הולך ומסתבך…


בית חולים סיעודי כפר ורדים
מערכת כפרניק

עודה ולסרי: בית החולים הסיעודי אושר ב-2010.  עו"ד שנידור לועדה המקומית: תנו לתושבים הזדמנות להתנגד.

כפרניק dm5 הולך ומסתבך...

היזמים של בית החולים הסיעודי: כבר ב-2010 אושר בית חולים סיעודי. הסערה הנוכחית בעקבות תחרות עסקית. הפרויקט יעסיק רופאים, אחיות, עובדים סוציאליים, מטפלים, מרפאים בעיסוק, פיזיותרפיסטים ועוד; וייתן מענה לאוכלוסיה המבוגרת.

 

 

בא כח התושבים המתנגדים במכתב לוועדה לתכנון ולבניה: האופן בו קודמה ואושרה הקמתו של המוסד הסיעודי שללה את זכות תושבי כפר ורדים להתנגד להקמת בית חולים סיעודי בלב היישוב, אשר יש לו השפעה של ממש על צביונו.

 

**

לפני מספר ימים פנו חמישה חברי מליאת מועצת כפר ורדים בבקשה דחופה לכינוס המליאה לדון בהקמת בית חולים סיעודי בבניין של שש קומות (מראה מקום: בסמוך לגולדן וילג' הנמצא מעל השכונה הוותיקה ומתחת לבית בחורש. מתחת לכביש בין כיכר 5 לרחוב חרצית).

הערב תערך הישיבה וכמבון שנעדכן בהמשך.

ממש עכשיו, ערב הישיבה, התקבלו במערכת "כפרניק" שני מכתבים: של יזמי הפרויקט, ושל עו"ד ישי שנידור המייצג קבוצת תושבים מכפר ורדים המתנגדים לפרויקט.

**

ליאור לסרי, בתגובתו באמצעות עו"ד יוסף עודה, מסר כי "מדובר במתחם המיועד לגיל השלישי ואשר ייעודו לתת מענה לכל הצרכים לרבות שירותי מסחר ושירותים רפואיים כפי שמופיע בתב"ע החלה על השטח מאז ומתמיד. עוד בתכניות שהוגשו ע"י היזמים הקודמים, תכנית מס' 10/10 משנת 2010 אושר הקמת בית חולים סיעודי במתחם ואין המדובר בשינוי ייעוד כלשהו".

לדבריו, העניין עלה כעת על השולחן בשל תחרות עסקית עם יזמים אחרים המבקשים להקים בכפר ורדים "בית חולים סיעודי". מתחרים אלו גם הגישו התנגדויות (שנדחו) לוועדה המקומית לתכנון ולבניה וכן תומכים בלחץ הציבורי שהחל עכשיו כנגד הפרויקט, תוך הטעיית הציבור בנוגע לעובדות כמו "הצגת מיקום הבניה מול רחוב חרצית דבר שאינו נכון כלל ועיקר ותוך כדי שהם טוענים לבניה של 6 קומות מבלי להזכיר כי חלק מהבניה הינו מתחת לפני הכביש".

היזמים מוסיפים כי מדובר בפרויקט שאמור להעסיק רופאים, אחיות, עובדים סוציאליים, מטפלים, מרפאים בעיסוק, פיזיותרפיסטים ועוד; ולתת מענה לאוכלוסיה המבוגרת הנאלצת היום לפנות לאשפוז במעיליא, בפקיעין, בחיפה או במקומות אחרים. וכן מדגישים כי החוק קובע מפורשות ואף מחייב הקמת בית אבות סיעודי ליד או כחלק מפרויקט דיור מוגן כפי שנעשה במתחם המדובר.

"אנו פונים לתושבי הכפר בבקשה לעודד ולתת יד להקמת הפרויקט שלנו על כל מרכיביו לרבות שירותים רפואיים ומסחריים נלווים, לרווחת הישוב ותושביו", כותבים היזמים. "אנו מדגישים כי המתחם שלנו הינו ייחודי ואמור לפאר את הכפר ולשדרג אותו".

 

**

ואילו ממש במקביל פנה עו"ד ישי שנידור במכתב ל למושון גבאי, יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה מעלה הגליל; לאינג' מרק פסין, מהנדס הוועדה המקומית מעלה הגליל; ולעו"ד ענת באואר-פרל, היועמ"ש לוועדה המקומית וזאת תחת הכותרת:

בקשה להיתר מס' 20150665– "בית אבות סיעודי" בכפר ורדים,  בשם קבוצת תושבי כפר ורדים אבקש לפנות אליכם בדחיפות בעניין שבנדון כדלקמן.

במכתבו הארוך טוען עו"ד שנידור, כי רק לאחרונה נודע למרשיו על הקמת בית החולים הסיעודי בהיקף הזה במתחם.

אלו עיקרי הדברים:

הייעוד המוצע למבנה אינו תואם את התוכנית החלה במקום, ולא ניתן היה לאשר את הקמתו במסלול תואם תוכנית. אישורו אינו כדין, ופוגע בזכות ההתנגדות של התושבים, אשר לא יכלו לשער כי במקום עשוי לקום מוסד סיעודי כזה.

מוסד סיעודי ל-300 מיטות, בהיקף של בית חולים בינוני, הינו מוסד ציבור / מוסד בריאות, שחייב להתאשר במסגרת הליך בו יפורסם ייעוד זה במפורש וייפתח להתנגדויות.

מוסדות התכנון אינם מאשרים בית חולים באותו האופן בהם הם מאשרים דיור מוגן. המדובר בשני עניינים שונים, שמעוררים סוגיות אחרות, דורשים בחינה אחרת, שחלות עליהן הוראות סטטוטוריות אחרות.

האופן בו קודמה ואושרה הקמתו של המוסד הסיעודי הנדון שללה את זכותם של תושבי כפר ורדים להעלות את כל הנושאים הנ"ל ולהתנגד להקמת בית חולים סיעודי בלב היישוב, אשר יש לו השפעה של ממש על צביונו.

נבקשכם להשהות את הוצאת ההיתר, לקבוע לנו מועד לשמיעת התנגדות התושבים, ולקבל החלטה חדשה לאחר שמיעתם, כמו גם של היזם וכל בעלי העניין האחרים. במידה ותודיעונו כי אין בכוונתכם לעשות כן ו/או להידרש לפנייתנו בכל דרך אחרת, תוגש עתירה.


0 תגובות

  1. מספר 10 הגב

    בית חולים סעודי
    מודים לך מאד על יצירת העבודה סוף סוף יהיה לי מקום עבודה בתור מנקה ומטפלת.

  2. ענת תורגמן הגב

    תושבים יקרים,
    נכון פה אחד
    תושבים יקרים,
    נכון פה אחד מליאת המועצה מתנגדת לכל שינוי בייעוד המקורי של השטח הנועד לדיור מוגן כראש המועצה או ממלא מקומו בסיוע מחלקת הנדסה והייעוץ המשפטי ייפעלו מיידית לביטול כל האישורים המשנים.
    את ייעודו המקורי של השטח!!
    איפה ראש המועצה?
    איפה כל חבריי המועצה?
    איפה היועץ המשפטי?האם יש ייצוג משפטי?
    מה נעשה?איפה נרדמתם?והיזמים ממשיכים בהכנת תוכניות לעוד הקלות לעוד אישורים כפי שהבטיחו…..
    התושבים במאבק הגורלי לכפר!!!!
    לא קיים בכל המדינה שהמועצה הוא המקור לנזק!!! ולפגיעה בחיי התושבים!!התושבים נלחמים ונאבקים לתקן!
    אם אין אני לא
    זעקה מהלב-הצילו את הכפר

  3. שני יצחק הגב

    סגירת הכפר יום שישי בבוקר 30.9.16
    שלום לכולם
    אני לא מעורה בכפר למרות (ובגלל) שאני מוותיקיו.
    לא השמעתי שום טענה לגבי גובה המיסים ותועלתם לי.
    בקיצור לא מבקש כלום.
    בכל זאת ביום שישי בבוקר סגרו לי את הדרך ונכנסו איתי לויכוחים אלימים מילולית על זכות התנועה החפשית שלי.
    פגעו לי ממשית בעסקי (הייתי בדרך לפגישת עבודה שנאלצתי לבטל)
    אני כבר רואה ביקורות על כך שאני לא קורא מודעות ואני לא יודע מה חוקיות העניין, העובדה היא שאני מגיע למרכז להוציא דואר רק ביום שישי בבוקר וגם זה לא בכל שבוע. אני מאמין שלתלות מודעות ולפרסם באתר זה לא יותר מכסת”ח.
    לפי כמות המכוניות שנתקעו אתי במחסום ומריבות שהתפתחו אני לא בודד בארוע.
    אני מצר על בחירתי ואדאג לא לחזור עליה.

  4. כואב לי הגב

    סיון הבייתה

    איפה האופוזיציה עושים גלים.
    אכן סיון עושה רק מה שרוצה לא שואל איש. טועה בכל כיון זה הזמן להחליף.
    בחירות עכשיו זה חוקי וניתן.
    תפסיקו לברבר ותחליפו

השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן