היכן ה-19 מיליארד ש”ח?


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
מירי אליהו

אריה דרעי: נעביר כספים לגליל. שלמה בוחבוט: אם לא נתוקצב, נעלה להפגין בירושלים.

כפרניק kh3 היכן ה-19 מיליארד ש"ח?

נלחמים על "תכנית הצפון". אריה דרעי: נעביר כספים לגליל. שלמה בוחבוט: אם לא נתוקצב, נעלה להפגין בירושלים.

 

השבוע התקיים כנס החירום של ראשי רשויות בצפון, ביוזמת שלמה בוחבוט, ראש עיריית מעלות תרשיחא ויו"ר אשכול גליל מערבי וראשי האשכולות בית הכרם וגליל מזרחי, עדי אלדר ואלי מלכה. הכנס נערך על רקע איתותים מגורמים בממשלה כי התוכנית לפיתוח הצפון לא תהיה חלק מתקציב המדינה הקרוב. שר הפנים והשר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, אריה מכלוף דרעי, שהשתתף בכנס התחייב בפני ראשי רשויות בצפון, להעביר תוספות תקציב ליישובי הגליל ואף הבטיח "אם לא נצליח להעביר את זה, אפשר לקפל את הסיפור. אני מחזיר את המנדט״. ראשי הרשויות הודיעו כי הם לא מתכוונים לוותר וילחמו על כך שהתקציב אכן יגיע לצפון.

על התוכנית האסטרטגית לגליל, הכריזה הממשלה לפני למעלה משנה, בכדי לטפל בפערים בין הצפון והמרכז ובהשקעה של 19 מיליארד שקלים. למרות ההצהרות נראה כי התוכנית לא קודמה מבחינה תקציבית, והיא גם לא צפויה לעלות להצבעה במסגרת חוק התקציב הקרוב לשנתיים הקרובות.

 

 

כפרניק kh3_0 היכן ה-19 מיליארד ש"ח?

 

 

ראש עיריית מעלות תרשיחא ויו״ר אשכול גליל מערבי, שלמה בוחבוט, כינס במעלות תרשיחא, מפגש חירום בין ראשי רשויות מהגליל לשר דרעי במטרה לגייסו לטובת קידום התכנית ותקצובה בתקציב הממשלה לשנים 2017-2018. בוחבוט אף איים כי אם התוכנית לא תעלה לאישור בתקציב הקרוב, ראשי הרשויות יעלו ללשכתו של ראש הממשלה כפי שעשו בעבר "ונקשור את השער בשרשראות".

בתגובה אמר דרעי: ״מה שחשוב הוא שהדחפורים יעלו לשטח. מתחילים להניע את המהלך והשאר יבוא אחר כך. ככה זה התחיל בדרום. קודם כל הדחפורים עולים לשטח, ואז כשאנשים ראו שהממשלה רצינית, כולם באו״. דרעי הוסיף והסביר כי הצעדים המיידיים שברצונו לקדם הם פיתוח שדה התעופה במחניים, הפקולטה לרפואה והטבות לתעשייה באזור, ״אנחנו דורשים לעשר השנים הקרובות 0 אחוז מס ו-30 אחוז מענק. בלי זה אנחנו יכולים לתכנן ואף אחד לא יבוא".

ראש המועצה האזורית רמת הגולן ויו״ר אשכול גליל מזרחי, אלי מלכה, הזהיר כי אם התוכנית לא תיכנס לתקציב הדו שנתי הקרוב היא לא תהיה גם ב-2020-2019, ״זו הזדמנות שלא ראיתי כמוה, שכל ראשי הרשויות מהגליל – כל אחד מאזורו – מאוחדים ולוקחים את האחריות מהממשלה אלינו, כי אנחנו לא רואים שהממשלה עושה את זה, היא לא מחלקת את התקציבים נכון".

בני בן מובחר, ראש המועצה האזורית מבואות החרמון: ״יום אנחנו צריכים להיאבק על משהו, אם זה הביצים, אם זה המסים. אבל הבעיה הקשה ביותר היא בריחת הבנים. הצעירים מתים להישאר פה אבל אין להם מה לעשות פה.״

ראש מועצה אזורית גליל עליון, גיורא זלץ: ״יש לנו הזדמנות יוצאת דופן, הזדמנות עצומה, לעשות משהו אחר ולספק לצעירים מקומות תעסוקה והזדמנות להישאר פה בצפון. שמענו מספיק הבטחות ולפעמים התחושה שאומרים פריפריה ועושים תל אביב. צריך לשנות את המציאות הזו ואנו מזמינים אותך ביחד איתנו לעשות את זה״.

בסיום המפגש כינס בוחבוט את ראשי הרשויות לשיחה בדלתיים סגורות, בה תואמו המשך המהלכים, במידה והממשלה לא תתקצב את התכנית האסטרטגית לפיתוח הגליל בתקציב הממשלה הקרוב.

 

צילומים: שלמה שרביט


השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן