האלימות בספורט


אגודת ספורט כפר ורדים. אורי בר צורי, עליזה ביטון ואלעד שמואלי
אורי בר צורי

אלעד שמואלי בכנסת: בכפר ורדים מחנכים שספורט ואלימות לא הולכים יחד. במאי יערך בכפר כנס בנושא.

כפרניק as2 האלימות בספורט

אלעד שמואלי בכנסת: בכפר ורדים מאמינים בחינוך שספורט ואלימות לא הולכים יחד. במאי יערך בכפר כנס בנושא.

במשכן הכנסת בירושלים התקיימה ביום שני 21 במרץ ישיבה של הועדה לזכויות הילד, בראשות חה"כ ד"ר יפעת שאשא ביטון (מנהלת מחלקת החינוך לשעבר) שדנה בנושא אלימות בספורט בקרב בני נוער.

בישיבה נכחו גם בני נוער מאגודת הספורט של כפר ורדים, מנהל אגודת הספורט (אורי, כותב שורות אלו) ומזכירת האגודה (עליזה ביטון). בין היתר נטלו חלק בדיון חה"כ זוהיר בהלול, ח"כ גואטה, חה"כ בן-ארי, נציגי האיגודים וההתאחדויות השונות, נציגי אגודות ספורט, אנשי תקשורת ומנהלי עמותות העוסקות בנושא האלימות בספורט. עוד השתתפו השופטת בדימוס עדנה בקנשטיין נשיאת בית המשפט המחוזי בתל-אביב לשעבר ומי שעומדת בראש הועדה למניעת אלימות בספורט מטעם משרד הספורט, נציגי משרד הספורט ומשרד החינוך.

כחוט השני ולאורך כל הדיון התברר שכל המשתתפים האשימו את ההורים כמי שמלבים את אש האלימות. התנהגות ההורים באימונים ובמשחקים גובלת בשערורייה. הילדים רואים את מעשי ההורים, מעטים מתביישים והרוב לומד שהכול מותר וכל דאלים גבר.

היה מי שהציע להטיל עונש קולקטיבי על קבוצה  ומנגד הציעו להעמיק את החינוך לספורט עם דרך ארץ. התברר שמשרד הספורט אינו רואה עין בעין את התנהלות משרד החינוך בנושא האלימות ושני המשרדים משאירים את הזירה לאגודות הספורט. יו"ר הועדה, חה"כ יפעת שאשא ביטון, העירה על כך לנציגי שני המשרדים ודרשה שיתוף פעולה רעיוני ותקציבי.

דבר אחד בלט לאורך כל הדיון: המלחמה באלימות בקרב בני נוער ובכלל היא לא מעשה של  זבנג וגמרנו. נדרשת כאן השקעה ממושכת ועקבית של פגישות הורים ושחקנים, כללי אתיקה ברורים, השקעה כספית וכמובן הענשה במידת הצורך.

אלעד שמואלי, נציג כפר ורדים, הוסיף ואמר בדיון שמה שרואים בטלוויזיה – התנהגות הקהל העסקנים והמאמנים –  לא מוסיף למאבק באלימות. לדבריו, בכפר ורדים נלחמים באלימות במספר דרכים, בעיקר בחינוך ובהבנה שספורט לא מתיישב עם אלימות.

יו"ר הועדה, חה"כ יפעת שאשא ביטון, סיכמה את הדיון והודתה למשתתפים.

לצערי, מקוננת בי ההרגשה שמה שהיה הוא שיהיה וכל אגודה תנסה לעשות בכוחות עצמה את מה שהיא יכולה לעשות, בעיקר שכל פעם צץ אירוע בלתי ספורטיבי כזה או אחר שלוקח את ההשקעה שני צעדים אחורה.

בראשית חודש מאי יתקיים בכפר ורדים דיון בנושא האלימות בספורט ובין המשתתפים בו יהיו חברי כנסת, נציגי משרד הספורט, משרד החינוך, משטרה ואיגודי הספורט השונים.

 


0 תגובות

  1. להכניס אותם למתנב הגב

    תגידו צורי בן אורי לא פרש כבר שלשה פעמים?
    פורשים בכאילו

  2. ..... הגב

    אורי ברצורי …..

    הגיע הזמן ….. מדורי הספורט …. עצוב מאד.

השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן