המאבק על שלב ג’


כפר ורדים שלב ג’
עודד שלומות

 

מועצת כפר ורדים מעכבת המשך חפירות הצלה בשלב ג'.

כפרניק IMG_7113 המאבק על שלב ג'

מועצת כפר ורדים מעכבת המשך חפירות הצלה בשלב ג'.

 

מאיר גרינפלד ויואב ניצב: להעביר את הפיתוח מהמועצה לרמ"י או למשרד השיכון.

 

יורם אילון: לעצור את הפיתוח. עלול להיות פיל לבן.

 

סיון יחיאלי: העיכוב נובע ממניעים פוליטיים ועלול להסב נזק כבד.

**

בישיבה מליאת מועצת כפר ורדים שנערכה שלשום (יום א' 3/7/16) דחתה המועצה את בקשת ראש המועצה לאישור הגדלת תב"ר (תקציב בלתי רגיל) בסך של 1,072,056 ₪  בגין סקר עתיקות וחפירות הצלה בשלב ג' במימון מלא של רשות מקרקעי ישראל.

בעד אישור התב"ר הצביעו 3: סיון יחיאלי, דבירה גזית ונורית שפירא.

נגד 4: יורם אילון, איריס וקנין, מאיר גרינפלד ויואב ניצב.

נעדרו: ציפי דיקמן ועופר כהן.

התב"ר נדחה!

 

 

כפרניק IMG_7113_0 המאבק על שלב ג'

 

 

תוצאה זו התקבלה על-יד ראש המועצה בהפתעה, ששאל את המתנגדים האם בטוחים שרוצים למנוע מרשות העתיקות לבצע את חפירות הצלה? וכן ניסה להסביר לחברי המליאה כי זהו "סעיף טכני" בלבד, וכי כל המימון על יד רשות מקרקעי ישראל, אלא שצריך לעבור אישור פורמלי במועצה. לדבריו, עיכוב הפיתוח בשלב ג' עלול לחשוף את המועצה וחבריה לתביעות עתק של הגורמים העסקיים המעורבים בפרויקט.

בתוך כך התפתח דיון טעון, שלעיתים גם גלש לפסים אישיים, בו המתנגדים אמרו ליחיאלי כי איננו משתף ומעדכן אותם בכל הנוגע לשלב ג', ואינם מוכנים להיות חותמת גומי לאישור תב"רים.

יורם אילון אמר כי איננו מעודכן בכל הנוגע בתהליכים השונים בשלב ג' ורמז כי גם על רקע זה התפטר מתפקידו כסגן ראש המועצה וכחבר הנהלת המועצה. הוא דרש מיחיאלי לערוך דיון מיוחד על שלב ג'; והוסיף, כי לאור כישלון המכרזים הראשונים, עדיף לבחון עצירת הפיתוח, אחרת עלולים להישאר עם "פיל לבן".

יחיאלי השיב כי כישלון המכרזים (להוציא אחד בו זכתה חברת משה חדיף) נעוץ במחיר הגבוה, "עליו התרענו", שדרש רמ"י עבור המגרשים, וכי יוצאו בעתיד מכרזים במחיר מותאם. כן אמר, שמכרזים דומים בצפון גם הם נכשלו, מכיוון שהקונים הפוטנציאליים מעדיפים לרכוש מגרש בקרקע מפותחת, מאשר ב"תכנית על הנייר". לכן, קרא יחיאלי, יש לקדם את הפיתוח במהירות, על מנת שהמכרזים הבאים יהיו על קרקע מפותחת ואטרקטיבית בהרבה.

הוא הביע חשש כי במידה ומועצת כפר ורדים תגרור רגליים בקצב הפיתוח, יינתן השטח, שיש עליו כבר תב"ע, לרשות מוניציפלית אחרת לפיתוח ואיכלוס. "ההצבעה שלכם בלתי אחראית ונגועה בקנוניה פוליטית", אמר יחיאלי.

מאיר גרינפלד ויואב ניצב הביעו דאגה כי המועצה איננה מסוגלת לבצע את הפיתוח, וכל סטייה תכנונית או ביצועית, עלולה לגרום להפסדים גדולים שיפלו על התושבים. גרינפלד אמר כי תוצאות המכרזים מעלות חשש אמיתי לגורל הפרויקט, וביקש להעביר את כל אחריות הפיתוח למשרד השיכון או לרמ"י.

 

יחיאלי השיב, כי המועצה יכולה להיות הרבה יותר יעילה מגורמים אחרים, וכי השארת הפיתוח באחריות המועצה, תשאיר גם כסף רב בקופה. לדבריו, החוזים מבטיחים כי במקרים של כישלונות תכנוניים, טכניים או שיווקיים, המדינה תיתן רשת ביטחון; וכי כיום רשויות רבות לוקחות על עצמן ביצוע פרויקטים של פיתוח, וזאת בעזרת חברות המתמחות בכך, כמו חברת הענק "אפשטיין", שנבחרה לנהל את פיתוח שלב ג'.

נורית שפירא: לא היה שום נזק במכרזים שנכשלו. ובעתיד יצאו מכרזים חדשים עם מחירים מתאימים. צריך לסמוך על ראש המועצה ומחלקת ההנדסה.

איריס וקנין: בשלב ג' צריך לדאוג גם לצעירים מהכפר שיוכלו לקנות מגרשים ובתים.

אילון: בניגוד למגמה הארצית, מחירי הנדל"ן בכפר ורדים נמצאים בשפל, והרוכשים הפוטנציאליים מפחדים להשקיע אצלנו. בשכונת "לבונה" רוב הרוכשים היו למטרות "השקעה" ומגרשים רבים עדיין עומדים ריקים.

שי קולונימוס, מהנדס המועצה: בשלב א' בלבונה כבר 80 אחוז בונים.

אילון: מצב הכבישים בשלב ב' רעוע, אז איך נלך לשלב ג'?

יחיאלי: ההכנסות משלב ג' אמורות לממן שיפור וחידוש תשתיות בכל הכפר. בדיוק כמו שעכשיו יש לנו תקציב לחידוש האספלט ברחוב שניר מהמשך פיתוח שלב ב'.

אילון: מציע שיתחילו להקים רק את אזור התעסוקה בשלב ג'.

יחיאלי: בלתי אפשרי. אלו תשתיות משותפות לכל המתחם. אתם נוהגים בחוסר אחריות.

אילון: ואתה מזלזל בחברי מועצה ולא מעדכן אותנו. אני בספק אם למחלקת ההנדסה יכולת ניהול של פרויקט כזה.

 

**

 

בשלב זה של הדיון, ביקש יחיאלי לסגור את הישיבה לכיסוי תקשורתי ונאלצתי (ע.ש.) לעזוב את חדר הישיבות.

מחד, שמחתי לנטוש את הדיון, הרדוד ברובו, שחזר על עצמו ללא כל כיוון, כמו גם היותו נגוע בפגיעות אישיות ובטונים גבוהים.

מאידך, זו הפעם השניה בחודשים האחרונים (קודם לכן בדיון על מפגעי פיתוח בשכונת לבונה) בה סוגר יחיאלי דיוני מליאה שאינם קשורים בצנעת הפרט או במידע סודי.

הגם שלרוב ראש המועצה פתוח לתקשורת, זמין ומשתף פעולה, סגירת הדיון היתה בלתי מוצדקת ובלתי מנומקת – ויש לראות בה תקלה חמורה ופגיעה בזכות הציבור לדעת ובחופש העיתונות. גם בחירתו של יחיאלי שלא להשיב על מכתבו של יעקב זיו, על קיפוח הגיל השלישי, איננה מבשרת טובות על איכות ופתיחות השיח הציבורי.

משיחות עם מספר חברי המועצה, נמצא כי בחלק "הסגור" של הישיבה, לא היתה כל התפתחות משמעותית בדיון וההחלטה לדחות את תקצוב (במימון רמ"י) חפירות ההצלה בשלב ג' – נשארה בעינה.

**

הבוקר (שלישי, 5/7/16) הוציאה המועצה זימון לישיבת מליאה מיוחדת בתחילת שבוע הבא, בה יערך דיון נוסף בהגדלת התב"ר לחפירות ההצלה, וכן תיערך ישיבה שלא מן המניין לסקירה של שלב ג'.

 

 


0 תגובות

  1. שלטון? הגב

    4 בעד 3 נגד זה היחס הנדרש להדיח את סיוון חיאלי
    די נמאס מיור קו האימות.
    חושב שמבין בכל דבר גם בפיתוח שיגרום לקריסת כפר ורדים.
    כדאי וצהר לקבל וועדה קריאה.

  2. תושב מודאג הגב

    חובבנות לשמה
    אין מילים לתאר את הביזיון… ככה זה שהחובבנות חוגגת בישיבות המועצה. המחשבה מה צפוי לנו בעתיד לנוכח ההחלטות המופקרות המתקבלות בישיבות המועצה, מעוררות תהיות לגבי אבדן הבושה. חוסר מחשבה תחילה, הסתרת האמת ואי הכרת הנושאים באופן כוללני ומעמיק, מאפיינים התנהלות פרויקטים הגדולים על מידותיהם של בעלי התפקיד במועצה.

  3. קמיליה הגב

    מישהו יכול לומר לי מה עושים חברי המועצה
    אני רק שואל מה הם עושים??? מישהו שמע על משהו שהם עשו? יואב ניצן מה הוא עושה במועצה???
    יורם איילון מה??? איריס ועקנין מהה??? גרינפלד ????
    מי בחר בהם ואיך הם עוזרים לו???

  4. דני הגב

    שאפו

    סוף סוף יש רוב שפוי. ההחלטות מתקבלות עפ מהות העניין וסיון נשאר רק עם 4 קולות יסמנים. יקח עוד זמן שיפנים שעליו להתייחס גם לאחרים וחותמת הגומי כבר לא קיימת מה שנותר ובמיידי להפיל אותו למהות ועדה קרואה . שהחברים נשארים ומשרד הפנים ממנים ממונה לקופה קצרה ומבצעים בחירות רק לראש הרשות. אשר עבר ממחנה למחנה והיום הצטרף …..

  5. מאיר הגב

    יורם איילון התחיל את מסע הבחירות שלו
    והציבור בכפר ורדים ישלם את המחיר

  6. דני הגב

    פוליטיקה

    סוף סוף יש רוב שפוי. ההחלטות מתקבלות עפ מהות העניין וסיון נשאר רק עם 4 קולות יסמנים. יקח עוד זמן שיפנים שעליו להתייחס גם לאחרים וחותמת הגומי כבר לא קיימת מה שנותר ובמיידי להפיל אותו למהות ועדה קרואה . שהחברים נשארים ומשרד הפנים ממנים ממונה לקופה קצרה ומבצעים בחירות רק לראש הרשות. אשר עבר ממחנה למחנה והיום הצטרף ….

  7. קייטן הגב

    זה הזמן

    פוליטיקה שהוכנסה למועצה עי סיון וזה הזמן לעשות מהפך שילך הביתה. ושיצהיר למען גילוי נאות.

    …..

    לא הבנתי פעם הציע לבחור מערך.פעם לפיד. פעם כחלון ועוד

  8. ניר הגב

    חיים צבי זו דמות פייסבוק פיקטיבית
    המופעלת בידי…

  9. בוב חן הגב

    תגובתו של סיוון יליאלי למייל בנושא פומביות הדיון בישיבות המועצה
    כשם שנתתי פרסום למייל שלי לסיוון יחיאלי כך אני מוצא חובה לפרסם את תשובתו :

    עו״ד חן שלום,

    עו״ד עדי הרטל לא נכח בישיבה אולם עקרון פומביות הדיון מוכר לי וכך גם לשון החוק בתוספת השלישית.
    במקרה זה איש מחברי המועצה לא התנגד ולמעשה הצעתי נתמכה על ידי חברי המועצה אשר נכחו בדיון. כך או כך, ראוי למעט בישיבות סגורות.

    בברכה,

    סיון יחיאלי

    לסיון שלום רב
    קיבלתי בהערכה את תשובתך
    בברכה
    בוב חן

  10. אברום רותם הגב

    הישוב הולך קקען, והחבר’ה מכתה ו’ רבים על הקישוט.
    כדאי להנגיש באופן ברור יותר לציבור – מה הבעיה בעצם?

    אולי חסר כאן מאכר שסוגר את הדברים בשקט, בשיחות אישיות לפני ההצבעה? אתם מתנהלים כמו צופים כתה ו’! מה קורה כאן?

    על פניו, למראה הרבה הבתים כאן שלמכירה, הישוב שלנו הולך קקען, ואין באמת התמודדות עם הגורמים האמתיים לכך, אלא מריבות אישיות תמוהות. לא טובת הציבור לנגד העיניים.

    אולי לסגור את הבסטה וזהו?

  11. ישראל בבלי הגב

    אדישות
    זה מרגיש כאילו שרוב חברי המועצה מפגינים אדישות או אי איכפתיות. שני הדברים לא עושים טוב לכפר.לא מגיע לציבור התנהלות כזו של הכפר. אם רוב חברי המועצה חושבים שראש המועצה פוגע בחיים התקינים של הכפר,מבזבז כספי ציבור ,לא מביו בניהול של יישוב,לא משתף את חברי המועצה. לא מוביל ,לא מתיחס לציבורים שונים בכפר. לא קשוב. בקיצור-לא מתאים. שיתאחדו ויחליטו לאן פני הכפר.אם אכן זה נכון
    זה לא מרגיש טוב.לשבת בישיבות של המועצה בלי להרגיש שהם תורמים-למה הם מבזבזים את זמנם היקר ונותנים לדברים כך להתנהל. מקווה מאוד שזה לא ככה.

  12. שלמה הגב

    אין לנו ראש מועצה
    אין לנו ראש מועצה כבר 13 שנה .

  13. מזל הגב

    חוסר אמון במועצה
    ניהול לא רציני במועצה: לא משתפים את חברי המועצה במידע ובהחלטות וזה גורם לכך שהם לא יודעים מה נעשה ולא סומכים על ראש המועצה. למה שיסמכו? הוא אומר שהמחירים בשלב ג’ גבוהים מדיי. אז למה יצא למכרז מלכתחילה? מוטב היה שלא ייצא למכרז וייכשל, מאשר המצב היום, שהוא כבר נכשל ואז מנסה להוריד את המחירים. אם המועצה נכשלה בשיווק המגרשים, למה שתצליח בפיתוח? יש פה סיכונים רבים ואין די אנשי מקצוע במועצה שיוכלו להוביל. ואם אין אמון ביכולת הניהולית של ראש המועצה לא כדאי להתחיל את העבודות.

  14. בוב חן הגב

    תגובתו של יורם אילון לתשובת סיון יחיאלי למייל שלי
    בעקבות פרסום תשובתו של סיוון נתקבלה תגובת חבר המועצה יורם איילון להלן: :עו״ד בוב חן שלום,
    קראתי את תגובתו של סיון לפנייתך ולהלן התייחסותי.
    כמי שנכח בישיבה אני מבקש להבהיר כי סיון לא ביקש את אישור חברי המועצה לנעול את הישיבה בפני התקשורת !
    אלה אמר (בנשימה אחת), ״אני מבקש לנעול את הישיבה בפני התקשורת ואני מבקש מעודד לצאת..״ כשעודד הגיב בתדהמה, אמר לו סיון ״תשאיר אותנו לבד״.
    ראויי לציין כי עודד נדרש לצאת עוד בטרם דנו בכל הנושאים שהיו על הפרק.
    הפרשנות של סיון לאי התנגדות חברי המועצה למהלך, מוטעית ומטעה, בלשון המעטה….
    בברכה,
    יורם איילון, חבר המועצה המקומית

  15. תושבת ותיקה הגב

    ראש מועצה חוכמולוג
    כל ילד יודע מה המשמעות של העלאת נושא להצבעה- שואלים מי בעד ? ואח”כ מי נגד ? סופרים את הקולות והרוב קובע. כל “שיטה אחרת” הינה חוכמולוגיה של גן-ילדים.

  16. דמןקטיה הגב

    כלכבןד ליחיאלי סיןו – למד משהו מעריית נהרייה שם אןפןזיציה בחוץ

    נהדר ….. במסןןה של דמןקרטיה.

  17. חנה גולדשטיין הגב

    סיפורי בובה מייסס
    יורם איילון, לא עשית עד כה כלום כי לא נתנו לך?
    חשוב לי להזכיר לך, כי כנראה שכחת. לא נבחרת להיות ראש מועצה בכפר ורדים כי הרוב השפוי בכפר ורדים בחר מועמד אחר ולא אותך. רציתי לעשות ולא נתנו לך? תעשה!!!
    אל תמרח אותנו באמירות חסרות שחר שלא נתנו לך. גם מהאופוזיציה ניתן לעשות לטובת תושבי הכפר. מצאת לך תירוץ עלוב שבעלובים לחוסר העשייה שלך. לא קונים את זה.
    לך תלמד מאראל מרגלית, לדוגמא. הוא באופוזיציה הכי אופוזיציה שיש… ועושה. כל הזמן עושה. הוא לא רק מנגח את ראש הממשלה הוא עושה למען תושבי מדינת ישראל.
    זו דוגמא אחת מיני רבות… אז לך תעשה שיעורי בית… תלמד. ואחר כך תבוא לספר לנו בובה מייסס…

  18. החושב הגב

    כל המגיבים מפספסים את העיקר
    רבותי : פספסתם את העיקר : מתלוננים על ראש המועצה על שסגר ישיבה בלי הסכמת חברי המועצה . ראש המועצה משיב שהיתה הסכמה. יורם איילון מפרט שלא היתה שום הסכמה כזו. יוצא שאולי יש לנו בעיה קשה עם אמינות ראש המועצה וזו הבעיה הגדולה ביותר כאן – הרבה יותר גדולה מסגירת הישיבה. האם הוא באמת מסוגל להגיד לציבור דבר לא-אמת בנושא ציבורי מול חברי המועצה שיודעים שזו לא אמת ? אם זה נכון איך הם יוכלו להתיחס אליו בכבוד ולעבוד אתו ולסמוך עליו? איך אנחנו נוכל להאמין לו על משהו שהוא אומר לנו , אם הוא כזה ? צריך לברר אם הוא הצהיר דבר אי אמת או לא מול חברי המועצה והציבור ואני מתפלא שאף אחד לא שם לב לזה. זה העיקר כאן.

  19. חנן הגב

    לחושב
    סיון לא אמר שהוא קיבל את הסכמת חברי המועצה אחא שהם לא התנגדו ומכאן אפשר להבין שהסכימו. מה שמדאיג זה שהציבור לא מעניין את חברי המועצה אלא הנסיון שלהם ללמד את סיון לקח כי הם חושבים שהוא דיקטטור. זה רע!!! הציבור לא מעניין אותם.

  20. אוליבר אליעזר הגב

    יהוד הגליל עכשיו
    יהוד הגליל היא החלטת ממשלת ישראל מעל כ 30 שנה

    בין יתר הישובים נכלל גם כפר ורדים שיבנה ב 3 שלבים

    שלב א נבנה במשך כ 10 שנים

    שלב ב נבנה במשך כ 20 שנה ומסיים את פיתוחו בשנה זו

    שלב ג מתוכנן להבנות ב 4 שלבים ויקח כ 20 עד 25 שנה

    בשום החלטה לא ניתנה רשות או זכות ווטו לרשות המקומית וניבחריה

    וגם לראש הרשות לטרפד או לבטל את החלטת ממשלת ישראל

    מצפים מחברי וראש המועצה לממש את ההחלטה בהרמוניה מלאה

    ולהוביל את מימוש שלב ג בהקדם האפשרי בתאום מלא עם ישובי

    הסביבה ומשרדי הממשלה הרלוונטינים

    אז חברים נבחרתם לעבוד ולעבוד קשה תצדיקו את האמון שקבלתם

    שתפו פעולה עם כל ראש מועצה שנבחר כיום ובמשך 20 השנה הקרובות

    ותיישמו החלטת ממשלת ישראל כל

  21. שירלי הגב

    יש בכפר כמות אדירה של בתים למכירה שלא מצליחים למכור אותם
    מדוע להוסיף עוד מגרשים שיעמדו ריקים?
    מלא בתים עומדים למכירה / השכרה ואין דורשים.
    אנשים מנסים למכור את הבתים שלהם במשך כמה שנים ולא מצליחים.
    מחירי הבתים ממש נמוכים.
    כדי למכור בית צריך ממש לרדת במחירים כך שכבר לא משתלם למכור.

  22. מותיקי הישוב הגב

    שלב ג כפר ורדים
    לפני שחושבים על שלב ג יש לטפל בתחזוקת שלב א וב ניראה נורא כבישים כמו בעולם שלישי הישוב מלןכלך אין פיקוח על הנעשה על ידי הקבלנים.

  23. תמרה הגב

    וילה במעלות עולה יותר מוילה בכפר ורדים שלא לדבר על ההטבות
    הדרדרות מוחלטת של כפר ורדים.
    סיים את תפקידו ההסטורי החשוב.
    צריך לההפיך לשכונה של מעלות תרחישא.
    אני משוכנעת שאפילו ורטהיימר סטף יסכים להבלעות במעלות.

  24. רני הגב

    לתמרה מתגוב 23
    אין לך מושג כמה זה נכון.
    חברים שלנו בגילאים 30 עם ארבעה ילדים וזוג הורים בסביבות 55 רצו לעבור לכפר ורדים.
    בדקו באזור ועברו למעלות.
    הבית שקנו במעלות עלה במעט יותר ממה שרצו בכפר ורדים אבל בשאר הדברים חינוך וכלכלה הרוח עצום ולאורך שנים.
    כדאי שחברי המועצה יראו את המציאות כמות שהיא.

  25. עצוב עצובי הגב

    ועדה קרןאה

    המרצע יצא לאוויר העולם סוף סוף חברי במועצה השפויים מבינים מי יעני ראש המועצה. שיגלו אחריות עד הסוף זה הזמן למנות ועדה קרואה שבה חברי המועצה נשארים בתפקידם וממנים יור מועצה ממונה. ובעוד שנה בחירות. ה הציבור גם מתעורר ובין שזה הזמן לשינוי לפני שיהיה מאוחר. מספיק לחובבנות ולמשרות רבות ללא יכולות. תוסיפו את המצב החברתי תוסיפו את הבתים הריקים תוסיפו שלטון יחיד דקטטטורי ומה עוד. שלא נדבר על זיגזוג של סיון מפלגת העבודה? מפלגת יאיר לפיד? אולי כחלון? והיום ….. אולי צחי הנגבי הבטיח ??? הציבור קורא ל5 נציגיו לפנות לשר הפנים ומהר לפני שיהיה מאוחר

  26. קרוע הגב

    תפנימו

    זהו ועדה קרואה ומעבר למעלות ומהר
    יש 5 שפויים במועצה
    זה מה שמצפים מכם

  27. כואב הגב

    נכשל

    שנכשלים מתפטרים

    סיון טרם הבין

  28. ג הגב

    ועדה קרואה

    ועדה קרואה.
    למה מחכים
    שימשיכו לקרוע אותנו
    סיון הביתה

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן