באנו חושך לגרש


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
עודד שלומות

ההתלהמות ברשתות החברתיות: תחזור לרוסיה. אתה בכלל יהודי? עופר ריבק: יש להוקיע את השיח הזה

כפרניק or11 באנו חושך לגרש

ההתלהמות ברשתות החברתיות: תחזור לרוסיה. אתה בכלל יהודי? עופר ריבק: להוקיע את השיח הזה

 

בימים האחרונים סוער במיוחד ברשתות החברתיות. תמים, כנראה, היה מי שחשב כי הכיעור והאלימות המילולית תיעצר על גבולות כפר ורדים, שתושביו, כך חשבנו, ידועים בתרבות השיח שלהם… (ולא בציניות וחלילה בהתנשאות!)

האלימות המילולית, חוסר הסבלנות והסובלנות מכרסמים כל חלקה טובה בחברה הישראלית: בכביש, בתור בסופר, בבתי הספר, במגרשי הספורט וכמובן ברשתות החברתיות. ולא שכחנו את ה"דוגמא האישית" של נבחרי הציבור שלנו…

מה שהקפיץ השבוע את עופר ריבק היה פוסט של תושב כפר ורדים לתושב אחר (במסגרת "דיון" על ההפגנה נגד השחיתות השלטונית):

אתה לא שווה את האדמה שאתה דורך עליה. אתה מוזמן לחזור לרוסיה לשלטון הקומוניסטי שהגעת ממנו. מעניין אם שם תוכל לדבר כמו שאתה מדבר בארץ. אתה בכלל יהודי?

 

כפרניק or1_0 באנו חושך לגרש

 

 

ריבק פרסם את הדברים והוסיף: אני הזדעזעתי, כשקראתי את הפוסט הזה, אותו כתב תושב כפר ורדים, לתושב אחר. האם זה השיח, אותו אנחנו מעוניינים לקיים אצלנו בכפר? אני חושב שלא. אז בואו נוקיע את תרבות השיח הזאת מתוכנו. ויפה שעה אחת קודם.

תושבים רבים אכן הזדעזעו והביעו שאת נפש מדברי הבלע המכוערים לעיל, בעוד אחרים העירו על הנאיביות במחשבה שהשיח בין תושבי כפר ורדים יהיה נעים יותר: למה אתם חושבים שתושבי כפר ורדים המהוללים שונים מאחרים? אל תהיו מופתעים ואל תתנשאו שאנחנו טובים יותר. לכל כלל יש את היוצא דופן, השוני הוא במינונים. בסופו של יום הפוסט שהוזכר מייצג מאוד את השיח במדינה.

בפוסט עצמו (לא של ריבק, אלא זה בו הופיעו הדברים החמורים) הגיב אחד התושבים: אני בהלם. אני מציע שנעצור כאן כולנו עם הדיון הטיפשי הזה. הגענו למחוזות לא לנו ולא לרמה שלנו! אני פשוט המום מסגנון הדיבור ועוצמות השיח. די! עצרו. אחים אנחנו. כולנו!

בכל אופן, כמי שהיה עד, לעיתים גם באופן אישי, להשמצות מכוערות, קללות, שקרים, התלהמות ואלימות ברשת – אני מנצל את ההזדמנות ומצטרף לקריאה לכולם:  די. עצרו. וברוח הימים האלו: באנו חושך לגרש!

נראה כי אנחנו בפתח תקופה סוערת מאוד בחיי המדינה, וגם ערב בחירות לרשויות המקומיות בעוד מספר חודשים… בואו נשמור על תרבות דיון וצלם אנוש.

בכוונה לא ציינו (וגם ריבק לא) מי כתב את הפוסט. לטעמנו זה יהיה לא נכון להפוך את הדיון ל"אישי" מדי, אלא עדיף להתייחס לתופעה. לכן, גם בתגובות, הגולשים מתבקשים שלא להפוך את הנושא להתנצחות אישית. תודה.

חנוכה שמח, של שקט נפשי, דיונים תרבותיים, והרבה הרבה אור.


השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן