת שמירה לא עושים כולום עובדים כל כולם שם הסיירים בתפקיד כל הערב והלילה ואצלנו הסייר עושה מה שעושה הכי טוב שיכול באמת .אבל מחליף את תושיה….   היכן 5 חברי המועצה שלכאורה לא אמורים להיות יס מנים???

השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן