~מסיירים בשטח~


כפרניק אתר אינטרנט קהילתי כפר ורדים גליל מערבי
תמי ריטוב
לעבור לתכנון אזרחי אזורי של שלב ג’
כפרניק DSC_2411 ~מסיירים בשטח~
כ-25 איש סיירו בשטח המריבה ולאחריו התקיים דיון *

קבוצת הדיאלוג: לעבור לתכנון אזרחי אזורי של שלב ג’ *

ציונות 2011: במקום יהוד הגליל קיום משותף *

חשש מפרשנות פוליטית למאבק   *   ויש גם סקר חדש !

 

 
"יש לעבור לתכנון אזרחי אזורי של שלב ג’"
 
כך טוענים חברי קבוצת דיאלוג בתגובה לתוכנית המיועדת להרחיב את שטח כפר-ורדים מערבה ולהגביל את התפתחותה של תרשיחא. יש מקום לצורת התייחסות אזורית שתהיה שונה הן לגבי השטחים והן לגבי התושבים. 
 
 
את סוגית תכנון שלב ג’ של כפר ורדים ניתן להוביל בראיה אזורית חברתית, כך נטען במפגש של קבוצת דיאלוג כפר-ורדים – תרשיחא – מעלות, שפועלת מזה כחצי שנה כדי לעורר דיון ציבורי סביב השלכות התכנית שממתינה לאישור בוועדה האזורית לתכנון ובניה.
בשבת האחרונה של חודש מרץ (ההזמנה לסיור), יצאה הקבוצה שמנתה כ-25 איש לסיור הכרת השטח ותצפתה מהר אל-מוג’אהד – הנקודה הגבוהה בתרשיחא עליו ממוקם קבר השיח’ בעל הכיפה הירוקה. מגובה זה ניתן היה לסקור את השטח עליו מתוכנן להיבנות שלב ג’ של כפר ורדים וכן להבין את מוגבלות השטחים הפתוחים שנותרו להתרחבותה של תרשיחא. “שום גורם תכנוני לא טרח עד היום לערוך לנו היכרות בלתי אמצעית כזאת עם התוכנית שעתידה לשנות את פני יישובנו וליצור עובדה מוגמרת על סף דלתות שכנינו", נאמר על ידי חברים בקבוצה.
את הסיור הוביל האדריכל, נביל חדאד, תושב תרשיחא הבקי בפרטי התוכנית כמו גם בתוכנית המתאר העירונית של מעלות-תרשיחא. לדברי נביל, העתודה העיקרית שתיוותר לתרשיחא ממערב היא רצועה צרה מעבר לכביש המוביל לעין יעקב שהוגדר כאזור תעסוקה משותף לשתי הרשויות המקומיות. מרכיב בעייתי נוסף בתכנית הוא כביש המתוכנן לעבור בין בתי המגורים בשלב ב’ ושכונת המגורים הדרומית של תרשיחא ויתחבר לכביש כפר ורדים – תפן. ואילו בכיוון צפון מזרח בצמוד לשכונת יפה נוף, מתוכננת לקום שכונת גבעת האורנים בבנייה רוויה שאינה מיועדת לתושבי תרשיחא. רובה של עתודת השטח הנותרת שמשתרעת מתחת לשכונת יפה נוף אינה מתאימה לבניה רגילה בגלל אופי הקרקע הגולשת וזאת לפי ממצאים של בדיקה גיאופיזית שבוצעה. המסקנה שמגיעים אליה אנשי תרשיחא: ההתפתחות המתוכננת עושה עוול לתרשיחא ולאזור כולו.
כפרניק DSC_2411_0 ~מסיירים בשטח~
בהמשך לסיור נפגשה הקבוצה לדיון בבית קפה בתרשיחא כשכל הצדדים הביעו עמדות ורעיונות באשר לצורך בשינוי תוכנית שלב ג’ לטובת שני היישובים. תושבי תרשיחא מציעים כי שטח המתאר של שלב ג’ יחולק מחדש כך שגם תרשיחא תוכל להמשיך ולפתח עתודות קרקע לבנייה לכיוון מערב ולא תחסם על ידי כפר ורדים. בסיסה של תפיסה זו היא אזרחית כשחלק מהנוכחים היו מעדיפים כי פעילות זו לא תתפרש כפעילות פוליטית לעומת אחרים שטענו כי כל עשייה חברתית אינה יכולה להיות חפה ממניעים פוליטיים מעצם אופיה.
“יש כאן הזדמנות ליצור שיח אזורי – אזרחי רב תרבותי מתוך ראיה כיצד ניתן לעשות לטובת תושבי האזור כולם", הודגש במפגש ונאמר כי גם זוהי ציונות שאינה באה לקדש את הרעיון של ייהוד הגליל אלא דוגלת בקיום משותף של כלל תושבי האזור.
לדברי חברים בקבוצה, אפשרי להשפיע על המתכננים והפוליטיקאים במידה ותהיה התעוררות ציבורית רחבה והקבוצה תצמח ותביע רצון לתכנון אזורי אחר גם אם לא היו לכך תקדימים. חברי הקבוצה נפגשו כבר עם ראשי היישובים באזור (הפגישה עם סיון יחיאלי), אשר לטענתם ממתינים קודם כל לאישורה של התוכנית ורק לאחר מכן יהיו מוכנים לשמוע את טיעוניה של הקבוצה באשר לשינויים.
“יש לנו יכולת להתמודד עם התוכנית הקיימת ולהציב אלטרנטיבה אחרת. האלטרנטיבה שלנו היא אמירה אזרחית", אמרה אורלי גל, ממובילות הקבוצה. אליה הצטרף באסל טאנוס מתרשיחא שטען כי הכוח לשינוי הוא הכוח של האנשים מהשטח. דוברים נוספים ביקשו לציין כי יש למנוע תרגום הרעיון לאידיאולוגיה שמאלנית פוליטית ובמקביל יש לחבור לדמות ציבורית המקובלת בקונצנזוס החברתי אשר תוביל בצורה יעילה את הרעיון החדשני, למרות החשש כי במדינתנו כל עשייה נחשבת לפוליטית. ואילו ד"ר נסים בשארה טען כי עם עבודה קשה ישנה אפשרות לשנות תוכניות ובכך גם את גורל חיי תושבי האזור.
המעוניינים להצטרף לקבוצה אנא צרו קשר עם אורלי גל, טובה בוקסבאום, עודד קדרון, או אבנר גרינברג מכפר ורדים ומישאל חירורג ממעלות.
 

***
 

ראו סקר חדש (בתפריט ימין באתר):

 

מה דעתך על פעילות "קבוצת דיאלוג" בנושא שלב ג’?
 

 


0 תגובות

  1. אורח/ת הגב

    מישל חירורג ממעלות.
    מישל חירורג ממעלות.
    מה השמאלן הזה ממעלות מתערב בכפר ורדים?

  2. אורח/ת הגב

    אבנר גרינברג=טובה בוקסבאום-תמי ריטוב ומישל חירורג החבר של נהי מת
    פחדנים!!! למה ביטלתם את בואה של חברת הכנסת זועבי מבלד?

  3. אורחת הגב

    מי גורם נזק יותר גדול לכפר ורדים – החרדים או השמאלנים.
    רוצים להשליך את החרדים מכפר ורדים ולפגוע בפרנסתם בעבור נזק בלתי הפיך!
    אותו יחס אני מבקש לאנשי השמאל מהכפר ולחוצן מישל כירורג שגורמים נזק יותר גדול.

  4. בן עמי הגב

    העברת שטחים לתרשיחא כן או לא
    המטרה שהוצגה ע”י אנשי תרשיחא: להראות את השטח שעליו תרשיחא מבקשת לקבל לצרכי הרחבת הישוב (ע”ח שלב ג’ כפר ורדים).למרות שבכנסת ובעיתונות נכתב שהשטח הקיים המיועד יספיק לתרשיחא לשנים רבות, אנשי הועד אינם מקבלים הנחה זו.
    לטעמי אנשי תרשיחא מפנים את בקשתם שלא בכיוון הנכון. הכתובת הינה ראש עיריית תרשיחא
    ולא תושבי כפר ורדים ואו מועצת כפר ורדים. בשבת האחרונה נערך סיור משותף של מספר תושבי כפר ורדים, תושב מעלות בודד ונציגי הועד של תושבי תרשיחא.
    לטעמי, למען גילוי נאות עליהם להציג עובדות למה לטענתם הנימוק של נציגי ראש העיר מוטעים.
    כמו כן, הוצג ע”י נציגי תרשיחא השגות לגבי כביש חדש שאמור להיסלל בין כפר ורדים לכביש 89
    ויחסום קשר בין שני חלקי תרשיחא לעתיד. שוב, לטעמי היית הצגה של פרטים ובעיה
    לכביש שעדיין אפילו לא משורטט על מפה ופתרונות יש וניתן לגשר בגשר.
    במפגש הועלה נושא שיתוף פעולה של תושבי האזור למציאת פתרון הולם על דעת התושבים
    של כל הישובים ואז לנסות למנף הסכמות אלו בפני המערכות הפוליטיות. ניתן לפעילים ולזמן להתחיל לפעול

  5. אורח/ת הגב

    להיזהר מחנין זועבי
    המשט

  6. אורחת מהתנחלות כפר ורדים השטחים הכבושים הגב

    התנחלות כפר ורדים
    כפר ורדים לא מופיע בתכנית החלוקה של האום ולפי תפיסת אנשי בלד זהו שטח כבוש.

  7. אורח תושב ותיק שמכיר את החבורה הגב

    שלב ג
    קיימת קבוצה מיוחדת מאד של יפי נפש ששכחו מה הביא אותנו לישראל חלקם דאגו שבניהם לא ישרתו בצהל חלקם לא מכאן הם אינם מבינים שמטרתם פשוט לגרש אותנו ו – הדוגמה היא גב חנין

  8. אורח/ת הגב

    קבוצה מסוכנת
    וכוונתי דווקא לקבוצה מהכפר.
    זכותם לחשוב את מחשבותיהם. אני מקווה שלא יצליחו להחזיר את הגלגל אחורה. גם לי יש השגות לגבי שלב ג’, אבל זה בתחום של איך לשפר את התכנון שייטיב עם אנשי הכפר.
    גם אני רוצה לחיות בשלום עם השכנים הערבים, אבל לא אתן להם להכתיב לכפר את רצונותיהם. גם אני איני נכנס לתרשיחא ומנסה להשפיע על התכנון (למרות שגם שם יש דברים שלא מוצאים חן בעיני). לדעתי יש להם מספיק שטחים משל עצמם להתרחבות עתידית.
    ראינו מה היה ברגע של משבר. לאן נוטה נטייתם הטבעית של התרשיחאים.
    לזכור ולא לשכוח !

  9. אורח/ת ס. עומר הגב

    גבעת האורנים מיועדת גם לתושבי תרשיחא
    אזרחי תרשיחא הינם , מוניציפלית, חלק מתושבי מעלות-תרשיחא וזכותם לגור בגבעת האורנים.
    התעלמות של חלק מהפעילים מתרשיחא מהעובדה שמקום מגוריהם הינו חלק ממעלות תרשיחא כמעט מיום הקמת המדינה ולכן הם גם אינם מכירים בפתרונות הדיור שיש להם בשטח המוניציפלי של מעלות-תרשיחא , נובעת ממניעים פוליטיים לאומניים ולא בשל מחסור בפתרונות דיור.

  10. תושב תרשיחא הגב

    למספר 9 אני בעד שלב ג’ אבל לשנות את התוואי ,תחיו ותנו לחיות
    מה הבעיה אצל תושבי כפר ורדים אם גם תרשיחא וגם כפר ורדים יתרחבו.הדיבורים על מניעים לאומנים חסרי בסיס שמטרתם הסתת הדיון בכוונה תחילה

  11. אורח/ת ס. עומר הגב

    למספר 9 –
    הנך ממשיך התעלם מהעובדה שאתה תושב הישוב הקרוי “מעלות תרשיחא” ולישוב זה רזרבות קרקעיות גדולות מעל ומעבר לרזרבות של כפר ורדים. גם עיריית “מעלות תרשיחא” מסכימה שאין ממש בכל הטיעונים שלך וחבריך.

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן