בר מצווה מאוחר


מרדכי זהבי, בר מצווה
אסתי דוד

המניין המשפחתי-מסורתי: בגיל 88 מרדכי זהבי עלה לתורה לראשונה בחייו. ויש גם סרט בפנים!…

כפרניק bm7_2 בר מצווה מאוחר

המניין המשפחתי-מסורתי: בגיל 88 מרדכי זהבי עלה לתורה לראשונה בחייו.

 

אנו מבקשים לשלוח תודה חמה לכל המשתתפים בתפילת שחרית של שבת, פרשת ״בהר״ וחגיגת בר המצווה המאוחרת של מרדכי זהבי בן ה-88. בגיל 13 הסתתר זהבי בפולין הכבושה על-ידי גרמניה הנאצית.

 

תודה לכל המתנדבים שהביאו מטעמים לשולחן הכיבוד שלאחר ה״קידוש״, שהיה עשיר, מגוון וטעים.

תודה מיוחדת ליעל וייץ (הילב) המלווה החמודה של מרדכי, שהגתה את הרעיון מהיכרותה הקרובה עמו, ועזרתה בהכנות ובסדורים לקראת הטקס ובמהלכו לא תסולא בפז!

תודה למירי לבינסון בתו של מרדכי ולכל בני המשפחה.

תודה גם לנילי אלדר ולכל העוזרים במטבח, ובל נשכח גם את שירה מוטלינגר שעזרה להכין את סדור המפיות הצבעוני.  כל הכבוד שירה! תמיד נשמח לעזרתך.

ליהודה ראנד-לקריץ שליח הצבור, לעופר דוד שקרא את כל הפרשה כולה, לאיתן מטלו שקרא את ההפטרה, לחברי נוע"ם (תנועת הנוער המסורתי) ששימחו את כולם בתפילת "עלינו" בנוסח של נוע״ם בכל סניפי נוע"ם, בארץ ובחו"ל.

לשלי כהן החמודה שביקשה ושרה בקולה הנאה ובביטחון את "שיר הכבוד" ולכל הנוכחים שהיו שותפים לחוויה המרגשת כל כך שחווינו כולנו.

קהילתיות במיטבה כבר אמרתי?! אז אומר שוב! יישר כוח לכולם!

 

 

e1d5KvO57vA

הסרטון של מרדכי זהבי.

 

 

קשה להעביר במלים את שהתחולל בבית הכנסת. התרגשות, התעלות ושמחה. התרגשותו של בעל השמחה שסוף סוף "השלים מעגל" בעלותו לתורה בפעם הראשונה בחייו, התרגשות בני משפחתו, נכדיו ונינותיו שהמטירו עליו סוכריות לברכה לאחר השלמת המשימה, החיבוק והריקוד שלו עם בתו מירי, לצלילי השירה של "סימן טוב ומזל טוב" ומחיאות הכפים המלוות.

התרגשותם של המשתתפים הרבים בתפילה שקטה מכבדת, ושירה בקול גדול של החלקים המושרים שבה היו ערך מוסף ענק וחוויתי ונדמה לי שלא היה איש מבין הנוכחים שלא חש בכך. מישהו ציין שלא נותרו הרבה "עיניים יבשות" בין הנוכחים.

נותר רק לברך את ״בר המצווה״ בהרבה מזל טוב ואריכות ימים, בבריאות טובה ושמחה במשפחתו החמה והאוהבת.

התמונות המצורפות לא צולמו בעת האירוע, ומצורפת אליהן ההערה "לא צולמו בשבת" כי לא ניתן לצלם בשבת בבית הכנסת.


השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן