במעיליא: פלשו והתפנו.


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
דוברות רמ”י

הפולשים העדיפו לפנות את הקרקע בעצמם כדי להימנע מהמשך תביעות בגין פלישתם.

 
כפרניק 765_0 במעיליא: פלשו והתפנו.

כרם זיתים שניטע ללא היתר ובניגוד לחוק על אדמות מדינה ממערב לישוב מעיליא בגליל המערבי, פונה עצמית ע"י מסיגי הגבול, בעקבות פעולות אכיפה של מפקחי החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל. הפולשים העדיפו לפנות את הקרקע בעצמם כדי להימנע מהמשך תביעות בגין פלישתם.

 

פלישה לאדמות המדינה במעיליא פונתה בפינוי עצמי ע"י מסיגי הגבול, תושבי היישוב שהשתלטו על שטח של כ-1500 מ"ר. הפלישה לקרקעות המדינה אותרה ע"י מפקחי רשות מקרקעי ישראל במסגרת הפעילויות השוטפות שמקיימת החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל לאיתור עבירות מקרקעין ופלישות אל אדמות המדינה.

מסיג הגבול השתלט על הקרקע הציבורית שייעודה לחקלאות, ללא היתר ובניגוד לחוק, ונטע עליה כרם זיתים בלתי חוקי לטובתו האישית – כל זאת על חשבון אדמות המדינה. לאחר פטירתו של הפולש בניו המשיכו להחזיק ולעבד את הקרקע בניגוד לחוק, למרות שמעולם לא קיבלו היתר לכך. 

בעקבות איתור מסיגי הגבול מסרו להם מפקחי רשות מקרקעי ישראל התראה לפיה עליהם לפנות את השטח והזהירו אותם כי אם לא יפנו את הקרקע בעצמם הם יפונו ממנה בליווי המשטרה ולאחר מכן יוגשו נגדם תביעות כספיות בהן יידרשו להחזיר לקופת המדינה את דמי השימוש הרטרואקטיביים בקרקע ואת עלויות הפינוי, הכוללות את עלויות הפעלת כוח האדם והציוד המכני הנדסי. בנוסף הבהירו המפקחים לפולשים כי פלישה לאדמות מדינה היא עבירה פלילית חמורה, שדינה עד שנתיים מאסר.


השארת תגובה

Array
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן