“החפצה” והתנצלות ברכבת


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
מערכת כפרניק

עדי קליינר-טוביאס: מאבטח ניסה למנוע כניסתי בשל לבושי. הרכבת: שיקול דעת שגוי

כפרניק 201862222-001 "החפצה" והתנצלות ברכבת

עדי קליינר-טוביאס: מאבטח ניסה למנוע כניסתי בשל לבושי. הרכבת: שיקול דעת שגוי

 

עדי קליינר טוביאס, בת 18 מכפר ורדים, היתה בסוף השבוע האחרון "גיבורת רשת" של זכויות אזרח וחופש, וזאת לאחר שמאבטח בתחנת הרכבת בנהריה ניסה למנוע ממנה כניסה לתחנה בשל לבושה. המקרה אף הגיע למהדורת החדשות של "המגזין" עם אשרת קוטלר בערוץ 10 ולאתר וינט.

 

 

כפרניק 201862222-001_0 "החפצה" והתנצלות ברכבת

 

 

בפוסט שפרסמה ביום שישי בבוקר היא כתבה:

"רכבת ישראל, שלום.

קוראים לי עדי, בת 18 מכפר ורדים, ביסקסואלית ופמיניסטית גאה. וכפי שכולם יודעים, היום מצעד הגאווה 2018. קמתי ב-6 בבוקר, יצאתי עם חיוך על הפנים מהבית עם חבריי למצעד. עליתי על אוטובוס והגעתי לנהריה. החיוך עדיין היה פרוס על פניי, מתרגשת לחגוג את עצמי, ולהרגיש שיום אחד לא שופטים אותי".

בהמשך הפוסט מתארת עדי דין ודברים עם המאבטח בתחנת הרכבת בנהריה, אשר אמר לה כי איננה יכולה להיכנס לתחנה באופן שבו היתה לבושה, מכנסים קצרות וחולצת בטן. בתחילה חשבה שהוא מתבדח, אבל הוא היה רציני. לאחר ויכוח קצר היא נכנסה לתחנה ונסעה למצעד הגאווה בתל-אביב עם חבריה.

פוסט זה זכה לאלפי לייקים ושיתופים וכאמור, הגיע גם לדיווח בתקשורת הארצית.

"זה היה מצב מאוד משפיל ואפילו מחפיץ במידה מסוימת, שמה שאני לובשת קובע אם אני יכולה להיכנס למקום ציבורי או לא, ואסור שיהיה מצב כזה". אמרה עדי אמש ל"מגזין" בערוץ עשר. "הבגדים שלי, מה שאני שמה על הגוף שלי, הם עניין שלי ולא של אף אחד אחר. זה פשוט מעביר מסר מאוד לא נכון. אישה אמורה להתלבש כפי שהיא רוצה. לא כפי שהציבור רוצה שהיא תתלבש ולא כפי שהמאבטח ברכבת רוצה שהיא תתלבש".

בתגובה, מסרו מהנהלת רכבת ישראל: היתה התנהלות מוטעית ולא ראויה מצד הצוות המאבטח בתחנה תוך הפעלת שיקול דעת שגוי. אנו מתנצלים על כך ונרענן את הנהלים לצוותים שלנו כדי שמקרים כאלה לא יישנו.


0 תגובות

  1. א.מ.א. הגב

    כיצד מתנצלים באופן ראוי?
    בנוסף להתנצלות הפומבית, מן הראוי היה שהמאבטח ומנהל תחנת נהריה יגיעו לביתה של עדי עם זר פרחים ויתנצלו באופן אישי, ושהנהלת הרכבת תחזיר לה את דמי הנסיעה לתל-אביב.

השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן